2023-12-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Undrar hur ungens föräldrar ställer sig till allt? Blundar? Förnekar? Ser inga problem alls? Man kan ju tycka att dem skulle vilja ha all hjälp som finns för att ge pojken en möjlighet till ett bra liv som en fungerande empatisk individ?
Kan ju fan inte vara kul att ha ett litet monster till barn?

De har väl troligen supit eller knarkat bort hjärnan!
Citera
2023-12-16, 00:11
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Snälla, tänk er för innan ni skapar ett drev mot en familj som kanske inte ens är inblandad. Skriv inte ut några namn eller adresser, oavsett om ni är säkra på uppgifterna eller inte.

Tänk er för innan ni skapar ett drev mot en familj som är inblandad också. Vi vet ingenting om deras situation, hur de uppfostrar sitt barn eller om de har sökt vård och resurser för honom.

Ni skriver saker som ”hypofysmong” och att ”kicka skallen av honom”. Det är alltså en femåring vi pratar om. Det är knappast så att han noga har reflekterat över etik och moral, gjort överväganden och bestämt sig för att vara ett rövhål. Han behöver uppenbarligen mer stöd, vård och resurser.

Är det någon man kan klandra så är det förskolan och myndigheterna. Modern, svensk byråkrati i ett nötskal, där ingen orkar, vill, kan eller får göra det som krävs.

Det är en ruttenhet som genomsyrar såväl skolan som polisen, socialtjänsten, äldreomsorgen och vården. Och det behöver vi göra något åt.
Citera
2023-12-16, 00:11
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Har svårt att se att småkottar med nyss tappade mjölktänder skulle "kniva" någon på förskolan. Det handlar nog mer om att slå eller bita, dvs det som alla syskon upplevt som små men som numera upplevs som livshotande.

Förskola är väl upp till 5 eller 6 år?
Citera
2023-12-16, 00:13
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Förskola är väl upp till 5 eller 6 år?

Fem. Sen börjar man på ”sexårs”/”förskoleklass”, en slags förberedelse inför skolan.
Citera
2023-12-16, 00:17
Medlem
Någon som har länk till rektorns fb?
Vem är fötälder till pojken?

Hade mitt barn bitit, misshandlat och levt rövare på förskolan så hade nog jag själv inte lämnat honom där, något jävla eget ansvar som förälder till ett empatistört barn får man nog tamigfan ta då! Thats life liksom, mitt barn - mitt ansvar!
Citera
2023-12-16, 00:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Tänk er för innan ni skapar ett drev mot en familj som är inblandad också. Vi vet ingenting om deras situation, hur de uppfostrar sitt barn eller om de har sökt vård och resurser för honom.

Ni skriver saker som ”hypofysmong” och att ”kicka skallen av honom”. Det är alltså en femåring vi pratar om. Det är knappast så att han noga har reflekterat över etik och moral, gjort överväganden och bestämt sig för att vara ett rövhål. Han behöver uppenbarligen mer stöd, vård och resurser.

Är det någon man kan klandra så är det förskolan och myndigheterna. Modern, svensk byråkrati i ett nötskal, där ingen orkar, vill, kan eller får göra det som krävs.

Det är en ruttenhet som genomsyrar såväl skolan som polisen, socialtjänsten, äldreomsorgen och vården. Och det behöver vi göra något åt.

Jag länkad tidigare en artikel där det framgick att de i Stockholm har utarbetat ett sätt att ta hand om sådana här barn, och att det tydligen funkar ganska bra.

Så det är väldigt tydligt som du säger att det är förskolan och myndigheterna som inte har gjort vad de ska här. Framförallt rektorn måste se till att hantera en dylik situation mycket bättre, mycket tidigare. Kan de i Stockholm så går det att ordna i Göteborg också!
Citera
2023-12-16, 00:39
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Nu verkar det mer ha varit en tidigare JO anmälan mot förskolan först och sedan hot i form av "Om det händer mitt barn något så..." med outtalat eller kanske uttalat hot om våld mot personal.
Oväntat i Hovås ändå, men lär väl dyka upp mer info.

Antagligen juggar som flyttat till Hovås och inte kunnat bete sig som folk (inte orimligt att det är deras problembarn också), juggar är dåliga på uppfostran och anser sig ha rätt till allt men noll skyldigheter.
Citera
2023-12-16, 00:40
Medlem
Stadsarkitektens avatar
Varför sekretess om allting och bara kommunikatör-svenska från kommunen?

Ut med faktan, redovisa alla överträdelser som våldsverkaren gjort genom åren och redovisa de åtgärder som gjorts. Har förskola och rektor tagit adekvata åtgärder så skulle det ju aldrig uppkommit ett sådant tryck från föräldrarna.

Man behöver inte fronta namn, men föräldrar och vi skattebetalare har rätt att veta vad som händer barnen bakom stängda dörrar.

Offentlighetsprincipen, tack!
Citera
2023-12-16, 00:44
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Vishet är att dra in väktare till skolan. 5 år och de måste ha väktare för att klara av barnen
Vad ska väktare göra? Låsa dörren?
De jobbar inte med att hantera ordning och säkerhet. De låser dörrar och bevakar byggnader
Citera
2023-12-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Någon som har länk till rektorns fb?
Vem är fötälder till pojken?

Hade mitt barn bitit, misshandlat och levt rövare på förskolan så hade nog jag själv inte lämnat honom där, något jävla eget ansvar som förälder till ett empatistört barn får man nog tamigfan ta då! Thats life liksom, mitt barn - mitt ansvar!

Min erfarenhet av föräldrar till små snorungar som gör livet surt för andra barn är att de är strutsar som vägrar att se att deras unge är en skitunge. Ideliga undanflykter och ungens beteende ursäktas in absurdum. ” Han har ett hjärta av guld” , ” Han är missförstådd”, ” Han får alltid skulden” etc etc. Skygglappar stora som presseningar är vad sådana barns föräldrar har. Aldrig att det talas klarspråk, barnet beter sig aldrig fel utan omskrivs som ” utåtagerande”.

Mina barn råkade ut för sådana ungar både på dagis och i skolan och aldrig att någon ansvarig gick in och sa ifrån på skarpen till föräldrarna att de fick se till att deras skitunge skärpte sig utan det var ideliga undanflykter och man skulle vara så förbannat förstående inför diverse diagnoser, även om ens egen unge blev utsatt för de små monstren, en gång faktiskt livshotande.

Jag är innerligt förbannat döless på detta mjäkande o curlande. Vi har nu två sådana små skitungar i släkten och jag vägrar att gå med på dumheterna de ställer till med, när ungarnas föräldrar o far/ morföräldrar fånar på med ” lågaffektivt bemötande”= låta ungjäklarna härja på som f-n utan konsekvenser, säger jag mitt hjärtas mening till de små snorungarna, jag går inte till handgripligheter ( inte för att jag inte vill men jag har ingen lust att sitta i fängelse för att ha givit ungen en välförtjänt örfil) men jag skäller ut dem vilket faktiskt fungerar och än bättre, gör att de undviker mig så mycket det går! Föräldrarna vägrar att se att barnen har stora problem och att de avskys av andra barn som ständigt är slagpåsar. Jag tycker att de sviker sina ungar när de inte håller in dem o sätter klara gränser för vad som är acceptabelt. De där ungarna kommer aldrig att få gå på kalas eller få riktiga vänner.

Inte undra på att samhället ser ut som det gör med detta curlande, med dagens snöflingegeneration kommer det att bli ännu värre istället. Det är enklare att stämma i bäcken än i ån. Uppfostra ungar tidigt och vi får en fungerande vuxengeneration inom några årtionden, ha skygglappar gentemot våldsamt beteende och vi får ett rått och än mer själviskt samhälle.
Citera
2023-12-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Om adressen ovan stämmer så skriver mamman om sin son (pojken som slår sönder andra barn) på facebook:

"Bästa xxxx. Mammas kloka, fina, underbart busiga pojk. Tack för all kärlek du sprider, din energi och din vishet"

Den hon är gift med enligt Facebook stämmer dock ej med mannens namn på adressen så tror ej det är rätt person.
Citera
2023-12-16, 01:27
Medlem
Erik Östs avatar
Ja hotfulla föräldrar i förskolor har vi väl alltid haft i Sverige tidigare så , ingen fara på taket som vanligt! nya fräscha Sverige ,eller hur?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-12-16 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in