Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-20, 11:06
  #4921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Din polare har rätt. Sluta med horset.

Min polare har rätt, men pundar farligare substanser? Logiken är underbar.
Citera
2023-11-20, 12:53
  #4922
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Fuck din vän alltså. Det är vackert ju!

Tycker det är fjolligt och äckligt med tjack&tram. Smutsdroger liksom. Skäms aldrig för att du narkar H.

tjack är en smutsig jävla skitdrog!!!
Citera
2023-11-20, 20:13
  #4923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Är sjukt irriterad, faktiskt rentutav äcklad när en vän till mig som dessutom tagit H flera gånger, (varken rökt eller injicerat, bara i näsan likt mig,) trackar mig att det är så smutsigt / ser ned på mig samtidigt som han tar tramadol / oxy, (för det är såååå osmutsigt,) dvs ”jag är finare knarkare än dig.”

”Du får inte hänga med oss till festen om du, (när det inte stör någon,) tar H när vi ska chilla till en film, ”för då skäms jag för dig och mina polare ser ned på dig” samtidigt som de ska ta oxy och snorta massa tjack. Är det inte absurt som fan?

”Jag har bara tagit H dem 30 gångerna för att inte oxy funnits,”

”aldrig mer ska jag göra det,”

”det är så smutsigt och pundigt, usch.”

Så jävla äckligt beteende. Han har alltså mage att se ner på mig när jag inte ens blandmissbrukar, utan periodvis tar H i inget annat än näsan, bara för att han tycker sig stå över mig som ”bara tar oxy och tramadol.”

Det är så absurt så jag blir förbannad. Det finns ingen självinsikt i killens dumhet. Vad _fan_ är det där för resonemang?

Det finns inget självklart samband mellan att ha kunskap om droger och att själv bruka dem. Vara sig det handlar om bruk eller missbruk. De flesta människor, särskilt i Sverige, är fullkomligt nollställda kunskapsmässigt när det kommer till droger, även de som själva brukar dem.
Klassikern är ju cannabisbrukare som tror att det är moraliskt finare att röka gräs än att dricka sprit eller snorta ladd.
Det är såklart inget som i sig är omoraliskt eller ”smutsigt” med att ta droger, vare sig det rör sig om tramadol, heroin eller alkohol.

Det viktiga borde ju vara om man kan hantera det och mår bra.
I just ditt fall blir det ju än mer bissart i.om. att oxy och heroin så vitt jag vet är i princip samma drog.
Lite som att frysa ut någon som dricker whiskey när man själv sitter och sörplar rom.
Citera
2023-11-21, 19:02
  #4924
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Dessutom har han påbörjat LARO och har mage att säga så till mig? Blir så djävulskt irriterad. Det är obehagligt med människor som saknar självinsikt och till vilket pris som helst inte erkänner det banala i sina resonemang. En människa som ständigt får subutex varje dag har ingen rätt att uttrycka sig så. Skulle enbart ta kritiken till viss del om det kom från en fullt nykter människa, men i detta fallet accepterar jag inte det bara.

Vad gör H så mycket mer smutsigt än amfetamin, tramadol och oxy? "Ja men tram och oxy är läkemedel ur labb." Jaha, so what? Om jag inte missminner mig är amfetamin riktigt jävla smutsigt. Gillar inte affe.

Vad kommer H stigmat ifrån? Vad är det som gör att människor tror att H är så grymt mycket farligare än annan narkotika? H och spruta är inte alltid synonyma med varandra. Det finns de som röker och snortar. Kan förstå att man kan ha synpunkter på nålar, det har jag också men ser inte ned på de som gör det. Där ligger skillnaden.
Egentligen ingen skillnad. Allt fuckar hjärnan i slutet av dagen.

Stigmat ligger kanske i att heroin saknar medicinsk användning, är förknippat med kriminella handlingar, importeras genom människors tarmsystem, skadar människor i flera led från odling till bruk och användandet sprider farliga smittor då intravenöst bruk är vanligt bland heroinister. En annan aspekt är allt skit det blandas med. Oxy har bara bindemedel.
Citera
2023-11-21, 20:08
  #4925
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Egentligen ingen skillnad. Allt fuckar hjärnan i slutet av dagen.

Stigmat ligger kanske i att heroin saknar medicinsk användning, är förknippat med kriminella handlingar, importeras genom människors tarmsystem, skadar människor i flera led från odling till bruk och användandet sprider farliga smittor då intravenöst bruk är vanligt bland heroinister. En annan aspekt är allt skit det blandas med. Oxy har bara bindemedel.

Stämmer ju inte alls. Heroin är egentligen bara en lite mer potent och mer snabbverkande variant av morfin. I exempelvis Storbritannien har heroin (under namnet Diamorphine) använts i sjukvården i många år som smärtlindring när vanligt morfin bedöms otillräckligt. Dessutom erbjuds medicinskt heroin till "hopplösa fall", alltså sådana som gång på gång misslyckats med att hålla sig drogfria med hjälp av traditionell substitutionsbehandling som metadon och buprenorfin, i flera europeiska länder i deras motsvarighet till LARO.

Men att trångsynta, gammaldags Sverige anser att heroin "saknar medicinsk användning" är en annan femma.
Citera
2023-11-21, 20:12
  #4926
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det finns inget självklart samband mellan att ha kunskap om droger och att själv bruka dem. Vara sig det handlar om bruk eller missbruk. De flesta människor, särskilt i Sverige, är fullkomligt nollställda kunskapsmässigt när det kommer till droger, även de som själva brukar dem.
Klassikern är ju cannabisbrukare som tror att det är moraliskt finare att röka gräs än att dricka sprit eller snorta ladd.
Det är såklart inget som i sig är omoraliskt eller ”smutsigt” med att ta droger, vare sig det rör sig om tramadol, heroin eller alkohol.

Det viktiga borde ju vara om man kan hantera det och mår bra.
I just ditt fall blir det ju än mer bissart i.om. att oxy och heroin så vitt jag vet är i princip samma drog.
Lite som att frysa ut någon som dricker whiskey när man själv sitter och sörplar rom.

Eller klassikern cannabisbrukare som tycker det är "finare" att röka grönt än brunt, trots att det exakt samma drog. Jag röker ytterst sällan cannabis själv numera, men jag minns de gångerna då "cannabis-hipsters" knotade och gnällde då de fick reda på att det var brunt i spliffen, de hade så klart förväntat sig marijuana och inte "smutsigt" hasch.
Citera
2023-11-22, 00:39
  #4927
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Stämmer ju inte alls. Heroin är egentligen bara en lite mer potent och mer snabbverkande variant av morfin. I exempelvis Storbritannien har heroin (under namnet Diamorphine) använts i sjukvården i många år som smärtlindring när vanligt morfin bedöms otillräckligt. Dessutom erbjuds medicinskt heroin till "hopplösa fall", alltså sådana som gång på gång misslyckats med att hålla sig drogfria med hjälp av traditionell substitutionsbehandling som metadon och buprenorfin, i flera europeiska länder i deras motsvarighet till LARO.

Men att trångsynta, gammaldags Sverige anser att heroin "saknar medicinsk användning" är en annan femma.
I Sverige saknar det väl medicinsk användning? Det var väl i Sverige du blev dislajkad?

Jag är fett open minded. Knarkar själv. Skjuter skiten då och då men väldigt sällan så jag dömer inte.
Citera
2023-12-15, 09:57
  #4928
Avstängd
Varför är horset segt nuförtiden
Citera
2023-12-21, 17:22
  #4929
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Varför är horset segt nuförtiden

Menar du segt som i att det är kefft eller att själva konsistensen är seg?
Om du snackar om konsistensen; ja så har den varit senaste 1-2 åren, det suger. Dock har det vänt nu verkar det som. Dom senaste bollarna jag köpt har varit finfördelat ljusbrunt pulver/torra stenar.
Kvaliteten är inte toppen dock.
Citera
2023-12-22, 12:14
  #4930
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Menar du segt som i att det är kefft eller att själva konsistensen är seg?
Om du snackar om konsistensen; ja så har den varit senaste 1-2 åren, det suger. Dock har det vänt nu verkar det som. Dom senaste bollarna jag köpt har varit finfördelat ljusbrunt pulver/torra stenar.
Kvaliteten är inte toppen dock.

Konsistensen
Citera
2023-12-29, 22:25
  #4931
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Menar du segt som i att det är kefft eller att själva konsistensen är seg?
Om du snackar om konsistensen; ja så har den varit senaste 1-2 åren, det suger. Dock har det vänt nu verkar det som. Dom senaste bollarna jag köpt har varit finfördelat ljusbrunt pulver/torra stenar.
Kvaliteten är inte toppen dock.
När du säger bollar, menar du dom 10g ovala ”bollarna”?
Citera
2023-12-29, 22:44
  #4932
Medlem
Till er som fortfarande går på jonket är risken stor idag i Sverige att det är fentanyl i? I USA verkar det snarare som att det KAN finnas lite spår av horse i fentanylet men har det börjat komma mer och mer i vårat avlånga land?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback