2023-12-13, 20:00
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Finns det något som stödjer din ståndpunkt i den texten så kan du också skriva ner det här med egna ord.
Haha, kan du inte bara skriva: "Jag är för obildad, så jag kan inte tillgodogöra mig innehållet i uppsatsen." Eller: "Jag fattar inte".
Citera
2023-12-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Haha, kan du inte bara skriva: "Jag är för obildad, så jag kan inte tillgodogöra mig innehållet i uppsatsen." Eller: "Jag fattar inte".
Eller så lär du dig att skriva ner dina argument.
Det är inte så det fungerar på ett diskussionsforum för vuxna människor att man bara kan skita helt i att presentera några argument och i stället länka till en uppsats.
Citera
2023-12-13, 21:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Eller så lär du dig att skriva ner dina argument.
Det är inte så det fungerar på ett diskussionsforum för vuxna människor att man bara kan skita helt i att presentera några argument och i stället länka till en uppsats.
Det här är för svårt dig hur man än gör det.
Citera
2023-12-14, 00:41
Medlem
Ateist blir man av sina egna erfarenheter.
Man kan gå från olika trosuppfattning ar till ateism.
Men då har man gjort vad man kunnat för att lösa sina frågor.
Men ateister som alltid varit det kan ofta inte svara på märkliga företeelser, eller står bara som frågetecken så fort något skumt händer utanför det normala.
Citera
2023-12-14, 17:36
Medlem
Citat:
Det här är för svårt dig hur man än gör det.

Det är såklart något som är bekvämare att intala sig än att faktiskt presentera sina påstådda argument.
Det är nästan så man skulle kunna tro att du inte har några argument för dina ståndpunkter, i.om att allt du kan kommunicera med egna ord är diverse argumentationsfel.

Jag rekommenderar dig att lära dig skilja på religiös tro och fakta, så slipper du sitta och försvara föreställningar som inte går att försvara rationellt.
Citera
2023-12-14, 19:02
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det är såklart något som är bekvämare att intala sig än att faktiskt presentera sina påstådda argument.
Det är nästan så man skulle kunna tro att du inte har några argument för dina ståndpunkter, i.om att allt du kan kommunicera med egna ord är diverse argumentationsfel.

Jag rekommenderar dig att lära dig skilja på religiös tro och fakta, så slipper du sitta och försvara föreställningar som inte går att försvara rationellt.
Lär dig engelska väl, öva dig i att läsa rätt innantill och tänka redligt.
Det kan ta åratal.
Läs sedan uppsatsen.
Återkom sedan.
Citera
2023-12-14, 19:05
Medlem
Citat:

Kan du presentera någon endaste liten relevant fakta?
Citera
2023-12-15, 22:56
Medlem
Citat:
Lär dig engelska väl, öva dig i att läsa rätt innantill och tänka redligt.
Det kan ta åratal.
Läs sedan uppsatsen.
Återkom sedan.
Du är varmt välkommen att skriva ner dina påstådda argument på engelska om du så vill. Jag kommer läsa dem innantill, jag lovar.
Citera
2023-12-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Kan du presentera någon endaste liten relevant fakta?

Om vad?
Citera
2023-12-15, 23:31
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Jag skrev "skulle inte tro det", och du säger att "det vore bättre" om jag "slutade tro saker"?
Haha, jag började inte ens tro att du läst uppsatsen.

Uppsatsen ger inget vidare stöd för consensus gentium.
Citera
2023-12-15, 23:33
Medlem
Hermi-Tages avatar
Man kan kolla lite på Ricky Gervais eller Christopher Hitchens.
Det brukar räcka för att ta ställning i frågan om guds existens
Senast redigerad av Hermi-Tage 2023-12-15 kl. 23:43.
Citera
2023-12-15, 23:38
Medlem
Att inte vilja känna sig lurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här