Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-15, 11:46
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Det finns gott om information om läkare som diskuterar ett nytt fenomen kring vaccinet, nämligen shedding. Alltså att vaccinerade sprider olika slags sjukdom till ovaccinerade.

MSM försöker så klart klassa detta som någon ny variant.

Men jag tänkte rada upp ett antal självständiga läkare som tar upp fenomenet shedding som de observerat bland patienter.

Dr. Larry Palevsky som föreslår att man bör isolera de vaccinerade från samhället.

Citat:
"There is something being passed from people who were shot up with this poison, to others who have not gotten the shot. We should be quarantining those people who are injected with this poison"


https://twitter.com/DrNoMask/status/1386126807452160002

Dr. Lee Merritt har också observerat liknande fall om hur ovaccinerade drabbas av vaccinerade. Detta från en intervju i dokumentärserien Vaccine Secretes: Episode 2.

https://vsecretscc.com/episode-2-closed
https://twitter.com/DrNoMask/status/1433147938436489219

Dr. Sherri Tennpenny pratar om ovaccinerade som blir sjuka så fort de umgås med vaccinerade. Som en reaktion mot något toxiskt.

https://www.bitchute.com/video/XTAzXJJv0czV/

Sedan har vi en tjej som är patient som berättar sin historia till en läkare som håller med henne. Hon blir sjuk oftast när hon går i närheten av toxiska element som mögel till exempel. Men nu har det blivit värre, och blir omedelbart sjuk av att bara umgås med vaccinerade. Bland ovaccinerade sker inte samma problem.

https://twitter.com/osler78/status/1437517694597742593

Nu måste jag säga att det är betydligt fler idag som jag ser gå runt och småhosta än under hela pandemiåret. Det är sjukskrivningar överallt och inte minst verkar även alla vabb slå nya rekord. Detta från P4 Väst:

Explosion av vabb sedan skolstarten – "man förlorar pengar"
https://sverigesradio.se/artikel/exp...ar-fordubblats

Teori: Kan det rent av handla om vaccinerade föräldrar som sprider sjukdom till sina ovaccinerade barn?

Så jag tänkte att vi i den här tråden skulle diskutera fenomenet shedding, hur stor fara den är och vad ovaccinerade kan göra för att skydda sig och avgifta sig efter att ha umgåtts med vaccinerade.

Några exempel som tas upp är Zink, D-vitamin och kinin som oftast finns i Tonic Vatten, samt antioxidanter; att man tränar så att man svettas (för att få ur sig all skit) och sover ordentligt.
__________________
Senast redigerad av OliverCromwell 2021-09-15 kl. 11:49.
Citera
2021-09-15, 12:17
  #2
Medlem
Är inte så mycket för detta vaccin och kommer själv inte ta det i den närmsta framtiden. Frugan är vaccinerad, men har inte märkt av något från henne eller att jag skulle må sämre av att vara nära henne.

Då har ändå ungarna varit sjuka flera gånger i vanlig förkylning sen skolstarten (ja, det finns fortfarande "vanliga" förkylningar.
Flertalet tester har visat negativt.

Även frun har varit förkyld men jag har klarat mig undan. Det handlar nog mest om immunförsvaret på individbasis.
Sen heter det VAB, det är en akronym av vård av barn för din kännedom.

Med det sagt så låter shedding väldigt foliehattigt. Går det hand i hand med 5g upp i röven och Bill Gates microchip-övervakning??
Citera
2021-09-15, 12:41
  #3
Medlem
Oljeapans avatar
Så dr Larry tycker vi ska isolera 7 miljoner invånare så att foliehattarna kan springa fritt. Jodåsåatt....
Citera
2021-09-15, 13:01
  #4
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Så jag tänkte att vi i den här tråden skulle diskutera fenomenet shedding, hur stor fara den är och vad ovaccinerade kan göra för att skydda sig och avgifta sig efter att ha umgåtts med vaccinerade.

Några exempel som tas upp är Zink, D-vitamin och kinin som oftast finns i Tonic Vatten, samt antioxidanter; att man tränar så att man svettas (för att få ur sig all skit) och sover ordentligt.
Shedding i denna kontexten existerar inte, det är ett rent påhitt av antivaxxare. De ovaccinerade behöver inte göra något alls mot detta. Om detta fenomen verkligen skulle existera skulle det ju fungera som ett slags indirekt vaccin då immunsystemet skulle ge sig på dessa kroppsfrämmande proteiner.

Vill du dessutom ha i dig en signifikant dos kinin får du nog dricka upp hela ICA MAxis lager av tonic. Annars är det bra att ha korrekt nivå av D-vitamin och zink i blodet men inte mer då de inte är botemedel.

Dessutom har jag ingen större lust att betala för att få ta del av dina argument.
__________________
Senast redigerad av RostigHink 2021-09-15 kl. 13:05.
Citera
2021-09-15, 13:05
  #5
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Är inte så mycket för detta vaccin och kommer själv inte ta det i den närmsta framtiden. Frugan är vaccinerad, men har inte märkt av något från henne eller att jag skulle må sämre av att vara nära henne.

Då har ändå ungarna varit sjuka flera gånger i vanlig förkylning sen skolstarten (ja, det finns fortfarande "vanliga" förkylningar.
Flertalet tester har visat negativt.

Även frun har varit förkyld men jag har klarat mig undan. Det handlar nog mest om immunförsvaret på individbasis.
Sen heter det VAB, det är en akronym av vård av barn för din kännedom.

Med det sagt så låter shedding väldigt foliehattigt. Går det hand i hand med 5g upp i röven och Bill Gates microchip-övervakning??

Jag har ingen aning om detta med shedding. Jag har inte studerat saken.

Samma sak gäller de magnetiska egenskaperna i vaccinet.

Därför hör denna tråd till konspirationstråden.
Citera
2021-09-15, 14:19
  #6
Medlem
Det var nog det mest outvecklade och fantasilösa foliehattspåfund jag hört talas om. Kunde man inte åtminstone haft med något i stil med homeopaters vattendestillering i det?
Citera
2021-09-15, 17:09
  #7
Medlem
HipToBeSquares avatar
Ingen verkar kunna förklara hur detta fenomen fungerar rent vetenskapligt. Vad är det som utsöndras och vad är mekanismen som gör det möjligt.
Citera
2021-09-15, 21:21
  #8
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ingen verkar kunna förklara hur detta fenomen fungerar rent vetenskapligt. Vad är det som utsöndras och vad är mekanismen som gör det möjligt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vaccine_shedding

Tydligen ett fenomen knutet till en specifik vaccinteknik med levande men "uttröttade" virus. Man verkar helt enkelt smitta omgivningen på vanligt sätt.

Så inget som bör kunna ske med covid vaccin. Verkar dessutom vara rätt ovanligt även för vaccin det kan ske med.
Citera
2021-10-13, 08:16
  #9
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Pfizer documents: unvaccinated people can be exposed to experimental mRNA from vaccinated people; frightening adverse reactions

https://thecovidblog.com/2021/05/07/...rse-reactions/
Citera
2021-10-13, 17:11
  #10
Medlem
Vad jag förstår så eliminerar vanliga människor virusen när de väl blir friska medan covid-vaccinerade människor kan hålla en del vaccin-resistenta virus (nya mutationer) utan märkbara symptom. Man skulle kunna kalla vaccinerade för potentiella virus-härdar av muterade vaccin-resistenta virus kanske.
Att träffa fler vaccinerade borde innebära större exponering av nya mutationer. Kanske normala människor bör undvika ifall de tillhör någon riskgrupp. Inget jag skulle bry mig om (ännu).
__________________
Senast redigerad av ManManne 2021-10-13 kl. 17:17.
Citera
2021-10-13, 20:48
  #11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Dr. Larry Palevsky som föreslår att man bör isolera de vaccinerade från samhället.

Citat:
"There is something being passed from people who were shot up with this poison, to others who have not gotten the shot. We should be quarantining those people who are injected with this poison"

https://twitter.com/DrNoMask/status/1386126807452160002

Larry Palevsky säger "Det här är rysk roulette." ... "Det här är folkmord. Det här är ett massförstörelsevapen."

Jag håller med. Det här är biologisk krigföring ... ... Jaså, pratar han om vaccinerna? Inte viruset?

Jag anser att det var rysk roulette att ta emot resenärer från Kina, även efter att man fick vetskap om krisen i Wuhan. Jag betraktar viruset som ett massförstörelsevapen som kineserna tog fram i laboratoriet i Wuhan.

Borde inte vaccinmotståndarna vara lika misstänksamma mot virusinstitutet i Wuhan, som dom är mot vaccintillverkarna?
Citera
2021-10-14, 15:11
  #12
Medlem
Sqeptisks avatar
De fall av "vaccine shedding" som hittills rapportertats om verkar mestadels vara av anekdotisk art. Men de är många! Tillräckligt många för att inte kunna avfärdas utan en ordentlig genomlysning.

Har av försiktighetsskäl inte tagit några injektioner och kommer inte heller att göra det innan vi ser resultatet (såväl kortsiktiga som långsiktiga biverkningar) av pågående experiment.

Tillämpar samma försiktighetsprincip gällande nära umgänge med de faktiskt rätt få injicerade (a.k.a. mänskliga spikproteinfabriker) i min närhet.
__________________
Senast redigerad av Sqeptisk 2021-10-14 kl. 15:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback