2023-12-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Alla har haft covid, du också. Du har inte märkt av det bara, precis som så många andra eftersom det är en så mild sjukdom.

Covid är inget större problem i Afrika. Var får du det ifrån? Och hur ser det ut med vaccinationstäckningen där? Det verkar gått bra utan vaccin.

Nix, har inte haft Covid, och du vet ingenting om mig men uttalar dig ändå, som du ju brukar göra, eller hur?

Om du läser artikeln jag länkade i inlägget du uttalar dig om så ser du att det handlar om postcovid. Igen svarar du utan källor till dina påståenden. "Det verkar ha gått bra ändå". Vad du tycker "verkar" är ju ointressant om du inte belägger det.

Vet du vad medellivslängden i Afrika är? 18.8 år. De flesta som dör i Covid är 80+, som du vet. Av medellivslängden kan du säkert dra vissa slutsatser om varför det "verkar" ha gått bra i Afrika. Men det verkar inte ha gått bra när det gäller postcovid. Medellivslängd: https://www.worldometers.info/world-population/africa-population/

Som artikeln visar så är de flesta som drabbats av postcovid i Afrika drygt 40 år i den här studien. Här har du en sammanfattning: https://www.cidrap.umn.edu/covid-19/nearly-half-covid-survivors-africa-have-lingering-symptoms-data-reveal
Citera
2023-12-11, 17:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nix, har inte haft Covid, och du vet ingenting om mig men uttalar dig ändå, som du ju brukar göra, eller hur?
Bara för att du inte känt av sjukdomen betyder du inte att du inte exponerats för viruset och faktiskt haft sjukdomen. Den är så pass mild att de flesta inte märker ett skit. Anledningen till att jag märkte den var för att jag har en pulsklocka och en febertermometer. Det här ett sådant virus som alla kommer att träffa på. Det går inte att undvika. Det är därför det också lyckats sprida sig över hela världen.

Citat:
Om du läser artikeln jag länkade i inlägget du uttalar dig om så ser du att det handlar om postcovid. Igen svarar du utan källor till dina påståenden. "Det verkar ha gått bra ändå". Vad du tycker "verkar" är ju ointressant om du inte belägger det.
Det är ingen mening att belägga något, eftersom jag redan varit sjuk och det var ofarligt för mig.

Om man har lite sunt förnuft och tänker efter så finns det ingen statistik i världen som påvisar någon större fara för vare sig långcovid eller covid. Allt kokar ner till simpel sannolikhetslära. Vad är mina odds för att drabbas av allvarlig sjukdom kontra vaccinets eventuella för och nackdelar. Och jag får inte ihop logiken att jag ska ta något vaccin eftersom jag redan har antikroppar = jag har haft sjukdomen. Eftersom jag redan haft sjukdomen så vet jag ju att vare sig fick långcovid eller blev allvarligt sjuk. Hur kan jag mer belägga det än att referera till hur det gick för mig?

Citat:
Vet du vad medellivslängden i Afrika är? 18.8 år. De flesta som dör i Covid är 80+, som du vet. Av medellivslängden kan du säkert dra vissa slutsatser om varför det "verkar" ha gått bra i Afrika. Men det verkar inte ha gått bra när det gäller postcovid. Medellivslängd: https://www.worldometers.info/world-population/africa-population/
Precis, vilket bevisar att unga personer inte behöver vaccinet. Det gick bra utan.

Citat:
Som artikeln visar så är de flesta som drabbats av postcovid i Afrika drygt 40 år i den här studien. Här har du en sammanfattning: https://www.cidrap.umn.edu/covid-19/nearly-half-covid-survivors-africa-have-lingering-symptoms-data-reveal
Hur många av Afrikas befolkning har drabbats av postcovid? Är det verkligen ett så stort problem?
Citera
2023-12-11, 17:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vaccinet gör ju exakt det om du vaccinerar mitt under en brinnande pandemin, eftersom det tillfälligt sänker immunförsvaret på populationsnivå.

Det var ju exakt det som hände i israel där antalet fall sköt i höjden efter man började vaccinera i hög takt.

Det är säkert därför som vaccinerade får sjukdomen så många gånger medan ovaccinerade bara har det en gång, eftersom de låter bli att manipulera immunförsvaret i onödan.

Låter som en hemvävd teori. Jag har vaccinerat mig löpande under pandemin och har aldrig varit sjuk i covid. Jag tror vaccinet har skyddat mig. Du däremot har ju varit sjuk, men det beror då enligt dig på att du har sämre grundhälsa?
Citera
2023-12-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låter som en hemvävd teori. Jag har vaccinerat mig löpande under pandemin och har aldrig varit sjuk i covid. Jag tror vaccinet har skyddat mig. Du däremot har ju varit sjuk, men det beror då enligt dig på att du har sämre grundhälsa?
Var det humant att vaxxa barn och sätta på ungjävlarna mask och förstöra deras psyke för alltid?
Citera
2023-12-11, 17:29
Medlem
Citat:
Jag tycker att ni hostar och harklar i affärerna något enormt. Hade ni inte tagit tio sprutor? Det skulle ju hjälpa
Citera
2023-12-11, 17:34
Medlem
Citat:
Finns väl inga vaccinpass längre? Att de användes i början var ju inte så svårt att förstå. Man ville hindra spridningen. Man ville hindra dig från att smitta ned andra länder där det inte fanns vaccintäckning.

Fanns ju en enkel lösning. Vaccinera dig eller stanna hemma. Det är ingen mänsklig rättighet att få sprida smittsamma virus hur man vill. Politiska beslut fattas av demokratiskt valda politiker. Gillar du inte deras beslut får du väl låta bli att rösta på sossarna i nästa val.
Vaccinpass för att hindra spridningen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕
Citera
2023-12-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ovaccinerade aldrig sjuka...
Synd bara att risken att bli sjuk är 20 gånger större som ovaccinerad. Varför tror du att det finns vaccin som används över hela världen? Låt mig gissa - du har sett ett youtubeklipp där någon dåre påstår att det är för att Big Pharma ska tjäna mer pengar. Så måste det vara...
Ni hostar harklar, snuvar och säger att ni måste sjukskriva er helatiden. Jag har fan aldrig sett något liknande.

Majoriteten tog vaxxet. Så dom flesta måste ju vara vaxxade som det gäller.

Hur fan får du den logiken att gå ihop? Hur kan dom ha blivit sjukare om dom tog vaxxet? Det ska ju vara motsatsen! Dom vaxxade ska ju vara friskare enligt din logik. Men varför hostar ni harklar snuvar sjukskriver ni er mer än dom ovaxxade????
Senast redigerad av Dinnyachef 2023-12-11 kl. 17:43.
Citera
2023-12-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinnyachef
Ni hostar harklar, snuvar och säger att ni måste sjukskriva er helatiden. Jag har fan aldrig sett något liknande.

Hur fan får du den logiken att gå ihop? Hur kan dom ha blivit sjukare om dom tog vaxxet? Det ska ju vara motsatsen! Dom vaxxade ska ju vara friskare enligt din logik. Men varför hostar ni harklar snuvar sjukskriver ni er mer än dom ovaxxade????

Mycket bra fråga. Det var likadant förra vintern. Jag, ovaccinerad, satt på fullsatta bussar varenda morgon och kväll hela vintern utan att drabbas av minsta förkylning. Detta medan halva jobbet var sjukskrivna stup i kvarten. Så gott som alla vaccinerade såklart.

Samma med familjen, föräldrar, släktingar osv. Varenda en av dem vaccinerad, och varenda en av dem sjuka 2-3 gånger var under en och samma vinter. Rejäla förkylningar och feber. Bland de ovaccinerade jag känner har ingen varit förkyld på över ett år. Och de i sin tur känner inte heller någon.

Det verkar helt enkelt som om IMBILDENs teorier inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten. Men det är väl ofta så med religiösa människor...
Citera
2023-12-11, 18:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Var det humant att vaxxa barn och sätta på ungjävlarna mask och förstöra deras psyke för alltid?

Nu har ju inte det skett i Sverige, men även om så hade varit fallet tror jag inte att psyket blir förstört av en vaccinationsspruta och ett munskydd.
Citera
2023-12-11, 18:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag tycker att ni hostar och harklar i affärerna något enormt. Hade ni inte tagit tio sprutor? Det skulle ju hjälpa

Har inte haft den typen av symtom på flera år.
Citera
2023-12-11, 18:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vaccinpass för att hindra spridningen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕

Japp. Det var ju därför massvis av länder införde reserestriktioner.
Citera
2023-12-11, 18:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Jag tror ju inte att folk blir sjukare för att de vaccinerar sig. Däremot tror jag inte att särskilt många har uppdaterat vaccinationsskydd. Speciellt inte de som blivit sjuka i covid senaste två månaderna. Merparten har nog inte vaccinerat sig på över ett år. Allra sjukast är de som inte vaccinerat sig alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in