2023-12-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du kör en ipsi, kommer med ostyrkta påståenden.
Det gick inte så bra för henne.

Jag har redan styrkt mina påståendet om vad kvinnor som grupp är bättre än män som grupp

-Verbal förmåga
-Episodiskt minne
-Muskeluthållighet
-Bättre imunförsvar
-Överleva längre
m.m.

med länkar....

Att du sen är ett litet tramsigt troll som vägrar debattera seriöst, detta får vara ditt problem.
Senast redigerad av Merapi 2023-12-15 kl. 14:35.
Citera
2023-12-15, 14:33
Medlem
Citat:
Redovisa data för det bästa exempel du har som säger att kvinnor generellt är bättre än män på något!
Jag utmanar dig, kom igen, ge ditt allra bästa exempel!
Glöm inte att redovisa datat som styrker påståendet!

Ok då tar vi första bästa av mina exempel

Immunförsvar ex.

"Generally, adult females mount stronger innate and adaptive immune responses than males. This results in faster clearance of pathogens and greater vaccine efficacy in females...."

https://www.nature.com/articles/nri.2016.90

Så nu kan du hålla truten.
Citera
2023-12-15, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har redan styrkt mina påståendet om vad kvinnor som grupp är bättre än män som grupp

-Verbal förmåga
-Episodiskt minne
-Muskeluthållighet
-Bättre imunförsvar
m.m.

med länkar....

Att du sen är ett litet tramsigt troll som vägrar debattera seriöst, detta får vara ditt problem.
Observera att studier som visar att kvinnor har bättre verbal förmåga, bättre episodiskt minne osv inte räknas, varför det får anses styrkt att det egentligen är män som har den bästa verbala förmågan och episodiska minnet.
Citera
2023-12-15, 14:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

-Verbal förmåga
-Episodiskt minne
-Muskeluthållighet
-Bättre imunförsvar
m.m.

med länkar....

Nu kör du en ipsi och bara sprutar ur dig ostyrkta påståenden.

Mätbara och objektiva saker som kvinnor är bättre på efterfrågade jag, inte känslor.
Att vara bättre på något innebär heller inte att de har bröst t.ex., det handlar om att prestera bättre på något.
Jonas von Essen (f. 1991) har gjort en mirakulös resa från glömsk drömmare till tvåfaldig minnesvärldsmästare. På bara ett och ett halvt år gick han från att knappt komma ihåg sin flickväns telefonnummer till att utklassa den samlade världseliten i minnes-VM.
Citera
2023-12-15, 14:35
Avslutad
Fy fan vilken idiot du är du kan inte ens stava.

Dravel. Illogik. Fantasifoster.

Eller hur har du inte ansvaret för ett enda skit av det som hänt landet va? Jag visste väl det..
Citera
2023-12-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Observera att studier som visar att kvinnor har bättre verbal förmåga, bättre episodiskt minne osv inte räknas, varför det får anses styrkt att det egentligen är män som har den bästa verbala förmågan och episodiska minnet.

Nej självklart...alla studier, bevis, forskning, källor som vår sida presenterar, duger inte, det motsäger ju vad nämna man KÄNNER.

Alla vet ju att manliga känslor = logik och fakta.
Medan kvinnlig fakta och logik = känslor.
Citera
2023-12-15, 14:40
Avslutad
Citat:
Nu kör du en ipsi och bara sprutar ur dig ostyrkta påståenden.

Mätbara och objektiva saker som kvinnor är bättre på efterfrågade jag, inte känslor.
Att vara bättre på något innebär heller inte att de har bröst t.ex., det handlar om att prestera bättre på något.
Jonas von Essen (f. 1991) har gjort en mirakulös resa från glömsk drömmare till tvåfaldig minnesvärldsmästare. På bara ett och ett halvt år gick han från att knappt komma ihåg sin flickväns telefonnummer till att utklassa den samlade världseliten i minnes-VM.
Ja det var allt en vetenskaplig studie som hette duga!
Citera
2023-12-15, 14:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej självklart...alla studier, bevis, forskning, källor som vår sida presenterar, duger inte, det motsäger ju vad nämna man KÄNNER.

Alla vet ju att manliga känslor = logik och fakta.
Medan kvinnlig fakta och logik = känslor.

Som sagt, ge ditt allra bästa exempel på något som kvinnor presterar bättre i som kan mätas objektivt och som alltså inte bara är tyckanden!

Tomma påståenden som "alla studier..." betyder noll om du inte kan styrka något med objektiva data.

Citat:
Ja det var allt en vetenskaplig studie som hette duga!

Detta var exempel på något objektivt mätbart om vem som har bäst minne, inte förvånande en man trots merapi's känslomässiga påståenden.
Citera
2023-12-15, 14:46
Avslutad
Citat:
Som sagt, ge ditt allra bästa exempel på något som kvinnor presterar bättre i som kan mätas objektivt och som alltså inte bara är tyckanden!

Tomma påståenden som "alla studier..." betyder noll om du inte kan styrka något med objektiva data.

Detta var exempel på något objektivt mätbart om vem som har bäst minne, inte förvånande en man trots merapi's känslomässiga påståenden.
Ja för vetenskapligt uppmätta resultat är ju bara känslomässiga till skillnad från att Jonas von Essen först knappt kom ihåg sin flickväns telefonnummer och sen tränade till han vann en tävling.
Citera
2023-12-15, 14:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja för vetenskapligt uppmätta resultat är ju bara känslomässiga till skillnad från att Jonas von Essen först knappt kom ihåg sin flickväns telefonnummer och sen tränade till han vann en tävling.

Du glömde redovisa datat igen!
Minne är inte din bästa gren direkt trots merapi's påståenden.

Vem som vinner VM är objektivt mätbart ja men nej, han vann inte bara en tävling.
Citera
2023-12-15, 14:54
Avslutad
Citat:
Du glömde redovisa datat igen!
Minne är inte din bästa gren direkt trots merapi's påståenden.

Vem som vinner VM är objektivt mätbart ja men nej, han vann inte bara en tävling.
Data som styrker påståendet kommer här, men fortsätt för allt del att tjata igen till förbannelse över att påståendet inte är styrkt.

https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2Fbul0000197
Citera
2023-12-15, 15:34
Medlem
Limbo https://www.youtube.com/watch?v=zJdCzNZXytk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in