2023-12-13, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vi som hör er himlar med ögonen och tycker att ni är puckade. Bättre att ni är tysta istället

That would save some pride

Det med dåligt minne är ett problem gällande hög IQ.
Ser inte direkt någon anledning att gå runt att noja för att kan finnas folk med en pinne i röven som ska himla med ögonen för att man råkar göra en miss. Men you do you.
Citera
2023-12-13, 13:10
Medlem
Citat:
Okej vi tänker olika.

Du tänker att personen bara tycker att du är najs

Jag tänker att personen har andra intentioner med att försöka lirka sig in i min omgivning och det gör mig obekväm. Du ska alltså lirka dig in i min omgivning och sedan försöka vara jag. Det finns en film eller tre om sånt och ingen av dom är mysiga.

Jag brukar inte influeras eller inspireras av människor jag tycker är onice iaf, och Jag tänker att det gäller de flesta. Jag använder iaf mängder av fraser, levnadsregler, uttryck etc som jag samlat på mig av folk jag gillat i min närhet. Och tvärt om för den delen, både på uppenbara och mer sublima sätt.

Ditt andra stycke får dig mest att verka paranoid ärligt talat.
Citera
2023-12-13, 13:26
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag brukar inte influeras eller inspireras av människor jag tycker är onice iaf, och Jag tänker att det gäller de flesta. Jag använder iaf mängder av fraser, levnadsregler, uttryck etc som jag samlat på mig av folk jag gillat i min närhet. Och tvärt om för den delen, både på uppenbara och mer sublima sätt.

Ditt andra stycke får dig mest att verka paranoid ärligt talat.
Okej fast det är jag inte. Jag har noterat saker jag tycker är över gränsen. Har du läst tråden så handlar det inte om ett ord hit eller dit. Personen försöker ju vara som jag och vill bli bästis med mina vänner och få kontakt med folk jag gillar FÖR att JAG gillar dom. Brukar du försöka vara som någon annan? Det är väl inte ett normalt beteende?

Jag förstår att alla människor inte är påhittiga, egna och roliga och att dom tar inspiration ifrån andra dom ser upp till men det måste finnas en gräns även hos sig själv hur mycket en person är villig att kopiera? Kopierar du så pass mycket att du imiterat en människas hela personlighet så är du liksom psykiskt sjuk. Så är det.
Citera
2023-12-13, 13:50
Avslutad
Du verkar lite svag i din självbild.

Du har lärt någon något.

Klarar personen att tänka vidare i argumentationen själv?

Om inte varför bry sig.

Låg IQ är låg IQ

Edit: also, no life is no life.
Citera
2023-12-13, 13:54
Bannlyst
Man blir som man umgås och om man hänger mycket med någon blir det lätt att man synkas i sitt snack. Vissa människor tar lätt på sig roliga uttryck, ljud och liknande som folk i deras närhet använder. Det kan tänkas vara ett empatiskt drag, och förstås ett sätt att skapa och känna samhörighet och att man är en del av något.

Du måste vara fett ball, hörruduru. Eller så tycker du själv att du är det, i alla fall.
Citera
2023-12-13, 13:59
Medlem
Banditas avatar
Jag har varit med om två personer som betett sig på detta sätt. Båda personerna led uppenbart av total avsaknad av självkänsla och självförtroende. Istället för att jobba med att trivas i sig själva så byggde de upp en karaktär som hade egenskaper de saknade.

Båda två pysslar ännu med detta idag vad jag har sett, men den ena har iallafall lugnat ned sig väldigt mycket. Den personens sjukliga beteende övergick ett tag till stalking.
Den andra verkar inte ha jobbat på sig själv över huvud taget. Målar ännu ut sig själv på sociala medier bland annat som världens mest chilla och toleranta kvinna som aaaldrig försöker begränsa sin partner, fastän det är den mest svartsjuka, missunnsamma och kontrollerande människa jag har stött på.
Citera
2023-12-13, 14:07
Medlem
Finns gott om sånt folk, som du säger efter en viss gräns blir det skumt.
Citera
2023-12-13, 14:08
Medlem
angelamerkels avatar
Psykologi 101.

Är du kvinna?
Citera
2023-12-13, 14:26
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Alla har vi väl någon vän/bekant som uppenbarligen tycker att man är cool och som sedan tar efter sjukt mycket av hur man är/för sig och saker man gör.

Vissa saker kan ju vara normalt om man umgåtts för mycket, att man tar efter något ord eller så men vart går gränsen?

I början kanske man blir smickrad och tycker att det är lite småkul.. men i längden blir det ju mest bara vidrigt?

Ska du liksom härma din vän för att få vänner och bli omtyckt för att du vet att denne är populär och omtyckt? Jag tycker detta är vidrigt och tänkte cut some ties.. så får vi se vart du får din inspiration ifrån framöver din jävla nolla!

Jag vet ju att du är svintråkig. Så du måste väl härma mig för att framstå någorlunda ok

Vad tycker vi om detta? Vad är det för människor som sysslar med detta? Har dom ingen ryggrad? Jag hade skämts ögonen ur mig. Men det är något psykologiskt som sker?

Kan ju också vara så att det är omedvetet?
Citera
2023-12-13, 14:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Alla har vi väl någon vän/bekant som uppenbarligen tycker att man är cool och som sedan tar efter sjukt mycket av hur man är/för sig och saker man gör.

Det har vi säkert, men om man stör sig på det eller ens noterar det, så är man sjukt osäker.
Citera
2023-12-13, 14:57
Bannlyst
Citat:
Vad jag ”verkar” och inte verkar vara har ingenting med trådens ämne att göra. Du verkar vara en transvestit men det är ju ingenting jag kan veta.

Iaf. Till ämnet. Personen kan använda mina argument i diskussioner, från meningens start till slut en hel mening som jag sagt till personen, eller bara allmänt chill snack, använda mitt sätt att prata på, härma mina ord som personen inte brukade använda och då brukar dessa orden vara lite specifika och som man inte använder vanligtvis men jag gör det och det är vissa saker som definierar just mig och min personlighet. Allt kopieras, även sättet att skriva på, åsikter, argument, personen försöker vara som jag till den graden att det för mig blir obehagligt och att jag får ”psykopatvibbar”.

Till en viss mån är saker och ting normalt men när det går över en viss gräns är det bara fett nasty
Sker det skriftligt? Nån som härmar dig i skolan el på sociala media el så? Tänkte för du la märke till meningsbyggnad o argument.

När nån härmar litegrann kan det va den vill bli kompis, ”gillar du Bajen, vaaa också mittfavvolag”, som en spegling.

När nån kopierar hela ens person kan personen ha nån åkomma. Osäker, svårt stå för sig, mkt omogen. Ok om den e 14, typ man köper likadana jeans som coola tjejen i klassen, kan ha empati då. Men gör man så som vuxen o kopierar allt tja det e fan stört.

Var med om nåt liknande själv nyligen. Skaffa en egen personlighet tööönt säger jag bara.
Citera
2023-12-13, 15:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahilda
Sker det skriftligt? Nån som härmar dig i skolan el på sociala media el så? Tänkte för du la märke till meningsbyggnad o argument.

När nån härmar litegrann kan det va den vill bli kompis, ”gillar du Bajen, vaaa också mittfavvolag”, som en spegling.

När nån kopierar hela ens person kan personen ha nån åkomma. Osäker, svårt stå för sig, mkt omogen. Ok om den e 14, typ man köper likadana jeans som coola tjejen i klassen, kan ha empati då. Men gör man så som vuxen o kopierar allt tja det e fan stört.

Var med om nåt liknande själv nyligen. Skaffa en egen personlighet tööönt säger jag bara.
Ja man blir irriterad till slut. Känner som du

Jag tycker personligen att det är helt sjukt OCH pinsamt. Verkar vara lite delade meningar om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in