Citat:
Där ser man. Moscow talar om för andra vad Flammarion anser i hopp om att få med sig en liten skara av mobbare på sitt korståg i desperationens tecken.
Dessutom är vartenda ord om mig en uppenbar lögn och raka motsatsen till vad jag anser.
Väldigt barnsligt agerande Moscow.
Jag föregick detta trams dock genom att tidigare i tråden direkt ställa några frågor till diploid om Gudsbegreppet varvid jag fick bekräftat att vi delar uppfattning i det väsentliga.
Även vad gäller kommentaren om Sauls upplevelse.
Moscow, är du icke läskunnig?
"Det finns så klart inget belägg för att Gud fysiskt uppenbarade sig för Saul."
Snopet att du inte fick det svar du hoppats på Moscow?
Du försökte sprida lögner om mig till andra användare.
Tror aldrig att jag sett något liknande i Flashbacks historia.
Som sagt, du saknar standards.
Dessutom är vartenda ord om mig en uppenbar lögn och raka motsatsen till vad jag anser.
Väldigt barnsligt agerande Moscow.
Jag föregick detta trams dock genom att tidigare i tråden direkt ställa några frågor till diploid om Gudsbegreppet varvid jag fick bekräftat att vi delar uppfattning i det väsentliga.
Även vad gäller kommentaren om Sauls upplevelse.
Moscow, är du icke läskunnig?
"Det finns så klart inget belägg för att Gud fysiskt uppenbarade sig för Saul."
Snopet att du inte fick det svar du hoppats på Moscow?
Du försökte sprida lögner om mig till andra användare.
Tror aldrig att jag sett något liknande i Flashbacks historia.
Som sagt, du saknar standards.
Den enda i tråden som bevisligen ljugit såhär långt är du min vän. Och det förändras inte av det faktum att du upprepar motsattsen hundra gånger! Även om jag förstår att du skulle önska det!
Men då tycker jag att "herr ett steg före" nu mer exakt förklarar hur du menar att gud då alltså uppenbarade för Saul på vägen till Damaskus?
Om du säger att det inte var en fysisk uppenbarelse, så var det alltså en upplevelse inne i Sauls huvud? Eller har du några bevis för något tredje alternativ? Och hur menar du i sådana fall att man kan avgöra hurvida det faktiskt då alltså inte var en hallucination?
Här har du texten direkt från Apg 9: 1 - 9. Förklara exakt och ingående hur du menar att din modell förklarar den historien?
Citat:
3 Men när han på sin resa närmade sig Damaskus strålade plötsligt ett ljussken från himlen omkring honom. 4 Han föll till marken och hörde en röst som sa till honom: ˮSaul, Saul, varför förföljer du mig?ˮ 5 Han frågade: ˮVem är du, herre?ˮ Han sa: ˮJag är Jesus, den som du förföljer. 6 Men res dig och gå in i staden, så ska du få veta vad du måste göra.ˮ 7 Männen som reste med honom stod där stumma. De hörde rösten men såg ingen. 8 Saul reste sig från marken, och han såg ingenting fast hans ögon var öppna. Men de tog hans hand och ledde honom in i Damaskus. 9 Under tre dagar var han blind, och han varken åt eller drack.