Citat:
Ursprungligen postat av
Dinnyachef
Ni hostar harklar, snuvar och säger att ni måste sjukskriva er helatiden. Jag har fan aldrig sett något liknande.
Majoriteten tog vaxxet. Så dom flesta måste ju vara vaxxade som det gäller.
Hur fan får du den logiken att gå ihop? Hur kan dom ha blivit sjukare om dom tog vaxxet? Det ska ju vara motsatsen! Dom vaxxade ska ju vara friskare enligt din logik. Men varför hostar ni harklar snuvar sjukskriver ni er mer än dom ovaxxade????
Mycket bra fråga. Det var likadant förra vintern. Jag, ovaccinerad, satt på fullsatta bussar varenda morgon och kväll hela vintern utan att drabbas av minsta förkylning. Detta medan halva jobbet var sjukskrivna stup i kvarten. Så gott som alla vaccinerade såklart.
Samma med familjen, föräldrar, släktingar osv. Varenda en av dem vaccinerad, och varenda en av dem sjuka 2-3 gånger var under en och samma vinter. Rejäla förkylningar och feber. Bland de ovaccinerade jag känner har ingen varit förkyld på över ett år. Och de i sin tur känner inte heller någon.
Det verkar helt enkelt som om IMBILDENs teorier inte stämmer särskilt väl överens med verkligheten. Men det är väl ofta så med religiösa människor...