Citat:
Ursprungligen postat av
SivansLillebror
Min GoToplace när jag vill rensa tankarna ligger inte i närheten av mitt hem, jag har inga kopplingar till platsen annat än den känsla den ger mig, inga minnen eller händelser är kopplade till platsen, bara känsla. Det har hänt att jag bara gett mig ut för att fundera och hamnat 15 mil hemifrån, men jag ger mig inte ut i extremväder, inte någonsin. Men det är ju jag. Och min syn är bara ett perspektiv.
Den som tigger skjuts har annan erfarenhet av körning, inget bilkörkort men erfarenhet av traktorer i terräng, och det är väl däri problemet ligger, i en traktor tar man sig fram, inte fullt lika bra i en personbil.
Men en avåkning med efterföljande haveri i snöstorm är inte alltid logiskt. Har man hamnat på alternativ väg så kanske man hamnat i terrängen, bilen dammat in i driva, under snö. Det var inte speciellt packad snö när det begav sig. Det är ett fullt tänkbart alternativ. Som jag väljer innan jag funderar suicid.
Det kan ta lång tid innan en bil hittas även om den är i närheten av vägen.
Tänker inte bara på de unga männen vars bil hittades uppochner vid bron mitt i Sangis.
Nej det var även en händelse med 2 unga killar som försvann en sommar mellan Kemi och Haparanda, även deras bil var uppochner och det alldeles intill E4/V29, den platsen hade helikopter som sökt kört över flera gånger och det hade letats efter hela vägsträckan.
Det tog år innan dom hittades, just på andra sidan vägräcket intill vägen hängde bilen uppochner.
Kunde ha tagit längre tid om inte en bilist som fått ett fel på bilen kört väldigt sakta förbi, sett avbrutna trädtoppar och hörnet av en skärm med ett bildäck som syntes intill honom.