Citat:
Ursprungligen postat av
arier
När man demonterar så lyfter man ner fler master åt gången. Dessa skall sedan delas så dom är ensamma. Företaget kanske har rutin att man delar masterna 3 och 3 och dessa monteras sedan så. Men nu var det någon som även delade bort en av någon anledning med den särades inte. Masterna kan sitta hårt i varandra. Och så skickades den ut ändå.
Precis, det var detta jag funderade över, de måste ju sitta rätt ordentligt inskjuvade i varandra även utan bultar om de ska kunna gå att hantera och montera som en enda enhet, även då de i praktiken blivit delade. Tack, då fick jag svar på det.
Jag tror verkligen på 48-timmarskonsultens idé om skrikiga färger på bultarna då. Sen det här med rutiner, man skulle ju vilja ha någon form av automatisering för såna här livsviktiga rutinkollar. För tyvärr kommer det nog att hända igen, det ligger i den här sortens arbetsprocessers natur med flera olika företag och personer inblandade. Det görs för ofta (under stress) och det är för lätt att göra fel helt enkelt.