2023-12-11, 19:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Något senare ses möjligen den mystiske mannen som har antagits för Engström dra ett bloss vid barackerna. Det ligger nära till hands att mannen i själva verket är Lange. Samma utstyrsel här med sällskap 11:15 in i klippet. Fotografen står i bakgrunden.
https://youtu.be/S7FyB249uUE?feature=shared&t=660

Jaja, varenda människa på platsen är SE. Den känner vi till sen gammalt.

På IT-demokrati är han med på i stort sett varenda bild, fastän man lätt kan se att det inte är han.

Nu har han ett väldefinierat hakparti, helt plötsligt!

Var hittar du bilden på han som tar ett bloss?

Det där torde vara från SVT:s andra vända till platsen, runt 00:50 om jag inte missminner mig.

Fast inte heller här ser man något av den utökade avspärrningen?

Om det nu inte är polismannen som stoppar folk.
Citera
2023-12-11, 19:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Brottsplatsen verkar förvånansvärt tom kl 23:32 om tidsuppgiften stämmer. Det verkar som att de flesta bröt upp med ambulansen kl 23:28:00.

It-demokrati tidiga fotografier (Ulf Karlsson):
http://www.itdemokrati.nu/page60.html

Något senare ses möjligen den mystiske mannen som har antagits för Engström dra ett bloss vid barackerna. Det ligger nära till hands att mannen i själva verket är Lange. Samma utstyrsel här med sällskap 11:15 in i klippet. Fotografen står i bakgrunden.
https://youtu.be/S7FyB249uUE?feature=shared&t=660

Ja det är Lange som röker.
Till höger har du Moberg och bakom Lange förmodligen Kviberg med sin kamera.

Deras tider redogörs för i brottsplatsundersökningen.
Börje Moberg och Torsten Kviberg kommer till mordplatsen runt 01:10, Lange först 01:30.
Undersökningen avbröts ca 01:55 och återupptogs kl. 08:30 den 1 mars
Citera
2023-12-11, 19:49
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jaja, varenda människa på platsen är SE. Den känner vi till sen gammalt.

På IT-demokrati är han med på i stort sett varenda bild, fastän man lätt kan se att det inte är han.

Nu har han ett väldefinierat hakparti, helt plötsligt!

Var hittar du bilden på han som tar ett bloss?

Det där torde vara från SVT:s andra vända till platsen, runt 00:50 om jag inte missminner mig.

Fast inte heller här ser man något av den utökade avspärrningen?

Om det nu inte är polismannen som stoppar folk.

Klippet är länkat testa att söka på Palmemordet 1999, mannen, mordet, mysteriet del 1, 11:15 om du har länkfobi.

I övrigt vet jag inget om avspärrningarna. AB ska ha upprepat ”Palme är skjuten” eller något liknande på mordplatsen, men SE avfärdade det hela som fyllesnack. Sedermera rör sig AB mot Kungsgatan där han fångas upp av den anländande piketisten Lena Löhr.

Hur det hela hänger ihop med Jan A:s påstådda punktmarkering vid Dekorimaporten framgår inte.
Senast redigerad av omiga 2023-12-11 kl. 19:52.
Citera
2023-12-11, 19:57
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Börje Moberg och Torsten Kviberg kommer till mordplatsen runt 01:10, Lange först 01:30.

Okey såpass, då är det en annan gubbe med keps vid piketen på Ulfs bild.

Det som kan sägas i övrigt om dessa kepsförsedda män, är att de syns bättre än ett sjömärke på avstånd, särskilt i motljus.
Citera
2023-12-11, 20:02
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Okey såpass, då är det en annan gubbe med keps vid piketen på Ulfs bild.

Det som kan sägas i övrigt om dessa kepsförsedda män, är att de syns bättre än ett sjömärke på håll. Särskilt i motljus.

Här är källa till kriminaltekniska undersökningen, där brottsplatsundersökningen ingår.
(Från FUP mot CP)
https://drive.google.com/file/d/1fE4oFi11Gbe14CdtSrQrGS1HmxrzY0X4/view

Ja keps-bilden är också frågan om det verkligen är Ulf Karlsson som tagit.
Jag är mer inne på att det är Kviberg eftersom den är med i brottsplatsundersökningen och således tagen mellan 01:10 och 01:55 på natten.
Se sida 24 i ovan länk.
Citera
2023-12-11, 20:07
Medlem
MOPspanarens avatar
Måste ha missat det någonstans, men vart framgår det att SE röker?
Citera
2023-12-11, 20:21
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Måste ha missat det någonstans, men vart framgår det att SE röker?

I största allmänhet (inte läst pågående diskussion)?

Citerar mig själv:

Det finns flera uppgifter om rökningen. Exempelvis exhustrun ("på den tiden rökte vi båda") och stuguthyraren ("Stig fick inte röka inne i stugan"). Dessutom röker han på privata foton.
Citera
2023-12-11, 20:24
Bannlyst
Klart han röker då han var Ynglingen mig. Så var det ju han som var inne på baren och köpte cigaretter och det var ju han som som sprang över hötorget och sa att ni skulle ju inte döda honom är det så märkligt....
Citera
2023-12-11, 20:26
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig

Citerar mig själv:

Det finns flera uppgifter om rökningen. Exempelvis exhustrun ("på den tiden rökte vi båda") och stuguthyraren ("Stig fick inte röka inne i stugan"). Dessutom röker han på privata foton.

Tack, några källor att kolla upp. Måste ha läst men inte lagt på minnet.
Citera
2023-12-11, 20:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Klippet är länkat testa att söka på Palmemordet 1999, mannen, mordet, mysteriet del 1, 11:15 om du har länkfobi.

I övrigt vet jag inget om avspärrningarna. AB ska ha upprepat ”Palme är skjuten” eller något liknande på mordplatsen, men SE avfärdade det hela som fyllesnack. Sedermera rör sig AB mot Kungsgatan där han fångas upp av den anländande piketisten Lena Löhr.

Hur det hela hänger ihop med Jan A:s påstådda punktmarkering vid Dekorimaporten framgår inte.

Jo, jag såg klippet, och det verkar vara från antingen 23:50 eller en timme senare, när SVT filmade.

Om man tar en stillbild i profil så ser man att den rökande mannen har en väldefinierad haklinje.

Det är alltså inte SE.

Förstod det som att det dessutom fanns en bild på denne rökande man. Men det är klippet som avses?

Men om AB nu inte kände till offrets identitet, hur kunde han då utbrista "det är OP", enligt SE?

Vad gäller AB och Lena L:"En man som satt i en bil uppmärksammade henne på en man i blå täckjacka som var på väg från platsen."

JA:s punktmarkering höll med andra ord!
Citera
2023-12-11, 20:40
Medlem
omigas avatar
Citat:

Du har förmodligen rätt. Piketbilden som har sagts föreställa SE har en helt annan färgton i serien som återfinns på IT-demokrati. Brun nyans (sepia) stället för svart. Och eftersom den även ingår FUP, är det förmodligen inte Ulf som tagit den 23:32++.
Senast redigerad av omiga 2023-12-11 kl. 20:51.
Citera
2023-12-11, 20:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig

Citerar mig själv:

Kommer dessa privata foton att läggas ut?

Vår Roger Moore i konspirations-etern torde ha ett allmänintresse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in