2023-12-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det roligaste man hört om PW är väl när han var ute på turne med Özz och Peter går ut före en kväll och kör hela Özzs repertoar, Özz står som ett frågetecken när han skall upp på scenen efter, helt utan material.

Haha en underbar manöver att trycka till Özz, synd att man inte fick uppleva detta.
Citera
2023-12-14, 12:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Mm, han va lite kul ändå. Även fast han verkar skånsk. Rapsfält och inavel känner jag spontant.
Det enda skånska med honom är att han kan berätta många historier från Helsingborg-Helsingör-färjan.
Det finns gott om rapsfält där han bor. Nej. Han är inte inavlad.
Citera
2023-12-14, 13:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det blir inte med automatik kul för att man driver med andra eller är anti-pk. Det blir inte heller roligare för att man låter bli och är "mänsklig". Det blir kul för att det är kul. Dra huvet ur röven.
Var skrev jag det?

Poängen här är att olika personer tycker olika saker är kul. Mobbare gillar mobbarhumor. Wahlbeck har sina försvarare i tråden.
Citera
2023-12-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Var skrev jag det?

Poängen här är att olika personer tycker olika saker är kul. Mobbare gillar mobbarhumor. Wahlbeck har sina försvarare i tråden.

Vad har du för stöd för det? Du får nog se dem som skrattar när Wahlbeck kommenterar någon i publiken som fullt kapabla att skilja scengyckel från en verklig mobbningssituation.

Min femöresspaning: Människor med stort mobbarkapital är primitiva människor. De tycker höjden av humor är när Robert Gustafsson spelar full. Orolig humor ā la Wahlbeck skyr de som pesten.
Citera
2023-12-14, 16:53
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du har uppenbart ingen aning om stand-up comedy. Att dra ut på en berättelse så att det blir jobbigt att höra på är en teknik som endast de alla bästa behärskar. T.ex. Norm MacDonald. Ett bra exempel med PW är när han rostar Glenn Hysén. Han har nästan bara att GH gillar öl men ur det lilla kan PW få alla att skratta hejdlöst. Vill du ha "komiker" som läser upp enkla roliga historier ur minnet har du många att välja emellan. Nästan alla.
Den är genial. Beror mycket på PWs timing.
Citera
2023-12-14, 17:09
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du har uppenbart ingen aning om stand-up comedy. Att dra ut på en berättelse så att det blir jobbigt att höra på är en teknik som endast de alla bästa behärskar. T.ex. Norm MacDonald. Ett bra exempel med PW är när han rostar Glenn Hysén. Han har nästan bara att GH gillar öl men ur det lilla kan PW få alla att skratta hejdlöst. Vill du ha "komiker" som läser upp enkla roliga historier ur minnet har du många att välja emellan. Nästan alla.

Hela det, på tuben, 05:54 långa klippet, är mästerligt!
Citera
2023-12-14, 19:05
Avslutad
Det fanns en tid då Wahlbeck var mer än välkommen i värmen. Han pratade på högskolor och fick applåder och deltog även i På Spåret (Tillsammans med en "Superpedagog" och de fick näst sämst poäng någonsin i programmet). Den tiden kommer aldrig tillbaka.
Citera
2023-12-14, 19:29
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det fanns en tid då Wahlbeck var mer än välkommen i värmen. Han pratade på högskolor och fick applåder och deltog även i På Spåret (Tillsammans med en "Superpedagog" och de fick näst sämst poäng någonsin i programmet). Den tiden kommer aldrig tillbaka.
Det är ju så det är. Folk viker ner sig i pkträsket så icke PW. Folk är generellt korkade och förstår inte vaför han är bojkottad av etablissemanget då de är en del av sörjan och idiotin.
Citera
2023-12-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Var skrev jag det?

Min känsla är mer att mobbare i större omfattning skrattar med åt sådant som inte är roligt men som kollektivet bestämt att man ska skratta åt, låtsas vara lite goda utåt och sen smäller dom till och fryser ut någon som avviker i åsikt eller när det gäller att följa ett vaccinationsprogram etc och då ganska skoningslöst.

Vilket är sju resor värre i jämförelse med att Peter har en liten image av att vara retsticka inom ett format där det är etablerat att man retas lite med publiken.

Just nu har kollektivet och etablissemanget bestämt att Wahlbäck ska frysas ut därmed blir det tvärtom vad du skriver ganska uppenbart vilka i tråden det är som kan ha fallenhet för att haka på och mobba.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det roligaste man hört om PW är väl när han var ute på turne med Özz och Peter går ut före en kväll och kör hela Özzs repertoar, Özz står som ett frågetecken när han skall upp på scenen efter, helt utan material.

Det där var ju vansinnigt roligt.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-14 kl. 19:34.
Citera
2023-12-14, 19:52
Medlem
Frontlinjens avatar
Berättelsen om när PW pajade försäljningen av Icon Medialab. Sevärt!

Kolla vid 1:07:40:
https://youtu.be/6RjOn-fwnpU?si=zsVoW037dX7txJuw
Citera
2023-12-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Berättelsen om när PW pajade försäljningen av Icon Medialab. Sevärt!
Precis vad jag kan tänka mig om Wahlbäck. Men han och några i tråden tyckte säkert att det var vansinnigt roligt.
Citera
2023-12-14, 21:07
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
JA POLITISKT INKORREKT ELLER GENIALISK ÄR SAMMA SAK I MIN VÄRLD , TVÄRTEMOT SNÖFLINGORNAS OCH ÖVRIGA VÄNSTERGÖKADES VÄRLD!

Du har låga krav på genialitet. Bara för att man är emot hela världen betyder det inte att man är ett komiskt geni.

Med det inte sagt att PW är en kass komiker. Men han har fastnat i den fas han var i när han blev känd. Det går utmärkt att provocera fast man är 60 men man måste också ha mognat lite som människa och se sin egen roll i det hela.

Sen att gnälla för att han inte tjänar pengar och ingen vill boka honom är märkligt. Antingen är man genuint märkligt och skiter i sådant eller så vet man att det är både Show och Business.

Finns bättre komiker än honom som provocerat betydligt mer som samtidigt bokar fulla hus året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in