Citat:
Ursprungligen postat av
Jonny.Boj
Så du menar att man inte kommit överens på fem år?!?!
Vidare så är jag inget vänsterjon som förespråkar kommunismen, men just i detta fall så står jag solklart på facket sida. Vare sig om man gillar facket eller inte, så har vi ju ändå Sverigemodellen att förhålla oss till.
Även om man tycker att fackföreningar/och eller Sverigemodellen är föråldrad,
Så ser jag ju inte hur Elon Påskmust skall komma hit till Sverige och styra över vårab Sverigemodell eller fackföreningar.
Vill vi ha en förändring får ju detta ske genom de ansvariga folkvalda ihop med näringslivet och branschorganisationer.
Vi låter ju hitkomna muslimer bestämma allt annat i hur vårt samhälle ska se ut så vad är så konstigt med att en av världens mest framgångsrika personer också får göra lite som han vill?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaenkelberrie
Bojkotta Tesla helt ! Jag skulle välja ny firmabil och kunde välja bland annat deras största SUV men undvek då Tesla inte följer svenska regelverk och dessutom så är kah så jäkla nöjd med min Volvo SUV så det blev en sådan igen !
Vilket regelverk är det de inte uppfyller, är det det FRIVILLIGA kollektivavtalet du syftar på? många som ska straffas då och tänk på alla andra som inte uppfyller alla frivilliga val vi har i landet. Jösses vad många du måste straffa.
Sedan finns det folk som tvärtom väljer just Tesla pga rådande omständigheter så det går nog på ett ut. Du väljer att stötta och köra Kinabil för deras otroligt fina arbetsförhållanden de har där. Ibland undrar man långt näsan räcker....