2023-12-11, 17:32
Medlem
Free12s avatar
Sjukt hur domarna alltid är emot West Ham! 5-0 är svårt att prata bort, men tror att iaf fyra av dom inte hade skett mot ett bättre lag!
Citera
2023-12-11, 17:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Sjukt hur domarna alltid är emot West Ham! 5-0 är svårt att prata bort, men tror att iaf fyra av dom inte hade skett mot ett bättre lag!

Ja, domarna verkar vara ute efter WH. 🫤

Hur går det för Kudus? Var riktigt nyfiken på honom men har inte sett jättemycket av honom. Jag kollar för lite på WHs matcher iofs.
Citera
2023-12-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Är det bara jag som stör mig något djävulskt på kommentatorn Strömblad i viasat? Match efter match kommer det med trötta uttalande.
Sista matchen jag såg så var han extremt irriterande. Höll på och provocerade sin bisittare helt utan anlednng. Här var ett exempel:

Ena laget anfaller men det är klar offside vilket bisittaren säger direkt. ”Ingen offside blåst” skriker Strömblad som en jävla fåne.

När bollen var ur spel och gick ut till inkast vinkades det för offside vilket båda missade pga att de satt och bråkade med varandra om offsiden.

Det blev frispark för offside istället för inkast och ingen av dem fattade vad som pågick utan fortsatte bråka om offsiden.

Gör er av med den jävla nollan!
Citera
2023-12-11, 17:40
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool vann som bekant i helgen men trots motståndare klanta sig själva ska folk givetvis flinka in på ett bananskal man kan nästa tro de halka på det och slagit huvet. För en gångs gör VAR rätt åtminstone i en situation den andra är soft tills jag sett fler vinklar. Men ändå gör VAR fel och ska hängas ut för att en dålig förlorare yttrar sig.
VAR’s fel att Ayew drar på sig 2 gula?

Att VAR tog domaren i örat 2 gånger är kraftigt underbetyg till domaren. Han missar Quansah träff på foten efter bollen är iväg och missar sparken Endo får strax under höger knä efter lite andra förseelser i samma situation. Detta är en förseelse långt värre än den knuff Arsenal utsattes för som ledde till mål snacka om mil mellan förståelse.
Handlar bara om att det rör Liverpool.

Folk kommer gapande att folk inte ska ta åt sig är dagisnivå. Här har vi folk som kallar andra idioter, undrar om folk inte kan hänga sig, skriver för att just Liverpool stod för motståndet , uppvigla i tråden, inte ser varför vissa svar ser ut som de gör, ensidig i sitt sätt att säga till, läser inte tråden bakåt för att se röda tråden utan hoppar bara in där det passar deras agenda. etc etc etc…
Åh nej nu sa du tillbaka, tyst med dig men du som skapade orsaken till svar dig säger vi inget till. Ooojj sa vi dagisnivå.

Nu hade CP fått straff men inte första utan andra. Är det verkligen så vi ska ha det för det är ju helt olika matchminuter. Mindre tid att kvittera på om man får straff sent emot sig. Varför ser jag inga skrika straff till Liverpool, gult och rött på Ward när han sparkar ner Jones i straffområdet sekunder innan Salah gör sitt turliga mål (ändra tinning på motstånd).. Ward hade redan gult kort.
Nu fick Liverpool sämre utdelning, bara ett mål istället för mål och utvisning vad är rättvisan i det?
Jo det stavas Liverpool, nån som börjar ser tråden?

Tycker några har fog för att balla ur men de är kloka nog att inte skriva exakt vad de vill. De sitter i samma båt som Klopp och riskerar mycket om de säger exakt vad som behövs sägas.

Såga Liverpool och deras fans hur mycket du vill men börja med ditt eget lag dvs rensa mattan framför din egen dörr först.

Om du funderar på citera detta inlägg gör du det i vänlig och saklig ton. Annars får jag börja göra som andra, anmäla inlägg oavsett om de är värda att anmäla för trams eller off-topic.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-11 kl. 18:34.
Citera
2023-12-11, 17:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, domarna verkar vara ute efter WH. 🫤

Hur går det för Kudus? Var riktigt nyfiken på honom men har inte sett jättemycket av honom. Jag kollar för lite på WHs matcher iofs.
Inte bara domarna, verkar som att dom flesta lagen är bättre när dom möter oss jämfört med andra titelkandidater också! Orättvist!

Det är inget större fel på spelarna, det är fel på tränaren!
Citera
2023-12-11, 17:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool vann som bekant i helgen men trots motståndare klanta sig själva ska folk givetvis flinka in på ett bananskal man kan nästa tro de halka på det och slagit huvet. För en gångs gör VAR rätt åtminstone i en situation den andra är soft tills jag sett fler vinklar. Men ändå gör VAR fel och ska hängas ut för att en dålig förlorare yttrar sig.
VAR’s fel att Ayew drar på sig 2 gula?

Att VAR tog domaren i örat 2 gånger är kraftigt underbetyg till domaren. Han missar Quansah träff på foten efter bollen är iväg och missar sparken Endo får strax under höger knä efter lite andra förseelser i samma situation. Detta är en förseelse långt värre än den knuff Arsenal utsattes för som ledde till mål snacka om mil mellan förståelse.
Handlar bara om att det rör Liverpool.

Folk kommer gapande att folk inte ska ta åt sig är dagisnivå. Här har vi folk som kallar andra idioter, undrar om folk inte kan hänga sig, skriver för att just Liverpool stod för motståndet , uppvigla i tråden, inte ser varför vissa svar ser ut som de gör, ensidig i sitt sätt att säga till, läser inte tråden bakåt för att se röda tråden utan hoppar bara in där det passar deras agenda. etc etc etc…
Åh nej nu sa du tillbaka, tyst med dig men du som skapade orsaken till svar dig säger vi inget till. Ooojj sa vi dagisnivå.

Nu hade CP fått straff men inte första utan andra. Är det verkligen så vi ska ha det för det är ju helt olika matchminuter. Mindre tid att kvittera på om man får straff sent emot sig. Varför ser jag inga skrika straff till Liverpool, gult och rött på Ward när han sparkar ner Jones i straffområdet sekunder innan Salah gör sitt turliga mål (ändra tinning på motstånd).. Ward hade redan gult kort.
Jo det stavas Liverpool, nån som börjar ser tråden?

Tycker några har fog för att balla ur men de är kloka nog att inte skriva exakt vad de vill. De sitter i samma båt som Klopp och riskerar mycket om de säger exakt vad som behövs sägas.

Såga Liverpool och deras fans hur mycket du vill men börja med ditt eget lag dvs rensa mattan framför din egen dörr först.

Om du funderar på citera detta inlägg gör du det i vänlig och saklig ton. Annars får jag börja göra som andra, anmäla inlägg oavsett om de är värda att anmäla för trams eller off-topic.
Var det inte lite samma sak förra säsongen och folk vägrade acceptera att City bara var bra?
Citera
2023-12-11, 17:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Som sagt, jag uttalar mig inte om varken matchen eller besluten. Utan endast om Roy's intervju efter som jag uppfattade som både sorglig men också ärlig. Han är ju spot on att assisterande får inte göra sitt jobb för den nya regeln med endast en tränare i zonen, och att han är jävligt trött på att så fort en ass. ställer sig upp så skriker ass. domaren på hen. Sen är ju gubben snart 80 år så jag förstår om han missuppfattar många situationer.

Jag får självklart inte upp lika mycket Liverpool-content som om Arsenal i mitt flöde så har missat Klopps kommentarer isåfall. Oftast dyker dom upp när han säger något "hårt" eller när han är i sitt härliga glädjerus 😁. Så du får bli bättre på att dela med dig till mig helt enkelt.. Jag har ju hyllat alla andra tränare som uttalat sig så skulle göra detsamma om det var Klopp.

Jag gillar honom skarpt och ville länge att han skulle efterträda Arsene. Men men så blev det inte och nu i efterhand är jag jävligt glad att vi har Arteta istället. 🥰
Roy ska vara klokare än så för även Ward skulle varit utvisad.

Domare och assisterande vågar inte riktigt göra det de vill vilket har varit så under några år. För gör de fel men inte tillräckligt fel så VAR kan rätta dom så riskerar de avstängning eller döma i lägre division vilket vi har sett denna säsong.

Kontentan med Liverpool och Klopp är gnäll om han uttalar sig, säger inget eller firar.
Det är inte specifikt riktat till dig, jag har koll hur du resonerar sen så spårar vi alla ut lite oftare när det går ut över ens lag. Ett bra exempel är Arsenal , ni ledde serien och många (inte alla) räkna med att bara City skulle vara det jagande laget men nu helt plötsligt har Liverpool gått om trots i mitt tycke medioker säsong med tur så här långt och snart kan det vara ännu värre tex förlust eller poängtapp mot Brighton och Liverpool.
Dessutom är Aston Villa helt plötsligt med i racet.

Ingen säger det blir så men folk kan se att ajjjj vi kan halka ännu längre ner i tabellen och helt plötsligt måste man riskera mer för att komma ifatt. Och vips tar man ut det på Liverpool.
Citera
2023-12-11, 18:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Var det inte lite samma sak förra säsongen och folk vägrade acceptera att City bara var bra?
Du har en poäng i din jämförelse.

Tex Arsenal var 5 p före (ej kollat alla omgångar” om det var ännu fler poäng. Men City var 5 p före i omg 38 där man tog sig förbi i omg 33 men kunde varit fler poäng för City vaska matcher för kommande CL-final annars ”överlägsen” vinst.
Man skrapar ihop fler poäng, gör fler mål, släpper in färre mål. Dessutom hade City CL i veckorna att ta hänsyn. Sen måste man titta på när man man mötte vem, gäller ha tur med att få möta lag i rätt ordning och rätt tidpunkt. Kolla några lags motståndare i de flesta omgångarna det påverkar givetvis. Än värre att möta starkt motstånd på bortaplan vilket några har fått göra mer än andra så här långt in på säsongen. Just den biten jämnar ut sig till stor del men vädret (temperatur) inverkar så möta någon H/B vintertid kan missgynnas om man trivs/presterar bättre med värme.

Men folk resonerar som att Arsenal var närmare serieseger 22/23 än när Liverpool ledde serien året innan med 30 min kvar av säsongen.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-11 kl. 18:09.
Citera
2023-12-11, 18:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Inte bara domarna, verkar som att dom flesta lagen är bättre när dom möter oss jämfört med andra titelkandidater också! Orättvist!

Det är inget större fel på spelarna, det är fel på tränaren!
Tur ditt lag inte heter Liverpool FC! För alla andra lag tycker det är årets match att möta oss och således gör sin bästa match för säsongen.

Skriver helt objektivt
Fast jag kanske menar något annat egentligen det får framtiden utvisas. Behöver ha flera alternativ vad jag egentligen menar beroende vem som citerar mig. Och om du inte förstår är inte det mitt fel. Skriver fullt begripligt.
Citera
2023-12-11, 18:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tur ditt lag inte heter Liverpool FC! För alla andra lag tycker det är årets match att möta oss och således gör sin bästa match för säsongen.

Skriver helt objektivt
Fast jag kanske menar något annat egentligen det får framtiden utvisas. Behöver ha flera alternativ vad jag egentligen menar beroende vem som citerar mig. Och om du inte förstår är inte det mitt fel. Skriver fullt begripligt.
Verkar som att flera tycker det är roligare att möta oss denna säsong, konstigt nog :/ Har vi gått om Liverpool som Englands största lag ?

Tror alla förstår att du enbart är seriös om Liverpool vinner titeln denna säsong.
Citera
2023-12-11, 18:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Verkar som att flera tycker det är roligare att möta oss denna säsong, konstigt nog :/ Har vi gått om Liverpool som Englands största lag ?

Tror alla förstår att du enbart är seriös om Liverpool vinner titeln denna säsong.
Ja inte konstigt så fin buckla ni lyfte, nåt annat Londonlag som lyft buckla av värde på sistone 🤔
Citera
2023-12-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Sista matchen jag såg så var han extremt irriterande. Höll på och provocerade sin bisittare helt utan anlednng. Här var ett exempel:

Ena laget anfaller men det är klar offside vilket bisittaren säger direkt. ”Ingen offside blåst” skriker Strömblad som en jävla fåne.

När bollen var ur spel och gick ut till inkast vinkades det för offside vilket båda missade pga att de satt och bråkade med varandra om offsiden.

Det blev frispark för offside istället för inkast och ingen av dem fattade vad som pågick utan fortsatte bråka om offsiden.

Gör er av med den jävla nollan!
Ja haha, var när han och Martin Åslund tjabbade i Tottenham-West ham matchen tror jag. Blev till och med lite hetsigt efter slutsignalen.

Han påstod ju att Trippier var en dålig försvarspelare vilket jag inte håller med om. Och då var han ändå usel som Tottenham spelare sista säsongen vi hade honom. Hur många spelare hade inte haft problem i ett 1v1 läge mot Son egentligen, han har grym fysik grym teknik och tvåfotad, få spelare som hade klarat av det felfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in