Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Ibland kan tvättmaskinen avge dålig lukt, om man inte tvättat den på 90 grader på länge ex.
Men då är det väl inte det då utan något med garderoben. Vet inte vad du har för typ av garderob men ibland kan odör från springor m.m. läcka in, så tejpa springor osv och sedan häng tepåsar i garderoben! De drar till sig både fukt och dålig lukt.
Hann redigera en del i inlägget innan du svarade, du kanske har någon åsikt även där ang. det jag lade till.
Nice - då tar jag och letar upp ev. springor.
Tepåsar alltså, det var nytt. Hur många på ett ungefär, om vi utgår från den övre delen av garderoben där galgarna hänger. Bredd 110 cm, höjd 220 cm om det skulle hjälpa.
Det jag har vikt på hyllorna använder jag mer sällan (som konstigt nog verkar vara helt immun mot luktbekymret, har inte den blekaste varför). Det enda jag kan är kaffe så te är jag rätt obevandrad i, någon speciell sort som du tror skulle kunna funka?
I och för sig, att kläderna skulle börja dofta earl grey eller något istället vore ändå bra mycket trevligare än det instängda jag tampas med nu.