Citat:
Alla har spridit detta virus. Viruset är inte binärt i sitt sätt att sprida sig. Alla sprider det. Testade som otestade, vaccinerade som ovaccinerade.
Citat:
Nej alla vet inte alls om det fungerar, eftersom det finns så mycket som kan gå snett när munskydd används av allmänheten. Inom vården har munskydd absolut en funktion. Där byter personalen munskydd hela tiden och tillämpar basala hygienrutiner. Men i allmänheten fungerar det inte på samma sätt eftersom smittskyddet inte är bättre än den svagaste länken. Det är just detta som munskyddsförespråkarna inte förstår när de valt ut sina studier som är gjorda i laboratoriemiljö. Det är inte samma sak som ute i verkligheten. Munskydd fungerar bara i teorin, men inte i praktiken ute i allmänheten och det har aldrig någonsin funnits någon stöd i vetenskapen för att munskydd skulle vara särskilt effektivt mot luftburna virus ute i samhället. Det smittskydd som fungerar bäst är om folk lär sig att stanna hemma när de känner sig förkylda. Att gå runt och hosta i munskydd är inte rätt väg att gå.
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att munskydd fungerat någonstans mot covid. Inte ens i de mest hysteriska länderna kan man visa att munskydd stoppat någon smitta överhuvudtaget. Detta för att man inte kan gå runt med munskydd dygnet runt och byta enligt basala hygienrutiner i steril sjukhus miljö. Det är en ren fantasi att tro att munskydd kan stoppa covid.
Citat:
Nej det har jag inte hört många tro, inte många alls faktiskt. Däremot är det många som målat upp de fördomarna om oss som inte vill ha vaccinet. Det har exakt noll med det att göra. Och nej jag är inte rädd för vaccinerade. Jag är totalt orädd för covid, eftersom jag redan haft den ofarliga sjukdomen.Haha, men du är väl medveten om att (1) "shedding" var ett oerhört stor och viktig fråga bland antivaxxare, tillsammans med (2) vaccinens påståda 5G-uppkoppling (som fick folk att sabotera obilmaster), (3) vaccinernas magnetism och sen det här med (4) massdöden som vi fortfarande väntar på. Det är 4 fel av 4. Nu visade det sig att dina ord om din hjälte Djokovic inte heller stämde.
Citat:
Det är ingen åsikt, det är bevisat i statistiken.
Citat:
Om unga och friska personer dör eller skadas av vaccinet är det inte etiskt försvarbart att ge det till personer som är långt utanför risk för att bli allvarligt sjuka i covid.
Citat:
Det handlar inte bara om att folk dör av vaccinet. Det handlar om att folk skadas av vaccinet och får myokardit och stroke mm. Jag säger inte att det är farligt, men angående risk/nytta-kalkyl så har det aldrig någonsin lönat sig för barn och unga vuxna att ta dessa onödiga läkemedel.
Citat:
Märk väl att det är republikaner. Det som är synd med covid i usa är att det blev politik av det hela där liberalerna (som inte alls var särskilt liberala) var lika hysteriska som du angående munskydd/vacciner och "vetenskapen", medan repulblikanerna var "dumma vetenskapsförnekare" och "antivaxxare", som var emot restriktionerna och vaccinpass mm.Här är för resten några av de republikaner som tyvärr vägrade vaccinera sig och dog, och som du menar hade sig själva att skylla eftersom de var överviktiga: https://www.youtube.com/watch?v=zdT7ESPSUtk
Och vad ser jag? Jo en väldigt överviktig amerikan. Jag har ju sagt hela tiden. Det är inte bra att vara överviktig. Det borde folk ta tag i ASAP. Man behöver inte vara överviktig. När man ser ut på det där sättet beror det på att man äter fel mat och på fel sätt.
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-13 kl. 18:41.
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-13 kl. 18:41.