2023-12-16, 00:15
Medlem
Alltså vad väntar sosseregeringen på?! Det finns människor som DÖR just nu och sossarna vägrar stänga ner landet. Helt otroligt. Kan vi åtala dem för folkmord? Brott mot mänskligheten? Förintelsen bleknar ju i jämförelse med detta. Nu krävs åtgärder!
Citera
2023-12-16, 00:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I Kanada var de helt hysteriska. De hade ju truddelutten vid rodret.
Så i Kanada fick de inte gå i skolan på över ett års tid? Är det så?

Citat:
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.
Citera
2023-12-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Inte riktigt. 135 skoldagar i Ontario. Ett läsår i Kanada består av ca 190 skoldagar.

https://nationalpost.com/news/canada/canadian-schools-covid-closures

When the COVID-19 pandemic struck, students were swiftly sent home from school. In British Columbia, kindergarten to Grade 12 students remained at home for a minimum of 10 weeks (50 school days) between 2020 and 2022. In Ontario, schools were closed for a minimum of 27 weeks (135 days) during the same period. The rest of the country ranged between 11 and 25 weeks. In addition to official closures, individual students missed class for an unknown number of days due to strict illness policies that required children to stay home if they had symptoms of COVID-19.

Men i andra länder världen över var skolorna stängda i nästan ett år eller mer än ett år.

https://www.unicef.org/press-releases/schools-more-168-million-children-globally-have-been-completely-closed

"Schools for more than 168 million children globally have been completely closed for almost an entire year due to COVID-19 lockdowns, according to new data released today by UNICEF."

https://www.joghr.org/article/36902-impact-of-school-closures-due-to-covid-19-on-education-in-low-and-middle-income-countries

"In Bangladesh, similar to many LMIC countries, all educational institutions were closed for more than a year"
Citera
2023-12-16, 01:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inte riktigt. 135 skoldagar i Ontario. Ett läsår i Kanada består av ca 190 skoldagar.

When the COVID-19 pandemic struck, students were swiftly sent home from school. In British Columbia, kindergarten to Grade 12 students remained at home for a minimum of 10 weeks (50 school days) between 2020 and 2022. In Ontario, schools were closed for a minimum of 27 weeks (135 days) during the same period. The rest of the country ranged between 11 and 25 weeks. In addition to official closures, individual students missed class for an unknown number of days due to strict illness policies that required children to stay home if they had symptoms of COVID-19.

Men i andra länder världen över var skolorna stängda i nästan ett år eller mer än ett år.

https://www.unicef.org/press-releases/schools-more-168-million-children-globally-have-been-completely-closed

"Schools for more than 168 million children globally have been completely closed for almost an entire year due to COVID-19 lockdowns, according to new data released today by UNICEF."

https://www.joghr.org/article/36902-impact-of-school-closures-due-to-covid-19-on-education-in-low-and-middle-income-countries

"In Bangladesh, similar to many LMIC countries, all educational institutions were closed for more than a year"
Så vad du säger är att fett-sune LJÖG, som vanligt?

Ovanligt.

Skall bli kul att se hur fett-sune skall försöka slingra sig ur detta. Jag gissar att det var JAG som ljög...
Citera
2023-12-16, 01:43
Medlem
Citat:

Ovanligt.

Skall bli kul att se hur fett-sune skall försöka slingra sig ur detta. Jag gissar att det var JAG som ljög...

Nej, det säger jag inte. Vad skrev han?

"I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes"

Detta var uppenbarligen ingen lögn eftersom jag just visade exempel på länder där barnen inte fick gå i skola i över ett års tid.

Sedan skrev han

"I Kanada var de helt hysteriska. De hade ju truddelutten vid rodret."

Han påstod alltså inte att Kanada stängde skolorna i mer än ett år. Det enda han påstod om Kanada var att de var hysteriska. Jag ser inga lögner från kurt-sune här.
Citera
2023-12-16, 01:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Detta var uppenbarligen ingen lögn eftersom jag just visade exempel på länder där barnen inte fick gå i skola i över ett års tid.
Visade du exempel på det?

Var det så?

Herregud....det finns uppenbarligen ingen gräns för hur långt antivaxxar-patrasket är beredda att gå för att snärja in sig i lögner.

I vilket land fick barnen inte gå i skola, sade du?

Man tror inte att det är sant hur mentalt störda dessa antivaxxar-patrask är...
Citera
2023-12-16, 02:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det är väl inte konstigare än att de själva går och handlar eller gör dagliga aktiviteter. Den här typen av virus kan man inte gömma sig ifrån och att offra barnen för att man är hypokondriker är bara bedrövligt beteende. I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

Hur kan barnet veta att det är just hen som smittat sina föräldrar?

Många barn upplever skolan som tryggare plats. Inte minst barn som växer upp under svåra hemförhållanden. Hur tror du att dessa barn mådde när det var lockdown?

Din relativisering av kollateral skada som hypokondrin orsakade tar nog priset.

Under pandemin gick de flesta inte och gjorde "dagliga aktiviteter". Man jobbade hemma och inköpen sköttes online.
Klart det går att undvika smittan om man bara vill, men ingen kedja är starkare än dess svagaste länk.
Upplever barnen sådan otrygghet hemma ska givetvis inte deras förädrar ha vårdnaden.
Ja, i många länder var skolorna stängda under en längre tid. Inte svårt att förstå varför. Man värnade om såväl elever, föräldrar och personalens välmående. Jag vet flera lärare som blivit svårt sjuka under pandemin och tyvärr några som gick bort i covid alldeles för tidigt.
Hur barnen kan veta? Ja, läs vad jag skrivit ovan.
Min kritik mot de bristande smittsskyddsrutinerna i Sverige är högst konkret. De flesta länderna runt om i Europa och västvärlden gjorde betydligt mer.
Citera
2023-12-16, 02:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Mm, väldigt vanligt att personer unga nog att ha barn i skolåldern blir svårt sjuka och avlider av covid. Fullständigt kryllar ju av personer i åldrarna 30-50 på IVA just nu.

Skolor borde förbudas. Bara en massa smittspridning och mobbing som ger trauman för livet. Lägg ner skolan. Och alla barnens aktiviteter med. Idrott, musik, och allt annat de håller på med sin fritid som kan leda till smittspridning och massdöd. Förbjud allt. Och kompisar får de inte heller träffa. Barn ska sitta hemma och ruttna så att inte deras föräldrar dör av covid.

Snittåldern på förstföderskor ligger väl idag på närmare 35, så du räknar ju minst sagt lite konstigt. Hur gamla tror du att de och deras partners är när deras barn lämnar gymnasiet?

Sen detta jävla tjat om "IVA" hela tiden. 98% av de som dött i Covid har aldrig legat på IVA.

Sen kan man inte låtsas som att viruset inte finns. Det finns där vare sig du vill eller inte. Flertalet av de verksamheter och anordare av fritidsaktiviteter stängde inte ned av tvång, utan för att de helt enkelt inte fick några kunder.
Citera
2023-12-16, 02:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Obehagligt Hur ser statistisken ut? Kan man se några gemensamma nämnare alls hos de som dör, eller är det helt slumpmässigt? T ex ålder? Är det ungefär lika många barn och unga vuxna som dör som gamla?

Finns dödsfall i alla åldersklasser, även om äldre är överrepresenterade i den akuta fasen.
Långtidseffekter däremot tycks främst drabba yngre.
Citera
2023-12-16, 08:10
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Det är väl inte konstigare än att de själva går och handlar eller gör dagliga aktiviteter. Den här typen av virus kan man inte gömma sig ifrån och att offra barnen för att man är hypokondriker är bara bedrövligt beteende. I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

Hur kan barnet veta att det är just hen som smittat sina föräldrar?

Många barn upplever skolan som tryggare plats. Inte minst barn som växer upp under svåra hemförhållanden. Hur tror du att dessa barn mådde när det var lockdown?

Din relativisering av kollateral skada som hypokondrin orsakade tar nog priset.

Citat:
I vilket land fick barnen inte gå i skola i över ett års tid?

Citat:
I Kanada var de helt hysteriska. De hade ju truddelutten vid rodret.

Citat:

Citat:

Citat:

Ovanligt.

Citat:
Nej, det säger jag inte. Vad skrev han?

"I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes"

Sedan skrev han

"I Kanada var de helt hysteriska. De hade ju truddelutten vid rodret."

Han påstod alltså inte att Kanada stängde skolorna i mer än ett år. Det enda han påstod om Kanada var att de var hysteriska. Jag ser inga lögner från kurt-sune här.

-

Citat:
Visade du exempel på det?

Var det så?

Herregud....det finns uppenbarligen ingen gräns för hur långt antivaxxar-patrasket är beredda att gå för att snärja in sig i lögner.

I vilket land fick barnen inte gå i skola, sade du?

Man tror inte att det är sant hur mentalt störda dessa antivaxxar-patrask är...

Var är lögnerna (plural)?
Kan du vara snäll och förklara, speciellt då du förpackar anklagelsen med invektiv som jag tycker anspelar på att dessa som du skriver lögner dessutom är grova?

-

Kommer osökt att tänka på läkaren som i TV intervjuer i USA verkligen var pro mask på småttingar, för att senare i en annan intervju sitta och beklaga sig över hur mask bromsat hennes eget barns utveckling, hyckleri på steroider. Försökte hitta klippet men gick inte just nu, ska leta lite till senare och posta det ihop med några andra där småungarna har problem med sina ofta nedsnorade masker och dålig ventilerad utandningsluft, rent vansinne.
Citera
2023-12-16, 10:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Var är lögnerna (plural)?
Kan du vara snäll och förklara, speciellt då du förpackar anklagelsen med invektiv som jag tycker anspelar på att dessa som du skriver lögner dessutom är grova?
Var de är? Att du är tappad bakom en vagn är uppenbart för de flesta, men att du inte skulle inse när ni får brallorna neddragna ett dussun gånger om dagen verkar minst sagt osannolikt. Var är lögnerna? Vad sägs om:

- om man erbjuder vaccin är man fascist
- om man inför regler om munskydd är man nazist
- det är olika regler för folk som vaccinerats och inte - de som inte vaccinerats är diskriminerade
- COVID är helt ofarligt för barn
- ingen har fått långcovid
- COVID är en snuva
- COVID är en förkylning
- att folk fått hjärtproblem efter COVID är en lögn
- COVID-vaccinerna är inte testade
- barn har aldrig någonsin varit i fara
- långcovid är en psykosomatisk sjukdom
- studierna som visar att vaccinet fungerar är vinklade
- det är Bill Gates som påverkar forskarna att ljuga
- vaccinpass är nazism
- Djokovic blev tvingad av media
- fotbollsklubbar har mörkat vaccinationer, spelare dör av vaccinet
- det finns mycket bevis för att överdödligheten efter pandemin inte har med viruset att göra
- munskydd är en bluff
- långcovid är vaccinskador
- COVID-vaccinerna är inte vacciner över huvudtaget
- mRNA-vaccinerna har inte någon smittskyddseffekt
- vaccinet rekommenderas inte längre eftersom biverkningarna är värre
- smittspridningen ökade i samband med att vaccinerna kom
- vaccinet är ett experiment
- ingen dör av COVID, de dör MED COVID
- vaccinpass är 100% fascism
- myndigheterna har ändrat demokratiska regler för att införa vaccinpass
- den som säger att samma regler gällde för alla, den personen ljuger
- om samma regler gällt för alla så hade jag fått resa precis som vaccinerade
- att den samlade vetenskapen är enig är sekt-tänkande

Vi får väl se vilka vansinnigheter som ni antivaxxar-patrask hasplar ur er idag. Den här listan kommer garanterat växa. Ni gör ju inget annat än sitter och ljuger hela dagarna.

Herregud...
Citera
2023-12-16, 10:48
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Var de är? Att du är tappad bakom en vagn är uppenbart för de flesta, men att du inte skulle inse när ni får brallorna neddragna ett dussun gånger om dagen verkar minst sagt osannolikt. Var är lögnerna? Vad sägs om:

- om man erbjuder vaccin är man fascist
- om man inför regler om munskydd är man nazist
- det är olika regler för folk som vaccinerats och inte - de som inte vaccinerats är diskriminerade
- COVID är helt ofarligt för barn
- ingen har fått långcovid
- COVID är en snuva
- COVID är en förkylning
- att folk fått hjärtproblem efter COVID är en lögn
- COVID-vaccinerna är inte testade
- barn har aldrig någonsin varit i fara
- långcovid är en psykosomatisk sjukdom
- studierna som visar att vaccinet fungerar är vinklade
- det är Bill Gates som påverkar forskarna att ljuga
- vaccinpass är nazism
- Djokovic blev tvingad av media
- fotbollsklubbar har mörkat vaccinationer, spelare dör av vaccinet
- det finns mycket bevis för att överdödligheten efter pandemin inte har med viruset att göra
- munskydd är en bluff
- långcovid är vaccinskador
- COVID-vaccinerna är inte vacciner över huvudtaget
- mRNA-vaccinerna har inte någon smittskyddseffekt
- vaccinet rekommenderas inte längre eftersom biverkningarna är värre
- smittspridningen ökade i samband med att vaccinerna kom
- vaccinet är ett experiment
- ingen dör av COVID, de dör MED COVID
- vaccinpass är 100% fascism
- myndigheterna har ändrat demokratiska regler för att införa vaccinpass
- den som säger att samma regler gällde för alla, den personen ljuger
- om samma regler gällt för alla så hade jag fått resa precis som vaccinerade
- att den samlade vetenskapen är enig är sekt-tänkande

Vi får väl se vilka vansinnigheter som ni antivaxxar-patrask hasplar ur er idag. Den här listan kommer garanterat växa. Ni gör ju inget annat än sitter och ljuger hela dagarna.

Herregud...
För att använda ditt favorituttryck HERREGUD

Prova istället att svara på min ställda fråga utifrån underlaget till frågan istället för att komma med din sedvanliga floskelkanonad.

Din självinsikt är tyvärr inget jag kan göra något åt, förutom att beklaga.

Om någon är intresserad av frågeställningen,
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av arne99 2023-12-16 kl. 10:53. Anledning: Mer text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in