Citat:
Ursprungligen postat av
Gaupe
Att gräva upp sin (frånvarande?) grekiska far som hon ägnat mycket tid åt att distansera sig från och svartmåla är ju ett fint halmstrå att gripa efter nu när hon ska cosplaya förtryckt arab. Kanske finns nåt samiskt påbrå långt bak på mammans sida också?
Jag vet. Hon har väl ingen aning om hur greker tänker, möjligen har hon viss insikt i hur hennes våldsamme, ilskna alkade kidnappande pappa tänker. Om hon har rätt rörande hans beteende så tycker nog även de flesta greker att han var en jubelidiot.
Det faktum att hon drar muslimer och greker över en kam säger en hel del. A) Alla muslimer är inte lika. Tex perser mot wahabiter B) Jag utmanar henne att gå in på en krog i Aten och säga "Ja, jag tycker ni är riktiga muslimer ni". Grekerna är ju verkligen inte muslimer, och det har förstärkts genom deras långa och många krig med turkarna (lite samma fenomen i Bulgarien, korset är mer än en kristen symbol, det är också motstånd och identitet). Det enda hon lyckas säga är att hon kan inte träffat en enda grek förutom sin pappa. Greker är inte identiska med muslimer.