2023-12-13, 11:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Snyggt Mercede!
Det kan inte bli tydligare!

Och??? Båda är överens om vad dom ska ljuga om.
Citera
2023-12-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tror hon inte vågade berätta tidigare av flera olika anledningar.
Rädd att Johanna skulle ta livet av sig om Maja berättade, blandat med rädsla att Johanna skulle hämnas på Maja eller Majas familj om hon berättade.

"J: Ja, jo, eh, det i bilen den här natten då den 16:e så någonstans på den här resan så jag lite
snabbt i förbifarten enligt mig att jag dör hellre än att sitta inne liksom, jag tror bestämt att det
var dem orden jag använde."

Detta har ju även Maja tagit upp i förhör så troligen har nog Johanna sagt det lite mer och allvarligare än "lite snabbt i förbifarten" iom att Maja tog det till sig så starkt.

Oavsett vilka bortförklaringar som du än söker på din väg till Fröken Hellm*n:s fördel så kvarstår faktumet orubbligt som berget, att Fröken Hellm*n begick vidriga och empatilösa brottsliga handlingar under sen-natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022.

Enligt ovan skriviet är faktumet, att Fröken Hellm*n bär ett eget ansvar för dessa tidigare begångna brottsliga handlingar och, ingen annan person kan bära skulden för vad Fröken Hellm*n en gång tog sig för då hon gick till verket.

Fröken Hellm*n drevs av kriminella tankebanor vilka hon förverkligade under sen-natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 och då, tillsammans, och i samförstånd med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Utöver det ovan skrivna skall tilläggas att Fröken Hellm*n har en förkärlek till alkoholhaltiga drycker och, att med hjälp av sådana drycker få dricka sig redlöst berusad vilket vid varje tillnyktring har lett fram till svåra minnesluckor.

Inte nog med det, utan Fröken Hellm*n tycker också om att få kombinera alkoholhaltiga drycker med olika sorters droger som till exempel: Cannabis, Hasch, Hasch-kakor och Kokain-snortning vilket i rusens tillstånd och pågåenden har lett fram till hörsel-hallucinationer, vanföreställningar och demonliknande syner.

Fröken Hellm*n drivs inte enbart av kriminella tankebanor utan hon har också därtill sagt missbruksproblem med alkoholhaltiga drycker, olika sorters droger samt även tablettmissbrukning.

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-13, 12:29
Avslutad
Citat:
Rädd att Johanna skulle ta livet av sig om Maja berättade, blandat med rädsla att Johanna skulle hämnas på Maja eller Majas familj om hon berättade
.

"J: Ja, jo, eh, det i bilen den här natten då den 16:e så någonstans på den här resan så jag lite
snabbt i förbifarten enligt mig att jag dör hellre än att sitta inne liksom, jag tror bestämt att det

Detta har ju även Maja tagit upp i förhör så troligen har nog Johanna sagt det lite mer och allvarligare än "lite snabbt i förbifarten" iom att Maja tog det till sig så starkt.
Absolut, Maja är otroligt lyhörd och jag är övertygad om att hon litade på Johannas ord, att hon i sin tur skulle bli skyldig till Johannas uttalade självmord..

Det krävs erfarenhet för att förstå hur "Major" fungerar. Hon hade mycket stöd av sin coach, vilket var avgörande för henne, hennes föräldrar har stöttat så gott dom kunnat, hon hade precis blivit diagnosticerad, att få ett namn på vad som avviker, att försöka lära sig ett nytt sätt att tänka osv. Det är inte a piece of cake, somliga vägrar acceptera och tycker att man ska sluta tycka synd om sig själv, livet blir inte roligare, det är bara att skärpa till sig, sluta larva sig
Det är otroligt sorgligt att hon skulle fastna i klorna på Johanna.
Citera
2023-12-13, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och??? Båda är överens om vad dom ska ljuga om.
Nej, Johanna bestämmer vad Maja ska säga. Maja repeterar in det.
Det kallar inte jag att bestämma tillsammans.
Täbk dig att sitta i en bil, med en "vän" som dödat en människa, eldat på krlppen, sitter och kräver att du ska ljuga för annars kommer båda åka i fängelse och då tänker din fd vän ta sitt liv.
Dom satt ett bra tag i bilen.
Mördaren Johanna och hennes lakej Maja
Citera
2023-12-13, 12:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Får jag tag i FUP ska jag visa vart det står.

Någon som har en fungerande länk till FUP?
har inte hittat några fungerande länkar i tråden.

Förhör Johanna 10 januari- 23:

"J: Ja jag ringde henne eller sms:ade satt jag skulle åka och plocka upp henne sen runt halv sju
någonstans och ja vi skulle, vi skulle åka till eller då vet jag inte om vi hade bestämt plats
men jag skulle i alla fall åka och plocka upp henne vilket jag gjorde och sen där någonstans
bestämde vi väl att vi skulle åka till Illharjen och prata. Det var ganska vanligt. Vi pratar ju
varje dag och det var väldigt vanligt att vi åkte just till Illharjen och bara satt och pratade i
bilen eftersom vi inte liksom direkt ville vara hos någon och definitivt inte i min lägenhet då
som var helt kaos så vi åkte till Illharjen då och satte oss i bilen och pratade. Jag vet att jag
drog upp det liksom om. Jag hade ju pratat med några andra av våra kompisar tidigare och vi
spekulerade i liksom hela det här med Tove och kollade upp det att Missing People var
inblandat och sen började vi prata om vanliga saker, andra saker.
F: Vad kom ni överens om där då? Ni måste ju ha pratat om det som har hänt?
J: Ja det var väldigt chockartat så då, då kom vi överens om att vi skulle säga. Kommer
faktiskt inte ihåg allt är så rörigt men vi kom väl överens om att säga att Tove hade gått, att
Maja mådde illa och att jag hade bett Tove skulle gå tidigare den natten och att Tove hade
gått och att jag hade tagit hand om Maja som hade spytt och trillat i golvet, ja, och sen så kom
vi bara överens om att vi skulle säga som det var resten då, att jag åkte till Mc Donald´s och
att vi åkte, att jag åkte och skjutsade hem Maja direkt och sen var det inget mer med det.
F: Vem är det som säger det här?
J: Det är jag.
F: Det är du som säger det?
J: Ja.
F: Vad sa Maja då?
J: Ja hon höll med och repeterade liksom någon gång så där.
"

Förutom det är stora delar av berättelsen utsmyckad med konstiga förklaringar som:

"[...]A*lbin, Toves kille hade ringt mig ett par gånger så då ringde jag tillbaka och när han frågade
var hon var så sa jag att hon var på väg hem och ska jag vara ärlig så chockade situationen att
jag trodde nog på det själv helt ärligt. Jag, då hade man ju hamnat i en chock så det gick
liksom inte att ta in så det blev så surrealistiskt att när jag sa att hon är på väg hem så tänkte
jag att hon faktiskt var det.
"

//
"[...]då hade Albin ringt igen och då ringde jag tillbaka och vid det laget så när jag vaknade så trodde jag att allt var som vanligt liksom. Jag hade liksom inte fattat situationen[...]"

//
"[...] då frågade jag om Tove hade kommit hem och jag minns att blev väldigt förvånad när han sa att hon inte hade gjort det. Det kan ju låta lite konstigt i efterhand men min ärliga reaktion var att jag, jag vart förvånad och jag sa att jag kunde hjälpa till att leta efter Toves cykel och det tänkte jag faktiskt göra vilket också låter helt absurt men ja."

Ja, det låter helt absurt.

Fattar inte hur en del tycker att Johanna är så mycket ärligare än Maja.
Förutom det finns ju den absurda förklaringen till kremeringen och ljuset som tänds på Toves dumpingsplats.

Och fabricerade vittnen till bråket på Nöjet som också säger till Tove att hon måste lov att inte slåss...
Citera
2023-12-13, 12:38
Medlem
flashmaners avatar
Johanna talade om för Maja vad hon skulle säga, allt för att Johanna inte skulle åka dit.

Men Maja berättade sanningen, och Johanna åkte dit.

Till sist skipades i alla fall rättvisa.
Citera
2023-12-13, 12:40
Medlem
Citat:
Rädd att Johanna skulle ta livet av sig om Maja berättade, blandat med rädsla att Johanna skulle hämnas på Maja eller Majas familj om hon berättade.

Det kan säkert vara så att J nämnde i förbifarten att hon hellre tar livet av sig än att sitta i fängelse. Men dom orden tog verkligen hårt på M eftersom hon minns dom väl och det är en av få saker hon reagerar på starkt i rätten. Det vittnar om vart hon har sina känslor. J och sig själv bryr hon sig om, medans Tove inte verkar betyda ett skvatt.

Och rädd för J verkar hon heller inte vara, då hon utan eftertanke följer med henne själv dagen efter mordet till naturreservatet Illharjen.

Förhör M 2/12

GK: Vet du vad Maja, jag skulle bara vilja fråga dig, när du åkte hem på morgonen,
när Johanna skjutsade hem dig, och sen har du legat och sovit hemma, och sen blir du
kontaktad av Johanna om att träffas igen, hur kände du för det?

Eh, ja alltså hon ringde ju och väckte mig då för jag låg och sov, eh, så då var det ju mer
liksom bara sådär ja, javisst, eh, ja yrvaken och sådär, inte riktigt med i huvudet. Så jag vet
inte riktigt.
GK: nä
Citera
2023-12-13, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tankarna har säkerligen funnits där länge hos J. Men det är först efter att Maja kommer in i bilden hon skrider till verk. Det kan vara så att J behövde den bekräftelsen från M som krävdes för att hon skulle ta tanke till handling.

Jag menr naturligtvis inte att tankar om att mörda har funnits hos det lilla barnet, utan det otuvecklade sättet om att uppleva sig som offer och hur man löser konflikter, inte har utvecklats på ett vuxet moget sätt. Det märks då alltmer genom att andra tonåringar utvecklas och de märker hur Johanna är. En del tar då avstånd i amband med konfrontationer/konflikter, medan andra är mer följsamma, L*oise t ex berättar ju om att hon ogillar konflikter, och går från Nöjet när hon tycker att det inte verkar vara något att bråka om, och tycker att det blir lite onödigt rama runt detta.

Jag har något som skvalpar bak i huvuet också, kanske var det @Esmaralda eller @Sybel som tog upp något som visade att Johanna redan innan Maja hade ett beteende som tydde på att det inte är Majas fel att Johanna är som hon är.

Citat:
Givetvis har J luftat sina tankar och sina planer med M innan hon gått till handling. Tror du att M har satt sig emot J och försökt få henne på andra tankar, eller tror du hon har kastat ved i elden? T.om hjälpt till som alibi? Undrat hur det gått? Tagit J s hjälp mot sina egna fiender?

Du menar att mordet är planert?

Nej, jag tror att Johanna lurade både Maja och Tove på det viset.
Johanna säger ju själv att det är hon som pratar med Tove om att följa med. Att det är hon som pratar och att Maja inte säger emot iaf. Typ.

Tror inte att Maja skulle vilja lura med Tove under förespegling mord eller ens misshandel.

Citat:
Det finns ju inget stöd i utredningen som visar på att M gjort något mot sin vilja, att J manipulerat M, eller varit elak mot henne osv. Det finns däremot stöd för att dom var två extremt tajta kompisar som stått på samma sida i allt dom gjort.

Jag vet att vi ser olika på det, men jag ser att flera berättar om Johannas sätt och någon säger att hon efteråt ser att hon gått på äggskal i flera år. F*ilips berättelse. Ja, hela sättet Johanna agerar på under mordet, efter mordet, före mordet... och hur hon berättar om mordet och kremeringen i rätten...

Ja inte är det en vanlig tjej, Johanna. Jag tror inte en sekund att Majas föräldra eller de vänner som berättar om hur Maja är i förhållande till Johanna hittar på eller tar fle. Du kan ta upp de andra vännernas berättelser, men det förtar inte de andras.

Citat:
Så din bild av att M utnyttjats till att göra saker mot sin vilja, är bara önsketänkande. Att din övertygelse är stark märks på sättet du försvarar henne. För när din bild av henne ifrågasätts, så försvar du nästan allt hon gjort, hur banalt det än är.

Nu överdriver du. Jag säger inte att Maja gör saker mot sin vilja.

Jag tror att Majas moraliska kompass rubbas bit för bit och att hon är lättmanipulerad då hon har ett starkt sug efter att vara accpeterad, bli älskad, att vara inkluderad och själv inte har verktygen att analysera och granska kritiskt. Liksom flera andra runt Johanna.

Nej, det handlar inte om att jag tycker synd om Maja för att hon har diagnoser, är svart eller att jag har en vendetta mot develi.

Du får accpetera att jag tolkar situationen olika.

Citat:
Du anser att en bild av M målas upp på lösa boliner. Den uppmålade bilden bygger på fakta från FUP. Det hänvisas i vart och vartannat inlägg till förhör och vittnesuppgifter som oftast kommer direkt från J och M själva. Det är inga omskrivningar, utan handlar om hur vi tolkar orden vi läser. Och här anser jag du hamnat helt snett. T.o.m där det inte finns tolkningsutrymme så accepterar du inte vissa uppgifter. T.ex att deras förhållande inte kan jämställas med ett destruktivt parförhållande. Du har ju fastnat där, och då blir allting fel.

Ja, det hänvisas till sakfakta, det räcker inte ens med att det är fakta.

Men att tolka det som står i FUP är verkligen inte fakta.

Vi kan alla tolka verkligenheten olika.

Några av de värsta exemplen här har jag tagit upp.
Det är INTE fakta att hävda att Maja målar upp en bild av sig själv i förhör om att hon är präktig, genom att hon "mörkar" att hon gjort sökningar på stripklubb (vilket ju inte ens var ordet stripklubb, utan Chat Noir). Detta "mörkande" ska då handla om att visa hur präktig hon är, att hon är genomfalsk.

Detta gör hon i förhör.

Maja tar upp denna händelse att de gått på en stripklubb på helt egen hand. Detta är inte frågor från förhörsledaren. Maja har ju genom att berätta om detta (och kännedom om bränderna) på inget vis vist hur präktig hon är.

Eller hur?

Varför i hela världen skulle Maja då berätta om att hon själv gjort sökningar? Det har ju inte ens med mordet att göra? Har hon fått frågor om detta? Nej.

Det är en slutsats som är fett överdriven, och enligt min uppfattning byggd på ingenting.

Det finns också tesen att Maja har en idol. En psykopat. Jokern. Det efter att man hittat en pin på Jokern på hennes pinterest. Några enstaka av, hur många pins vara det? Sjukt många. Ja detta var bevis för Majas ondska.

Maja är manupulativ. Vanliga lögner är alla Majas oerhörda manipulativa beteende, oavsett vad det handlar om.

Maja är narcissist. Lika tomma är bevisen för detta.

Citat:
Du tycker att det är hemskt att förstöra andra (Majas) människors liv på detta vis. Vilket vis då undrar jag. Anser du att det sprids lögner om M? Vilka bevis och fynd som inte kan styrkas genom FUP har du läst?

Ja, om man bygger upp storys på så lösa boliner, och Maja är oskyldig.
Jag såg samma bygge med H*anna D. Lösrykta meningar var bevis för att hon minst var anstiftare.

Citat:
Du själv har ju inga problem med att sprida din bild av J som den elake narcissisten som härskar och söndrar allt i sin väg, där offret M utan egen vilja, råkat hamna i hennes klor.

Jag hävdar att det finns otroligt mycker mer som stöder att Johanna har ett helt annat sätt än Maja.
Citera
2023-12-13, 13:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Absolut, Maja är otroligt lyhörd och jag är övertygad om att hon litade på Johannas ord, att hon i sin tur skulle bli skyldig till Johannas uttalade självmord..

Det krävs erfarenhet för att förstå hur "Major" fungerar. Hon hade mycket stöd av sin coach, vilket var avgörande för henne, hennes föräldrar har stöttat så gott dom kunnat, hon hade precis blivit diagnosticerad, att få ett namn på vad som avviker, att försöka lära sig ett nytt sätt att tänka osv. Det är inte a piece of cake, somliga vägrar acceptera och tycker att man ska sluta tycka synd om sig själv, livet blir inte roligare, det är bara att skärpa till sig, sluta larva sig
Det är otroligt sorgligt att hon skulle fastna i klorna på Johanna.

Det fetade: hur vet du det?
Citera
2023-12-13, 14:38
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Maja berättade själv om hur hon uppmanats att hjälpa Johanna att bära kroppen. Det är ingenting som Maja "överbevisats" med.
Maja avslöjar lögnerna, vilket gjorde att Johanna blev överbevisad och dessutom avslöjades hennes mordbränder.

Maja löd Johannas order.

Allt var uppstyrt av Johanna.
Johanna undanröjer bevis
Johanna ljuger utan att tveka inför grannen och diktar upp en hållbar story som hon matar Maja med.

Maja håller sig till Johannas story, tills hon förstår att Johanna inte är den vän hon trodde hon var.
Då valde Maja att berätta, efter 47 dagar.

Johanna hon knep käft i 75 dagar, tills hon överbevisades och lovades straffrabatt av Clea..
Maja berättade först efter att hon överbevisats gällande granbarr på hennes pälsjacka, sängen och på passagerarsidan.
Hon kunde inte krångla sig ur det, trots att hon försökte skylla på att Johanna burit jackan.
Maja blev heller inte tvingad att delta i gravfridsbrottet, det gjorde hon frivilligt.
Hon hade chansen att dra då J var iväg till donken.
En så ”fin och omtänksam” tjej Ni väljer att försvara.
Citera
2023-12-13, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, det kan inte bli tydligare, kvinnorna kom överens om vad de ska säga.

Allt för att de inte ska bli misstänkta och att de har en önskan om att TT aldrig ska bli hittad.

Ja, om man bara väljer att tro på Johanna och att hon talar sanning.
Personigen litar jag inte ett dugg på henne, och om man lyssnar bara lite på vad Maja säger, så säger ju hon att det är Johanna som bestämmer vad som ska sägas.

Jag fattar verkligen inte hur n tar allt som Johanna säger som sanning.

Johanna får det att låta som att Maja och hon diskuterar, kommer överens, men vid närmare frågor framkommer det att det är Johanna som talar om vad som ska sägas, och Maja typ säger inte emot:

"J: Ja det var väldigt chockartat så då, då kom vi överens om att vi skulle säga. Kommer
faktiskt inte ihåg allt är så rörigt men vi kom väl överens om att säga att Tove hade gått, att
Maja mådde illa och att jag hade bett Tove skulle gå tidigare den natten och att Tove hade
gått och att jag hade tagit hand om Maja som hade spytt och trillat i golvet, ja, och sen så kom
vi bara överens om att vi skulle säga som det var resten då, att jag åkte till Mc Donald´s och
att vi åkte, att jag åkte och skjutsade hem Maja direkt och sen var det inget mer med det.
F: Vem är det som säger det här?
J: Det är jag.
F: Det är du som säger det?
J: Ja.
F: Vad sa Maja då?
J: Ja hon höll med och repeterade liksom någon gång så där
"
//
"F: Mmm du sa förra gången att du och Maja kanske hade en baktanke om att ni redan på
vägen hem skulle slå Tove. Kan du berätta hur ni pratade kring det du och Maja och när
började ni prata om det?
J: Eh, det var, när vi hade kommit ut från Nöjet och jag hade pratat med poliserna då och jag
hade kommit tillbaka till Maja och sagt att dem inte ville lyssna på mig så, så började tanken
kanske väckas lite hos mig först så sa jag väl att vi kanske kunde vänta på Tove och att vi
skulle prata med henne men sen började väl tanken växa fram på något sätt att vi skulle kunna
fråga om hon ville följa med och prata och ja, liksom slå henne lite lätt, alltså inget på vägen
till mig då. Och sen tänkte vi att om vi gör det på vägen så kan vi bara gå därifrån sen, att det
inte behöver bli någon stor grej men vi, jag minns inte närmre, pratade inte så detaljerat om
det utan det var mer en flygande tanke så där.
F: Okej vem skulle slå Tove?
J: Det kom vi inte riktigt in på utan det var väl mer att vi sa att vi skulle slå, men vi kom
liksom inte fram till några detaljer eller på något sätt var eller hur eller så.
F: Okej så det var liksom inget ni hade bestämt att ni skulle slå henne på det här eller det
sättet eller?
J: Nej det var ganska, det gick ju väldigt fort också. Det var inget bestämt direkt så.
BF: Jag uppfattade, nu får du rätta om jag uppfattat fel, men jag uppfattar att den här tanken
den kom i ditt huvud?
J: Ja jag vet ju inte exakt vad som rörde sig i Majas huvud men jag uttalade väl det högt och
Maja hakade liksom på och instämde.
BF: Okej. På vilket sätt instämde hon så att säga?
J: Ja alltså, det är ganska diffust exakt men hon sa ju inte direkt emot utan hon höll ju med
och sa ja det gör vi när jag sa det, vi går mot min lägenhet och tar det på vägen så instämde
hon väl liksom att ja men det gör vi och så. Något sånt.
"
Citera
2023-12-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag menr naturligtvis inte att tankar om att mörda har funnits hos det lilla barnet, utan det otuvecklade sättet om att uppleva sig som offer och hur man löser konflikter, inte har utvecklats på ett vuxet moget sätt. Det märks då alltmer genom att andra tonåringar utvecklas och de märker hur Johanna är. En del tar då avstånd i amband med konfrontationer/konflikter, medan andra är mer följsamma, L*oise t ex berättar ju om att hon ogillar konflikter, och går från Nöjet när hon tycker att det inte verkar vara något att bråka om, och tycker att det blir lite onödigt rama runt detta.

Jag har något som skvalpar bak i huvuet också, kanske var det @Esmaralda eller @Sybel som tog upp något som visade att Johanna redan innan Maja hade ett beteende som tydde på att det inte är Majas fel att Johanna är som hon är.

Du menar att mordet är planert?

Nej, jag tror att Johanna lurade både Maja och Tove på det viset.
Johanna säger ju själv att det är hon som pratar med Tove om att följa med. Att det är hon som pratar och att Maja inte säger emot iaf. Typ.

Tror inte att Maja skulle vilja lura med Tove under förespegling mord eller ens misshandel.

Jag vet att vi ser olika på det, men jag ser att flera berättar om Johannas sätt och någon säger att hon efteråt ser att hon gått på äggskal i flera år. F*ilips berättelse. Ja, hela sättet Johanna agerar på under mordet, efter mordet, före mordet... och hur hon berättar om mordet och kremeringen i rätten...

Ja inte är det en vanlig tjej, Johanna. Jag tror inte en sekund att Majas föräldra eller de vänner som berättar om hur Maja är i förhållande till Johanna hittar på eller tar fle. Du kan ta upp de andra vännernas berättelser, men det förtar inte de andras.

Nu överdriver du. Jag säger inte att Maja gör saker mot sin vilja.

Jag tror att Majas moraliska kompass rubbas bit för bit och att hon är lättmanipulerad då hon har ett starkt sug efter att vara accpeterad, bli älskad, att vara inkluderad och själv inte har verktygen att analysera och granska kritiskt. Liksom flera andra runt Johanna.

Nej, det handlar inte om att jag tycker synd om Maja för att hon har diagnoser, är svart eller att jag har en vendetta mot develi.

Du får accpetera att jag tolkar situationen olika.

Ja, det hänvisas till sakfakta, det räcker inte ens med att det är fakta.

Men att tolka det som står i FUP är verkligen inte fakta.

Vi kan alla tolka verkligenheten olika.

Några av de värsta exemplen här har jag tagit upp.
Det är INTE fakta att hävda att Maja målar upp en bild av sig själv i förhör om att hon är präktig, genom att hon "mörkar" att hon gjort sökningar på stripklubb (vilket ju inte ens var ordet stripklubb, utan Chat Noir). Detta "mörkande" ska då handla om att visa hur präktig hon är, att hon är genomfalsk.

Detta gör hon i förhör.

Maja tar upp denna händelse att de gått på en stripklubb på helt egen hand. Detta är inte frågor från förhörsledaren. Maja har ju genom att berätta om detta (och kännedom om bränderna) på inget vis vist hur präktig hon är.

Eller hur?

Varför i hela världen skulle Maja då berätta om att hon själv gjort sökningar? Det har ju inte ens med mordet att göra? Har hon fått frågor om detta? Nej.

Det är en slutsats som är fett överdriven, och enligt min uppfattning byggd på ingenting.

Det finns också tesen att Maja har en idol. En psykopat. Jokern. Det efter att man hittat en pin på Jokern på hennes pinterest. Några enstaka av, hur många pins vara det? Sjukt många. Ja detta var bevis för Majas ondska.

Maja är manupulativ. Vanliga lögner är alla Majas oerhörda manipulativa beteende, oavsett vad det handlar om.

Maja är narcissist. Lika tomma är bevisen för detta.

Ja, om man bygger upp storys på så lösa boliner, och Maja är oskyldig.
Jag såg samma bygge med H*anna D. Lösrykta meningar var bevis för att hon minst var anstiftare.

Jag hävdar att det finns otroligt mycker mer som stöder att Johanna har ett helt annat sätt än Maja.

Jag tror att mordet planerades utanför Nöjet. Men jag syftade faktiskt inte på själva mordet, utan dom 3 mordbränderna där M varit informerad och även delaktig i att agerat alibi vid ett av dom. Eftersom detta är bevisat, så utgår jag från att du menar att M är ok med detta, men hon skulle däremot inte vara ok med att lura med Tove för att misshandla henne?

Ja, det är just Filips (den dumpade pojkvännen) berättelse det alltid hänvisas till som ett bevis för att M skulle varit manipulerad av J. Till skillnad från dig som aldrig träffat en narcissist, så har jag bott ihop med en antisocial narcissist, och kan intyga att dom behandlar inte alla dåligt per se. Så när Filip berättar att han blivit dåligt behandlad av J, så betyder inte det att M blivit det.

Jag vidhåller att det finns inte ett enda bevis eller tecken på att J har manipulerat M till att göra något mot sin vilja. För det är det, det handlar om. M har gjort det hon gjort av egen kraft för att hon gynnats av det. Hon är en egoist utan dess like, och att det inte är uppenbart för dig är en gåta. Hon går bokstavligen över lik för att få behålla sitt liv tillsammans med J.

J är hennes trygghet och garant för ett liv i fart och fläkt som hon älskar, och hon slipper utanförskapet. Hon gör allt i sin makt för att bibehålla detta. När detta hotas bryter hon ihop. Det syns i rätten när hon återger J s ord om att ta livet av sig.

Det är ju du själv som tar upp det här med att M sökt på strippklubben Chat Noir titt som tätt. Ärligt så tror jag knappt nån bryr sig förutom du. Det är ju en skitgrej. Hon har sökt på namnet Chat Noir vilket är en känd strippklubb i samband med att hon och J skulle till Göteborg. Om hon sökt på strippklubb eller Chat Noir har väl föga betydelse? Jag minns också att hon "skyller" besöket på att det var J som ville gå dit, medans M själv efter besöket inte uppskattade det.

Att pinsen på jokern och en del andra mörka citat är givetvis inget bevis för att hon är ond. Men det vittnar iaf om att hon har mörka tankar.

Om man kan kalla M s lögner för manipulation är bara larvigt. Kalla det för vad du vill men hon ljuger i princip om allting som kan sätta henne i klistret, och det gör hon av egoistiska skäl. Min egen övertygelse är att hon manipulerar på det sätt hon behärskar. Hon får folk att tycka synd om henne pga hennes tillkortakommanden.

Så nej, det byggs inte upp några storys på lösa boliner.

Du använder dubbla måttstockar när du utan problem benämner J som psykopat och narcissist, (när läkaren som utförde p7 skriver att hon inte uppvisar någon grandios personlighet), men går i taket när någon påstår att M manipulerar genom att ljuga eller att hon sökt på strippklubb istället för Chat Noir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in