2023-12-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är tjänstefel att detta har fått pågå så länge!

För jävligt för alla inblandade; ungarna på förskolan, personalen och inte minst den våldsamma 5åringen som alldeles uppenbart behöver hjälp och kanske en ny familj (?).

Du som skrev det långa inlägget om hur det egentligen förhåller sig, kontakta media för guds skull. Vi vet att saker och ting brukar börja hända när det blir rubriker. Det räcker inte att skriva på flashback.

Tyvärr så har man antagligen gått på att föräldarna tilll 5-åringen inte vill. Det behöver inte alls vara en "blatteunge", många svenska föräldrar, även välsituerade, har noll koll på regler och gränser för barn och vill inte inse att det kan vara något fel. (Eller något fel i familjen?) Vad säger Soc? Bryr de sig överhuvudtaget? Ungen mår inte bra och går en hemsk framtid till mötes. Orosanmälan kan göras anonymt av vem som helst.
Citera
2023-12-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Det är inte fel på systemet, det är fel på personernas agerande. Ja det är troligast en blatteunge.

Om du orkat läsa några inlägg bakåt så ser du att det är en helsvensk unge. Det finns psykopat-barn även bland vita. Problemet är ju framförallt dennes föräldrar, men framförallt när chefen och chefens chef uppvisar total inkompetens och hänsynlöshet mot de stackars barnen som blivit utsatta för detta i över 1 års tid.
Citera
2023-12-15, 08:48
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Då har vi fått en beskrivning som av vad som problemet på förskolan ovan.

Det kommenterar, enligt Aftonbladet som citerar DN, fackföreträdaren Andrea Meiling med att ”det är hot om de ska ge sig på lärare om det händer deras barn någonting, det är helt absurt”.

https://www.dn.se/sverige/forskola-i...r-skyddsstopp/

Det som är riktigt absurt kunde man svara Andrea, är att det öht händer barnen någonting och att det får fortgå under lång tid.

Sen får man tyvärr vara ganska skeptisk till att det skulle ha förekommit hot alls. Inom offentlig sektor har det blivit trendigt att klassa kritik och krav på service som hot. Och jag får känslan av att just Göteborgs Stads förvaltning utmärker sig väldigt i just detta avseende. Det har kommit mycket rapporter om att offentliganställda utsätts för hot och påtryckningar här i stan, och man brukar antyda att det rör sig om invandrarklaner osv. Vilket jag säkert tror förekommer, men jag tror inte det förekommer i så stor omfattning som det påstås.
Parallellt med att faktiska hot ökat, tror jag kommunen medvetet tagit tillfället i akt att börja klassa nästan allt ifrågasättande från den skattebetalande allmänheten som hot. Det är ett så jäkla bekvämt sätt att stänga ned debatten, helt enkelt.
Chefer inom förvaltningen är, vänstervridning till trots, inte alls blyga med att spela på frustrationen med invandrare när det gynnar dem själva. Det är mycket lättare att sälja in idén att en verksamhet utsatts för legitima hot, när mottagarna redan sedan tidigare är övertygade om att invandrare hotar verksamheter stup i kvarten. Och facket vill naturligtvis alltid framstå som att det behövs, så det är inte sent med att spela med det heller.

"Hot" kan vara något i stil med att en förälder frågat nån i personalen "hur skulle du känna om det här hände dina barn?". Vilket, om man letar efter en ursäkt, kan tolkas som att en förälder hotat att skada personalens barn. Eller så har föräldern bara höjt rösten, eller talat barskt i rent demonstrativt syfte. En svordom räcker för att en anställd ska "känna sig obekväm". Det räcker att du säger "hur fan tänker ni?" för att en offentliganställd numer ska avsluta samtalet och be chefen ta över ärendet. Upprepade ifrågasättanden (pga upprepad bristande service...), oavsett hur artiga de är, kan välvilligt tolkas som "påtryckningar". Det verkar finnas en informell regel som säger att du får klaga max tre gånger. Första gången bemöts du artigt och förstående. Andra gången bemöts du kallt och formellt. Tredje gången antyds det att du trakasserar personal. Fjärde gången blir du polisanmäld. Att du gör detta för att, exempelvis, det är fjärde gången ditt barn blivit misshandlat på förskolan spelar ingen roll.

Alltid vanskligt att förringa hot. Men tyvärr har det blivit så vanligt med att anställda i kommunen ropar varg att man måste börja ifrågasätta det. Det är mer eller mindre satt i system idag, och jag tror många även i den icke-rättshaveristiska delen av befolkningen kan intyga det vid det här laget. Gränsen för hot går idag farligt nära att du alls ifrågasätter kommunens agerande. Att en förskola tar till en så ovanligt metod, på så diffusa grunder, får varningsklockor att ringa. Okonventionellt agerande från den kommunala ledningen brukar indikera att en hund ligger begraven. Det är liksom vad man som chef gör när man inte kan neutralisera allmänheten med konventionella medel.
Senast redigerad av fluff995 2023-12-15 kl. 09:33.
Citera
2023-12-15, 08:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Tyvärr så har man antagligen gått på att föräldarna tilll 5-åringen inte vill. Det behöver inte alls vara en "blatteunge", många svenska föräldrar, även välsituerade, har noll koll på regler och gränser för barn och vill inte inse att det kan vara något fel. (Eller något fel i familjen?) Vad säger Soc? Bryr de sig överhuvudtaget? Ungen mår inte bra och går en hemsk framtid till mötes. Orosanmälan kan göras anonymt av vem som helst.
Nu har vi ju inte hela historien. Har det gjorts orosanmälningar till soc t.ex? En utredning av hemförhållanden kan ju inte föräldrarna till det utagerande barnet ”tacka nej” till.
Citera
2023-12-15, 08:52
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Vad får dig att tro det? Har du spått i morgonbajset nu igen?

Sug kuk din jävla vänsterbögfitta. Blatteradarn ger utslag tills jag ser ett svenskt namn så kommer jag att tro det är en invandrarunge.

Du vet inte själv etnicitet på ungen. Vi hade ju en vänstererperson tidigare inne i tråden och spred falska rykten redan för att täcka upp för invandringen, hoppas dina barn blir fönedringssrånade.

Givetvis kan svenskar vara psykopater, sluta nu driv tråden offtopic idiotjävel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Ja, men då skulle anmälan till soc gjorts av skolan. Det finns rutiner och procedurer för att hantera detta, dessa rutiner har inte följts.

Rektorn ska anmälas för tjänstefel.
Senast redigerad av MaarekStele 2023-12-15 kl. 09:04.
Citera
2023-12-15, 08:58
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Sug kuk din jävla vänsterbögfitta. Blatteradarn ger utslag tills jag ser ett svenskt namn så kommer jag att tro det är en invandrarunge.

Du vet inte själv etnicitet på ungen. Vi hade ju en vänstererperson tidigare inne i tråden och spred falska rykten redan för att täcka upp för invandringen, hoppas dina barn blir fönedringssrånade.

Ja, men då skulle anmälan till soc gjorts av skolan. Det finns rutiner och procedurer för att hantera detta, dessa rutiner har inte följts.

Rektorn ska anmälas för tjänstefel.

Jag har inte uttalat mig om etnicitet. Tror du inte etniska svenskar kan vara fullblodspsykopater. Jag känner flera som sedan barnsben uppvisat riktigt problematiska tendenser som följt med upp i vuxen ålder. Jag skiter i etnicitet, det viktiga är att lösa problemet. Vad i helvete ska man göra med informationen vilken härkomst barnet har? Vad för konkreta åtgärder utvinns ur den informationen? Idiot.
Citera
2023-12-15, 08:59
Medlem
Helt sjukt. Man måste ju se till så att det här våldsamma barnet inte skadar någon mer. Punktamarkera konstant varje rörelse han gör, en vuxen som ansvarar och är med konstant, han får aldrig lämnas utan uppsikt på en halvmeter. Inga andra barn borde ens vara i närheten.
Citera
2023-12-15, 09:03
Medlem
Får ej ungen och föräldrar hjälp här vill jag nästan med säkerhet säga ungen kommer "råka" döda nåt barn inom snar framtid.
Citera
2023-12-15, 09:03
Medlem
Rimligen har flera orosanmälningar redan gjorts till socialtjänsten. Kanske inte från den inkompetenta rektorn som verkar tro att det är godhet att skydda de som beter sig sämst. Men även föräldrarna till de drabbade barnen har ju möjlighet att orosanmäla till soc och har troligen gjort detta.

Frågan är dock vad soc kan göra i dagsläget. Det skall rätt mycket till innan de griper in på allvar.

Det här barnet verkar hamna i en gråzon. Beter sig för illa för att gå i vanlig förskola men kanske inte tillräckligt sjuk för att gå i särförskola. Då faller ett stort ansvar på rektor och personal att göra vad de kan för att göra vad de kan för att styra upp situationen. Men i stället gör de tydligen motsatsen. I "godhetens" namn.
Citera
2023-12-15, 09:04
Medlem
Föräldrarna får gå ihop och anställa en övervakare som dokumenterar och journalhåller alla missförhållanden på förskolan. Då skulle nog problemet med pedofiler och aggressiva babbeungar försvinna.

Högre krav på dagisfröknar!
Citera
2023-12-15, 09:06
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Får ej ungen och föräldrar hjälp här vill jag nästan med säkerhet säga ungen kommer "råka" döda nåt barn inom snar framtid.

Det kommer att komma åtgärder nu när det blåsts upp för offentligheten. Inte nödvändigtvis för att skydda barnen, utan för att skydda sig själv och sin befattning.
Citera
2023-12-15, 09:07
Medlem
qups avatar
Någon som vet hur föräldrarna till barnet förhåller sig till det hela? Nyckeln finns ju i deras samarbetsvilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in