Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Personen kanske inte ser någon anledning att omformulera sig om hen nu tyckte att du formulerat det snyggt? Det har jag själv gjort i vissa situationer. Fast iof brukar jag ge cred och inleda sådant med "min kompis uttryckte det snyggt", men det beror på sammanhang.
Fast visst fattar jag om det kan bli drygt om det är väldigt överdrivet. Jag har ju dessvärre bara ditt ord på det hela.
Själv hade jag skämts. Hade aldrig kunnat stå och föra någon annans argument och presentera det som mitt eget, till personens vänner, speciellt när jag vet att personen kommer att höra det eller befinner sig i rummet..
Och är det något jag läst mig till via olika källor så sker det automatiskt att mina tankar omformulerar och vidareutvecklar något jag har tagit mig till.
En gång pratade jag med en barndomsvän som använde mitt argument och saker jag lärt henne mot mig, jag bara; ja, det var jag som lärde dig det. *suck* men hon var ju bara ointelligent och hade väl dåligt minne och ville imponera på mig och säga något smart. Men det var en engångshändelse och inget man surar över i längden, skrattade väl inombords och tyckte att hon var puckad i den stunden.