2023-12-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickC
Men om man vill ta livet av sig, varför tar man med sig mobiltelefonen 6 mil innan man stänger av den? Är det inte lättare att bara lämna den hemma. Jag tror inte att det är suicid. Inte en olycka heller. Antingen vill han själv inte hittas, eller så vill nån annan att han inte hittas.

Spontant tänker jag att han ville kunna bli spårad/hittad, men då borde han vara hittad vid det här laget.. om han inte bara ville signalera vilken riktning han åkt.

Att åka långt för att familj och vänner inte ska hitta honom, men samtidigt lämna ett spår till polisen vart han är så att de kan hitta honom. Men som sagt, han borde ha varit i närheten av där telefonen stängdes av om det var anledningen, så det är en bra fråga!
Citera
2023-12-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
https://ibb.co/0m3N1PQ

https://ibb.co/z5RrRY8

Styvsyster bekräftar flera gånger i den stängda Facebook gruppen Pink Room

Tack för informationen!!

Fast så mycket klokare blir vi inte. Han stängde av telefonen i Jävre, troligen på väg norrut och ingen aktivitet på kontokortet. Allt är fortfarande osäkert, men det känns ju inte bra.
Citera
2023-12-12, 20:41
Medlem
Hur kan man se om han stängt av mobilen manuellt eller om batteriet dött?
Citera
2023-12-12, 21:06
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hur kan man se om han stängt av mobilen manuellt eller om batteriet dött?

Mobilen skickar ett meddelande till masten att den är avslagen om man stänger av den manuellt, men inte om den får slut ström eller tappar kontakten av annan anledning.
Citera
2023-12-12, 21:11
Medlem
Då vet vi mobilen stängdes manuellt, men jag undrar hur länge den var uppkopplad mot den masten innan den stängdes av.
Citera
2023-12-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Kan du bekräfta att detta inte bara är en missuppfattning? I det här fallet är det en väldigt stor skillnad mellan manuell avstängning, avstängning pga telefonen gått sönder eller avstängning pga telefonen laddat ur.

Systern har skrivit det i en låst Facebook grupp för tjejer, kan man ladda upp bilder i forumet hade jag kunnat del screenshoten av hennes kommentar, men vet inte hur man laddar upp bilder :/
Citera
2023-12-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Vart kommer den infon ifrån? Hittar inget på hennes Facebook..

Jag jagade också en mörk S80 för ett tag sedan men den visade sig vara mörkblå.. svårt att se i mörkret. Tror alla som kör S80/S60 just nu får acceptera att de blir kollade. Alla behöver hålla ögonen öppna, han kan vara i princip vart som helst!

Tyvärr ger det ingen information överhuvudtaget.. jag förstår att det är svårt för familjen, men svaren som kommer ut är extremt luddiga och ger knappt några svar alls. Vill de att han ska hittas behöver de nog börja prata ur skägget.

"När blev bilen tankad?"
- Den är inte tankad efter han försvann.

Nä.. men dagen innan han försvann då? Eller är den inte tankad på 30 dagar? Det hade ju kunna vara hjälpsamt om vi hade vetat på ett ungefär hur mycket bränsle det fanns i tanken när han gav sig av.

Jag håller med! Ska man kunna hjälpa till mer behöver man mer info!
Citera
2023-12-12, 22:02
Medlem
Enligt systern har även helikoptern varit ut och dom hittade ingenting..
Citera
2023-12-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
https://ibb.co/0m3N1PQ

https://ibb.co/z5RrRY8

Styvsyster bekräftar flera gånger i den stängda Facebook gruppen Pink Room
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Systern har skrivit det i en låst Facebook grupp för tjejer, kan man ladda upp bilder i forumet hade jag kunnat del screenshoten av hennes kommentar, men vet inte hur man laddar upp bilder :/
Citat:
Enligt systern har även helikoptern varit ut och dom hittade ingenting..

Vi har redan fått bilderna, men tack ändå!

Okej, vet du om dom anser sig färdiga eller kommer köra mer helikopter?
Citera
2023-12-12, 22:07
Medlem
Citat:
Vi har redan fått bilderna, men tack ändå!

Okej, vet du om dom anser sig färdiga eller kommer köra mer helikopter?

Det vet jag inte ännu, såg på systerns instagram att dom blivit erbjudna drönarsök med värmekamera, får hålla tummarna att det blir av och hittar svar!
Citera
2023-12-12, 22:10
Medlem
Citat:
Det vet jag inte ännu, såg på systerns instagram att dom blivit erbjudna drönarsök med värmekamera, får hålla tummarna att det blir av och hittar svar!

Okej, tack! Är hennes Instagram öppen? Länk?

Värmekamera lär väl knappast ge nånting efter 2 veckor va?
De räknar med att han skulle ha levt utomhus i 14 dagar i ca -10*c?
Tycker det låter som slöseri på resurser..
Citera
2023-12-12, 23:43
Medlem
Citat:
Okej, tack! Är hennes Instagram öppen? Länk?

Värmekamera lär väl knappast ge nånting efter 2 veckor va?
De räknar med att han skulle ha levt utomhus i 14 dagar i ca -10*c?
Tycker det låter som slöseri på resurser..

https://instagram.com/k9.defense?igshid=MmVlMjlkMTBhMg==
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in