2023-12-11, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
I dagarna kommer en ny studie beställd av Myndigheten för psykologiskt.försvar. Den är gjord av
en professor i statsvetenskap Sten Widmalm och statsvetaren Thomas Persson.

Rekordlågt få är villiga att försvara swedistan.

Citat; Bara 23 procent av de tillfrågade är i ”hög grad” beredda att göra det. Plussar vi på med ”i ganska hög grad” hamnar vi på 41 procent. Under kalla kriget hade svenskarna en försvarsvilja på 70 procent och det är där man måste ligga menar Fredrik Bynander på Försvsarshögskolan.
Ja du fortsätter att hoppas på att svenskarnas försvarsvilja är låg. Rapportförfattarna håller dock inte med dig om att Sverige uppvisar låga siffror utan ligger högt i Europa.

Ni i vänstern är mindre benägna att vilja försvara Sverige dock.
Citera
2023-12-11, 16:25
Avslutad
Hoppas. Haha. Verkligheten ringde tanten. Det är rekordlåga siffror. Inte en jävel kommer försvara dig. Som redan bevisats hundratals ggr.

Det är bara allt rödttjut som förstört din hjärna som hindrar dig från att inse att.det finns inget Svedala längre. Vi är en islamisk koloni. Ring till dem och be om hjälp istället.
Citera
2023-12-11, 16:44
Avslutad
Citat:
Hoppas. Haha. Verkligheten ringde tanten. Det är rekordlåga siffror. Inte en jävel kommer försvara dig. Som redan bevisats hundratals ggr.

Det är bara allt rödttjut som förstört din hjärna som hindrar dig från att inse att.det finns inget Svedala längre. Vi är en islamisk koloni. Ring till dem och be om hjälp istället.
Vem säger att det är ”rekordlåga siffror”? Rapportförfattarna själva säger att det är bra siffror, särskilt jämfört med de flesta andra länder i Europa, och Bynander är heller inte särskilt bekymrad utan menar att siffrorna går upp när man förstår att det är allvar. Även ni i vänstern ( och kanske t o m Nyamko Sabuni som tänkte dra till Norge).
Senast redigerad av Ipsi 2023-12-11 kl. 16:46.
Citera
2023-12-11, 18:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
De fattar inte konceptet. Medan de 25 människorna samarbetar om att inte släppa fram fienden så går de hem och tycker att de klarar sig jättebra på egen hand - och fattar inte att det är på grund av att de 25 håller fienden borta.
Alla som har förmågan att utföra ett jobb med initiativförmåga, god kunskap och kamratskap är jag gärna kollega med.
Citera
2023-12-12, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Alla som har förmågan att utföra ett jobb med initiativförmåga, god kunskap och kamratskap är jag gärna kollega med.
Du får allt samarbeta med dem som står till buds eller överlämna dig till fienden direkt.
Citera
2023-12-12, 03:24
Avslutad
Citat:
Du får allt samarbeta med dem som står till buds eller överlämna dig till fienden direkt.

Jo, vi vet att du inte förstår vad gruppbildning baserat på kompetens och effektivitet är. I skarpt läge finns det inte mycket plats för 'din sanning' av ditt 'lika värde'.
Citera
2023-12-12, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jo, vi vet att du inte förstår vad gruppbildning baserat på kompetens och effektivitet är. I skarpt läge finns det inte mycket plats för 'din sanning' av ditt 'lika värde'.
Vem fan har pratat om ”lika värde”?
Citera
2023-12-12, 09:31
Avslutad
Citat:
Vem säger att det är ”rekordlåga siffror”? Rapportförfattarna själva säger att det är bra siffror, särskilt jämfört med de flesta andra länder i Europa, och Bynander är heller inte särskilt bekymrad utan menar att siffrorna går upp när man förstår att det är allvar. Även ni i vänstern ( och kanske t o m Nyamko Sabuni som tänkte dra till Norge).

Nu är du ju utvecklingsstörd.

Nej de säger att 23% är rekordlågt. Under kalla krigets, innan er massimport av araber och ultrafeminism, var det 70%.

Och det är där det "borde vara" enligt författarna av rapporten.

Jag förstår att du har begåvningssrörning så jag fick översätta till dig.
Citera
2023-12-12, 09:38
Avslutad
Citat:
Vem fan har pratat om ”lika värde”?

Jag.

Vi väljer våra medkombattanter baserat på vilket värde de kan tillföra gruppen. Vi väljer också vilka vi vill beskydda och ev. offra livet för.

...oavsett vad du och andra feministskrikor försöker sälja er själva som. Ni är värdelösa för oss helt enkelt. Ni har INTE lika värde som oss.
Citera
2023-12-12, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag.

Vi väljer våra medkombattanter baserat på vilket värde de kan tillföra gruppen. Vi väljer också vilka vi vill beskydda och ev. offra livet för.

...oavsett vad du och andra feministskrikor försöker sälja er själva som. Ni är värdelösa för oss helt enkelt. Ni har INTE lika värde som oss.
Så du tror att ukrainarna springer runt och väljer vilka de vill försvara sig med baserat på vilket värde de tycker att andra har?
Citera
2023-12-12, 09:47
Avslutad
Citat:
Nu är du ju utvecklingsstörd.

Nej de säger att 23% är rekordlågt. Under kalla krigets, innan er massimport av araber och ultrafeminism, var det 70%.

Och det är där det "borde vara" enligt författarna av rapporten.

Jag förstår att du har begåvningssrörning så jag fick översätta till dig.
Kan du citera där de säger att det är ”rekordlågt”. De säger att det är höga siffror.
Citera
2023-12-12, 09:53
Avslutad
Citat:
Så du tror att ukrainarna springer runt och väljer vilka de vill försvara sig med baserat på vilket värde de tycker att andra har?

Ukraina har inga Svenska kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in