2023-12-12, 14:13
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det verkar som om de höll på med 7e våningen nu. På ritningen såg det ut som det ska bli 13 våningar.

Fy fan!! Då var de ju jättehögt upp.
Citera
2023-12-12, 14:13
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt
Tänk att du kör bil och frontalkrockar i ca 70 km/h utan bälte och krockkuddar och att vindrutan var av tjock plåt istället. Bara det. Sedan skottkärran, redskap och 4 kroppar till slungandes runt och på dig...
Jesus, vilket öde…

vila i fred
Citera
2023-12-12, 14:14
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nog inte mycket de går i varandra om man tittar på sektionen högst upp till höger. tippar några cm bara
Några cm bara jo men det i kombination med fäststag kan ha gjort att det fungerat en tid.
Citera
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Varför uppgav man först att alla ”bara” var allvarligt skadade? Känns som man kommer hitta mycket nu ifall man börjar nysta i denna tragiska händelse.
Vart hörde du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Återigen är jag nyfiken på hur man inte kan överleva fall instängd i något. Utan att håna mig nu vad är det som gör att de inte överlever från 20 meter som inte är särskilt högt och i varandras kroppar har man krockkuddar ungefär nu...

Jag tror det enklaste svaret här är att hisskorgen (som de åkte i) roterade nästan ett halvt varv = landade delvis med taket i marken = alla landade på huvudet istället för på varandra (vilket kunnat bli resultatet om korgen landat på sidan).

Men jag såg Mythbusters film på Youtube (där de testar myten om att hoppa i en fallande hiss), som nån länkade till, och där förklarar de alltsammans med hur hastighet och allt påverkar (kanske nån annan här kan förklara den biten pedagogiskt och enkelt).
Senast redigerad av Jamenvemvet 2023-12-12 kl. 14:29.
Citera
2023-12-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Man brukar använda lyftkranar.
Men du det är många plan på ett hus ju.. kranen används i början men sen när det byggs invändigt är det hissen som gäller.
Citera
2023-12-12, 14:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har hört att man kan vara en med kort och flera som använder samma. hörsägen.

Jo visst är det så.
Slobodan kan koda in sej och sträcka över kortet till nästa man.
Blir det koll och man tar ut en logg ur systemet och Slobodan går in 5 ggr varje morgon kl 6
så åker han ju dit.
Citera
2023-12-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Ojdå, måste varit mer än några krosskador som gjort att offren är svåra att identifiera.

https://www.expressen.se/nyheter/hissolyckan-i-sundbyberg-anmald/

Identifieringen handlar nog inte så mycket om att ”veta” vilka det är, utan att SÄKERSTÄLLA att det är rätt personer. Då måste givetvis identifiering ske på rätt sätt. Inte bara att nån säger att det där är min kusin Berra, sen dödförklarar man nån som man tror heter Berra.
Man måste så klart få fram kontrollerbara uppgifter från personernas bakgrund.
Citera
2023-12-12, 14:17
Medlem
En sak jag inte förstår.. någon skrev att den höjdes i fredags, vilket kunde innebära att detta var första turen efter höjningen.

Men expressen skriver den höjdes i tisdags och har gått efter det… så vad kan ha varit felet denna gång om det var så att den har funkat efter höjningen?

Citat:
I tisdags var de där och höjde, sedan dess har hissen gått fullt, säger regionchefen på företaget.
– Vi misstänker ingenting, jag kan bara hänvisa till den utredning som pågår och vi kommer inte analysera någonting förrän vi får reda på vad polisen kommit fram till.
https://www.expressen.se/nyheter/hissolyckan-i-sundbyberg-anmald/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Vart hörde du det?

Svensk media rapporterade i början att de var allvarligt skadade. Börjar likna Kina och andra skitländer där man börjar en tragisk händelse med en lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jo visst är det så.
Slobodan kan koda in sej och sträcka över kortet till nästa man.
Blir det koll och man tar ut en logg ur systemet och Slobodan går in 5 ggr varje morgon kl 6
så åker han ju dit.

Man kan slinka in utan att visa/dra kort.
Citera
Medlem
DrLECTERs avatar
Mycket talar för att utländska personer fallit offer för profithungriga vargar. Se Johan Falk filmerna.
Detta har pågått under lång tid och kommer att axlerera som länge som vi är med i EU
Svensken är en lathund som låter andra utföra skitjobbet - så enkelt är det.
Detta med ID fiering som tagit tid tyder på detta att ev svart arbetskraft funnits på platsen
Om inte desto bättre men tyvärr inte för dem som föll till marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in