Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Så tolkade jag det som. Inte att han hoppade under färd vilket jag tror är omöjligt.
Mer att han kanske var den sista på väg in i hissen men det brakade till och den föll och han blev kvar utanför. Men jag har inte läst så mycket i tråden så jag vet inte så mycket om olyckan, vet vi om hissen föll fritt i "skenan" dvs rakt ner eller om den tippade från hisställningen och föll fritt? Tänker om den tippade och kanske roterade något varv så kan det vara så att någon trillat ur den på vägen om hissdörren var helt öppen om en person klarade sig och hoppade ur
Om ni kollar på bilderna som tidigare postats så har grinden på plattformen följt med i fallet. Det tyder på att dörren (gallret/grinden) på hissen varit öppen när den började falla, då hissen alltså har kontakt med grinden på avsatsen. Hade hissen varit stängd så hade den inte haft kontakt med grinden på avsatsen, och med stor sannolikhet ej slitit med den ner.
Det är min teori. Det ger också denne personen en liten möjlighet att få några sekunder på sig att hinna ur hissen innan den börjar falla med full kraft.