Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Jag påtalade att västvärlden skall aktivt försvara Ukraina och du anklagar mig för att sprida konspirationsteorier? Otroligt. Om det går så pass bra för Ukraina som du hävdar att undrar jag varför juden i Kiev tigger pengar och vapen av västvärlden.
Ja, jag vet mer och bättre. För att du skall kunna besegra Ukraina måste du mobilisera. Det har Tusk rätt i men det krävs också att västvärlden vågar gå längre. Att gå in Galizien redan idag för att förberedda sig för en större konflikt.
Vidare måste västvärlden få upp sin produktion av vapen samt skicka dem fort. USA har tex. 5500 stridsvagnar av Abrams-typ. USA har skickat 31 stycken. Vid det här laget borde 3000 vara på väg till Ukraina. Ukraina har efterfrågat flygplan. Västvärlden utbildar ett tiotal piloter - kanske ett tiotal till. Det är inte så här du vinner krig. Således - Tusk har rätt att mass-mobilisering måste ske om den amerikanska proxyn Ukraina skall vinna kriget.
Det är förövrigt inte bara jag som säger detta. Även den amerikanska byråkratin och amerikanska DOD påpekar samma sak. Men det örat vill inte politikerna lyssna på. De föredrar aktivister som "Antistalk" som berättar sagor om hur bra det går för Ukraina. Om så är fallet? Varför skicka vapen och pengar till Ukraina? Ukraina vinner ju "enkelt" enligt honom. Men som sagt. Ryssland kommer att vinna det här kriget eftersom västvärldens eliter dels är livrädda för krig med Ryssland och dels inte vill mobilisera - så västvärlden kan skicka tillräckligt med vapen till Ukraina. I slutändan förstör pro-ukrainska troll (tex. Cornucopia) för Ukraina - men de förstår det inte.
Det är trist att Ukraina kommer förlora detta men så går det om man tillåter propagandister och idioter sätta dagordningen för kriget.
"...jag varför juden i Kiev tigger pengar och vapen av västvärlden."
Kommentar till din ovanstående rad:
-Herregud människa, du lägger så stor energi och mycket tid på att verka både bildad och intellektuell,
men så kommer en sådan primitiv och smutsig/billig groda ur din mun som fördärvar allt.
Som endast bevisar att du sysslar med hatfylld desinformation, men dock med sådan bristande fantasi och inlevelseförmåga att du inte kan skapa ett eget uttryck. Istället hänger du dig till vedertagen prorysk formulering för att förminska någon/förringa någon. I detta fall Ukrainas president.
Som du försöker förminska och avhumanisera som: "juden i Kiev"...
Jag skäms för att jag en gång (2022 tror jag) skrev en replik på en av dina romaner här i tråden där jag uppmanade andra att läsa vad du skrev eftersom jag tyckte att vissa delar var välformulerade och tankeväckande... Det var ju korkat av mig. Men ack, hela livet är en enda skola...
* Och sedan avslutar du med: "Det är trist att Ukraina kommer förlora detta.."
Vilket visar att du endast är en lögnaktig och manipulativ person och inget annat.
Eftersom inget gör dig mer fuktig i trosan än tanken på just det scenariot.
Är det något jag avskyr så är det lögnaktiga människor.