2023-12-14, 14:09
Medlem
"Beställning
Ernst vas + Blommor"

Tror aldrig jag sett någon som slår in i cellofan och knyter ihop som två kaninöron, ser så fult ut.. Men tänker man bort öronen så tycker jag det är fint att ge bort en bukett så.

Lite svårt att ta med sig dock när nästan hela vasen är full med vatten. Tungt och inte roligt om det råkar välta i bilen.
Citera
2023-12-14, 14:19
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
"Beställning
Ernst vas + Blommor"

Tror aldrig jag sett någon som slår in i cellofan och knyter ihop som två kaninöron, ser så fult ut.. Men tänker man bort öronen så tycker jag det är fint att ge bort en bukett så.

Lite svårt att ta med sig dock när nästan hela vasen är full med vatten. Tungt och inte roligt om det råkar välta i bilen.
Ingen risk för det. Det hela är säkert bara nån form av installation, allt för att det ska se ut som att hon säljer vaser och buketter i mängder.
Gillar inte heller öronen men My har nog varken råd med eller plats för större sjok av cellofan.
#desperat #skyndafynda
Citera
2023-12-14, 15:02
Medlem
TPLs avatar
"13 December 2023 13:19:55

🌟Reklam för min butik @mys_blommor 🌟 Nu stor julen runt knuten och vi planterar julgrupper för fullt! Om du vill använda dina egna krukor kan du ta med dom ner till oss och lämna i för plantering! Det är både ekonomiskt & miljövänligt ❤️ - Välkomna!
"

Nu stor julen runt knuten... 🙄 Fogden också? Tillsammans med konkursförvaltaren?
Sen när började My tänka på andra människors ekonomi vad som är och miljövänligt eller inte?
Citera
2023-12-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Skumt (nää) med den här hysteriska rean nu så nära bokslutet...
Det ser ut som Total utförsäljning för mig. Dumt att sälja slut på alla tomtar nu, det blir ju jul nästa år också...
"Kvallitets filtar 50%
Endast 2 exemplar kvar
"
Hon måste skoja? Har hon haft flera? 🤣

#bokslutsnart #desperat #skyndafynda #varärstalkern?
Vad glad man skulle bli om man får en jultomte på julafton
Citera
2023-12-14, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Vad glad man skulle bli om man får en jultomte på julafton
Speciellt en grå 😢
Citera
2023-12-14, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
"Beställning
Ernst vas + Blommor"

Om det är en "beställning" borde inte buketten klara sig till leveransen, eller är det meningen att man ska skvalpa runt på 2 liter vatten också?

Snart kommer herr kroppkaka på besök, jippie, det blev så bra sist!
Citera
2023-12-14, 15:35
Avslutad
Citat:
"13 December 2023 13:19:55

🌟Reklam för min butik @mys_blommor 🌟 Nu stor julen runt knuten och vi planterar julgrupper för fullt! Om du vill använda dina egna krukor kan du ta med dom ner till oss och lämna i för plantering! Det är både ekonomiskt & miljövänligt ❤️ - Välkomna!
"

Nu stor julen runt knuten... 🙄 Fogden också? Tillsammans med konkursförvaltaren?
Sen när började My tänka på andra människors ekonomi vad som är och miljövänligt eller inte?
Sen när tänker hon på ekonomin?
Mys motto är att köpa nytt, att ha blomvakt på semestrar är inget hon förespråkar, utan det slängs och köps hem nytt.
Citera
2023-12-14, 18:02
Medlem
TPLs avatar
Hur mycket tid läggs på att morgon och kväll bära ut och in allt detta krimskrams? Om jag skulle jobba där skulle jag kräkas så fort nån nämnde orden jul eller tomte nu. 🤢

#desperat #skyndafynda
Citera
2023-12-14, 18:48
Avslutad
Citat:
Hur mycket tid läggs på att morgon och kväll bära ut och in allt detta krimskrams? Om jag skulle jobba där skulle jag kräkas så fort nån nämnde orden jul eller tomte nu. 🤢

#desperat #skyndafynda
Speciellt då allt verkar så onödigt. Det är för lite kunder. En affär där kunderna kommer tätt och man känner sig varm och nästan lite hes av att betjäna kunder är så roligt och givande. Ha haft så mycket att göra att man går hem på kvällen med svullna fötter ger längtan efter en ny rolig morgondag. Så kan ju inte Mytomanen och E känna. Sitta och bråka på internet ska inte hinnas med. Inte heller gå hem och sova bort dagen i soffan. Och vem köper filtar i en sk blombutk? Ingen ser vi. 🌵
Citera
2023-12-14, 19:38
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Skumt (nää) med den här hysteriska rean nu så nära bokslutet...
Det ser ut som Total utförsäljning för mig. Dumt att sälja slut på alla tomtar nu, det blir ju jul nästa år också...
"Kvallitets filtar 50%
Endast 2 exemplar kvar
"
Hon måste skoja? Har hon haft flera? 🤣

#bokslutsnart #desperat #skyndafynda #varärstalkern?
Allt sånt här är jättekonstigt tycker jag. Vi har nyligen avverkat Black Week. Vad gjorde hon då? Nu innan jul är det inte rea, nu ska folk handla skitdyrt det de tycker att de måste ha. Mellandagsrea heter det som kommer sen. I mellandagarna. Det är då My borde rea ut sina tomtar.

De där julkulorna kom väl förresten alldeles nyss in till butiken? Varför reas de nu? Jädrar vad jag skulle känna mig lurad om jag hade köpt något till ordinarie pris hos Mys blommor!

Detta är bara märkligt och desperat. Och vaddå öppet på julafton?? Varför i hela fridens dar då??? Ingen går väl ändå in i en blombutik på julafton?!?! Då har man väl redan fixat allt och sitter hemma och myser? Tror hon att det ska välla in folk som vill ha med sig en svindyr bukett när de åker till släkten för att fira jul? Någon krukväxt eller julgrupp har man kanske haft med sig till värdfolket när man har varit på julmiddag. Men det köper man ju i god tid i förväg, det är inget man väntar med till julafton.

Så märkligt... Är hon verkligen SÅ desperat eller vill hon bara ha en ursäkt att minimera tiden hos svärföräldrarna?

Jag ber till högre makter att det inte är stackars E som ska stå i butiken på julafton!
Citera
2023-12-14, 19:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Allt sånt här är jättekonstigt tycker jag. Vi har nyligen avverkat Black Week. Vad gjorde hon då? Nu innan jul är det inte rea, nu ska folk handla skitdyrt det de tycker att de måste ha. Mellandagsrea heter det som kommer sen. I mellandagarna. Det är då My borde rea ut sina tomtar.

De där julkulorna kom väl förresten alldeles nyss in till butiken? Varför reas de nu? Jädrar vad jag skulle känna mig lurad om jag hade köpt något till ordinarie pris hos Mys blommor!

Detta är bara märkligt och desperat. Och vaddå öppet på julafton?? Varför i hela fridens dar då??? Ingen går väl ändå in i en blombutik på julafton?!?! Då har man väl redan fixat allt och sitter hemma och myser? Tror hon att det ska välla in folk som vill ha med sig en svindyr bukett när de åker till släkten för att fira jul? Någon krukväxt eller julgrupp har man kanske haft med sig till värdfolket när man har varit på julmiddag. Men det köper man ju i god tid i förväg, det är inget man väntar med till julafton.

Så märkligt... Är hon verkligen SÅ desperat eller vill hon bara ha en ursäkt att minimera tiden hos svärföräldrarna?

Jag ber till högre makter att det inte är stackars E som ska stå i butiken på julafton!
Hon skriver om öppettider fram till julafton, jag uppfattar det inte som att det kommer att vara öppet på själva julafton.
Och jo, jag tror hon verkligen är så desperat att få in pengar nu innan 31/12. Inte bara för att slippa åka till Skärplinge om hon nu händelsevis skulle ha öppet på julafton.

Dumt att handla nu för nästa vecka kan det vara 75% på hela sortimentet...
Citera
2023-12-14, 19:54
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Hon skriver om öppettider fram till julafton, jag uppfattar det inte som att det kommer att vara öppet på själva julafton.
Och jo, jag tror hon verkligen är så desperat att få in pengar nu innan 31/12. Inte bara för att slippa åka till Skärplinge om hon nu händelsevis skulle ha öppet på julafton.

Dumt att handla nu för nästa vecka kan det vara 75% på hela sortimentet...
Hon skrev så här i sitt Instagraminlägg:

"På bilden är jag i Skärplinge hos mina svärföräldrar ❤️ Vinterland och mysigt natur…. Familj & gemenskap.

I år är julen annorlunda. ”Lilleman” ska fira hos sin pappa. Det är första året med blomsterbutik vilket utmanar planering och vi har bestämt att hålla öppet på julafton. Vilket innebär att jag glider in lite senare till Skärplinge än övrig familj ❤️

Jag älskar julen och jag lovat mig själv att sänka kraven och inte stressa ihjäl mig över allt som man vill hinna med. Minimera stress och prestationsångest.

Vi ska köpa färdig pepparkakshus modul istället för att göra egen.
Jag kommer beställa julmat ifrån resturangen intill då tiden inte räcker till och energin jag har utanför jobbet är minimal 🙈 Det jag vill förmedla är att jag förenklar och hjälper mig själv på traven UTAN dåligt samvete ☺️

För att sammanfatta. Stressa mindre, släpp all prestation och stress. Var snäll emot dig själv 🙏🏻

Vad ska du göra under julen?"

Sen fyllde 13 personer på med sina julplaner. Så öppet verkar det vara. Fast jag skulle nog inte våga ta det för givet. Det där med öppettider kan ju ändras med kort varsel har man förstått. Spelar kanske ingen större roll med någon timme hit eller dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in