2023-12-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan dementera att det är en påtvingad karaktär, han är precis lika galen privat.

Klart han är, men du känner väl till talesättet All the world's a stage? Att folk spelar roller? Peter är ju konstant på, han går inte in i ett rum, han gör högljudd entré, precis som på mellanstadiet när han lärde sig att sånt ger uppmärksamhet
Citera
2023-12-12, 15:07
Medlem
Hoppas han drog några riktigt fittskämt som fick HR-kärringarna att sätta den klimatkompenserade julskinkan i vrångstrupen, han som anlitade PW visste vad han gjorde
Citera
2023-12-12, 15:17
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Klart han är, men du känner väl till talesättet All the world's a stage? Att folk spelar roller? Peter är ju konstant på, han går inte in i ett rum, han gör högljudd entré, precis som på mellanstadiet när han lärde sig att sånt ger uppmärksamhet

det är ingen roll han spelar. snarare en störning han har. hade det varit en roll hade normal självbevarelsedrift förhindrat de inkomstbortfall som hans beteende orsakat (dessa handlar inte om hans skämtrepertoar). jag har flera vänner som träffat honom privat, och alla säger samma sak.

däremot inte sagt att det inte behövs sådana dårar i samhället, även i offentligheten.
Citera
2023-12-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är ingen roll han spelar. snarare en störning han har. hade det varit en roll hade normal självbevarelsedrift förhindrat de inkomstbortfall som hans beteende orsakat (dessa handlar inte om hans skämtrepertoar). jag har flera vänner som träffat honom privat, och alla säger samma sak.

däremot inte sagt att det inte behövs sådana dårar i samhället, även i offentligheten.

Vi menar olika saker med roll. Vi kanske kan säga vanor, lärda beteenden, ett sätt att vara som man lär sig och anammar som barn och framåt. Du är på ett sätt mot mormor och ett annat mot Gurra ner i garaget. Båda sidor kanske känns lika naturliga men det kallas ofta att spela olika roller. Men det kan finnas kliniska problem också i hans fall. Jag betedde mig rätt likt honom i tonåren men jag växte ifrån det.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-12 kl. 15:47.
Citera
2023-12-12, 15:32
Medlem
CombatCows avatar
Vad hade han sagt på julshowen?
Citera
2023-12-12, 16:19
Medlem
truly.adolphines avatar
Han borde inte vara bitter. Han har ju kört med samma material i väldans massa år. Men 90-talet är över och de flesta har gått vidare. Blivit klokare. Att han misslyckas är ju hans eget fel. Men det verkar han inte kunna ta in. Jobba med dig själv Peter. Gå i terapi eller nått.
Citera
2023-12-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag vet inte ens vad konflikten handlar om, men om han gjort ett övertramp mot någon enskild stackare i publiken så kan det ju vara bra att be om ursäkt. Det handlar inte om pk eller inte pk. Tycker det finns en skillnad mellan att driva mer generellt om fenomen och grupper i samhället än att gå på någon enskild i publiken. Det är givetvis en balansgång, och som publik till stand-up får man ju räkna med ett och annat, men övertramp mot en enskild är inte alltid nödvändigtvis av godo. T.ex. var jag på en stand-up där "komikern" höll på med lyteskomik och härmade en utvecklingsstörd. Det var i min värld inte så fräscht eller roligt. Och ingen annan skrattade heller.
Hänger du med på vad jag menar?

Jag förstår dig, men har sett ganska många stans up komiker dra ett skämt om ngn i publiken, hårfärg, kläder etc.
Ja ett sånt skämt du säger den personen drog e så lågt man kan komma. Men Wahlbeck e ju lite för mycket åt högern för det fina samhället.
Hade Nujen dragit samma grej här hade vi troligtvis aldrig fått reda på det
Citera
2023-12-12, 16:36
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Han har väl dragit några skämt som inte går hem hos den PK skadade publiken.
Ja, det var ju under ett vegetariskt julbord
Citera
2023-12-12, 17:14
Medlem
PoloShirtPosses avatar
Känns inte Peter Wahlbeck lite som Boomer-generationens Frej Larsson, hear me out.

Båda var aktuella och näst-intill folkkära i sin branch för några år sedan.
Båda har en fan-base som är trogna oavsett kontroverser.
ALLT båda rör vid blir till skit senaste åren.
Citera
2023-12-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja, det var ju under ett vegetariskt julbord

Ja, du vet väl vad Wahlbeck/Slaktar-Bengt tycker om folk som äter kött?

https://www.youtube.com/watch?v=IzI8b9YCnbU

Precis så här kan han bete sig mitt i affärsmöten f öv. Aschberg plockar ner honom rejält vid 7:00 lol...

Edit:
Spännande att antivaxxaren som anser att köttätare kommer leda till människans utrotning och att världen styrs av en New World Order med en enda världsregering samtidigt vill ha en enda världsregering

https://weblisher.textalk.se/kvalitetsmassan/2009masstidn/?page=12&mode=50&noConflict=1
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-12 kl. 17:48.
Citera
2023-12-12, 18:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoloShirtPosse
Känns inte Peter Wahlbeck lite som Boomer-generationens Frej Larsson, hear me out.

Båda var aktuella och näst-intill folkkära i sin branch för några år sedan.
Båda har en fan-base som är trogna oavsett kontroverser.
ALLT båda rör vid blir till skit senaste åren.
Wahlbeck verkar ju ändå få jobb så han klarar sig? Hörde att han ville betala sina skatteskulder med konstverk...
Citera
2023-12-12, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Wahlbeck verkar ju ändå få jobb så han klarar sig? Hörde att han ville betala sina skatteskulder med konstverk...

Han har ju inte fått dem sålda och något måste han väl göra med dem. Kom i bråk med en galleriägare för att konstverken inte sålde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in