2023-12-11, 08:17
Medlem
Joakim Lundell verkar ju hyllas för sitt föräldraskap och hur han pedagogiskt bemöter barnen i div situationer som uppstår.
Fine! Jag kan också tycka att det är bra att man som förälder tar sig tiden och ser sina barn och bemöter deras känslor.
Så långt gått, allt väl.

Men det som skaver, enligt mig, är hur han gör skillnad på sina barn.
Man får visserligen en bråkdel presenterad i videos och sociala medier, men det säger tillräckligt.

Han har ju bara ögon för dottern.
Det är hon som får hans totala uppmärksamhet och sonen får det han får om han ’har vägarna förbi’ - typ!

Han har fått kritik för det i vissa kommentarer, men då går han bananas och slår ifrån sig det hela.

Den lilla killen lär känna av det och kanske är det också därför han så ofta är ledsen, för att få mer uppmärksamhet av sin far?

Jonna verkar sköta båda barnen utan några synliga konstigheter, och man får vara glad att den lilla pojken har sin mor.

Den dagen Leonel kommer att ifrågasätta sin pappa, den dagen lär inte bli kul för Jocke.
Om han ens skulle bry sig?

Om Jocke ens hade försökt att knyta något speciellt band mellan bara han och sonen, ett särskilt intresse, som en far-och-son-grej, bara dem emellan, så hade nog sonen varit en lite gladare kille.

Och när ska Jocke gå vidare och lämna sin barndom bakom sig? Han lär behöva proffesionellt hjälp med det.
Hans mamma lär vara störd i huvudet, men lämna det nu!
Han har egna barn att fokusera på, inte minst lillkillen.
Citera
2023-12-11, 08:39
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Joakim Lundell verkar ju hyllas för sitt föräldraskap och hur han pedagogiskt bemöter barnen i div situationer som uppstår.
Fine! Jag kan också tycka att det är bra att man som förälder tar sig tiden och ser sina barn och bemöter deras känslor.
Så långt gått, allt väl.

Man får visserligen en bråkdel presenterad i videos och sociala medier, men det säger tillräckligt.

Det är hon som får hans totala uppmärksamhet och sonen får det han får om han ’har vägarna förbi’ - typ!

Han har fått kritik för det i vissa kommentarer, men då går han bananas och slår ifrån sig det hela.

Den lilla killen lär känna av det och kanske är det också därför han så ofta är ledsen, för att få mer uppmärksamhet av sin far?

Jonna verkar sköta båda barnen utan några synliga konstigheter, och man får vara glad att den lilla pojken har sin mor.

Den dagen Leonel kommer att ifrågasätta sin pappa, den dagen lär inte bli kul för Jocke.

Om Jocke ens hade försökt att knyta något speciellt band mellan bara han och sonen, ett särskilt intresse, som en far-och-son-grej, bara dem emellan, så hade nog sonen varit en lite gladare kille.

Och när ska Jocke gå vidare och lämna sin barndom bakom sig? Han lär behöva proffesionellt hjälp med det.
Du sätter ord på någonting som verkligen skaver.
Är det det sociala arvet vi bevittnar, rent av?
Oförmågan att ta till sig sitt barn, favoriserar den ena och ältar sin egna tragiska barndom där han inte blev sedd eller lyssnad på?

Ständigt omge sig med köpta vänner, vad är det för liv?
Är det inte dags att Jockes "stjärnstatus" falnar?
Jonna har gått överstyr med att fixa sin kropp, hon kunde ju ha börjat med tandkorrigering...
Citera
2023-12-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du sätter ord på någonting som verkligen skaver.
Är det det sociala arvet vi bevittnar, rent av?
Oförmågan att ta till sig sitt barn, favoriserar den ena och ältar sin egna tragiska barndom där han inte blev sedd eller lyssnad på?

Ständigt omge sig med köpta vänner, vad är det för liv?
Är det inte dags att Jockes "stjärnstatus" falnar?
Jonna har gått överstyr med att fixa sin kropp, hon kunde ju ha börjat med tandkorrigering...
Det ena lär hänga ihop med det andra, men det är ingen ursäkt för hur han behandlar sin son.
Det är förmodligen ett kort han säkert kommer att dra om det börjar blåsa i den här frågan.

Jocke är ju alltid det ständiga och det enda offret i alla sammanhang.
Det är ju så synd om stackars Jocke och hans ältande har ingen botten.
Han t.o.m. piper, eller gnisslar och låter ’liten’ när han pratar, hör inte folk det?
Så omanligt!

Förutom att han har haft den värsta barndomen i svensk historia så är han magiskt intelligent, vilket rättfärdigar allt skit han gör, påklädd rollen som den ’perfekta pappan’ (dock enbart till dottern).

Han borde försöka få hjälp med sin bakgrund på ett sådant sätt att den inte drabbar hans barn.
Där borde fokuset ligga - ingen annanstans.

Även dottern kan utveckla skuldkänslor å sin brors vägnar om det vill sig riktigt illa, och då är problemet ännu större.

Han får skärpa till sig!

Han har släppt musik, youtube-videos, böcker och hans podd handlar om hans soc-papper.
Hans barndom har intagit varenda plattform.
En biofilm planeras också, om jag inte minns helt fel.

Hur galet är inte det?

När det enda han bör göra är att stänga dörrarna, söka upp en psykolog som hjälper honom att känslomässigt knyta an till båda sin barn, med fokus på sonen.

Vad det beträffar Jonna har jag inget att anmärka på hos henne. Hon verkar vara en god mor, en kärleksfull och lojal hustru och verkar inte överdrivet imponerad av prylar och att befinna sig i ytliga sammanhang.

Jonna har lidit fysiskt och har haft höga smärtor innan operationen, så mår hon bättre nu blir jag mest glad för hennes skull.
Citera
2023-12-11, 12:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Så långt gått, allt väl.

Kolla videon denna kommentaren pratat om...
Där retar Jocke luna så hon gråter, och då fortsätter han retas.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kolmårdenvloggen var tragisk. Lunis är jätteledsen lver konstant retande och att ingen lyssnar, jättekul pappa Jocke retar ännu mer.
Senckramar och går ner och visar gur omtäbksam han är på hennes nivå, för att sen fortsätta reta...
Citera
2023-12-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kolla videon denna kommentaren pratat om...
Där retar Jocke luna så hon gråter, och då fortsätter han retas.

Hans pissiga beteende går igenom ibland och då får även lunabelle känna på det.
Stackars barn!

Vissa kreatörer blir hårt kritiserade när de använder sina barn i sitt content, men Jocke slipper kritiken, liksom pappapapadotter. Vissa verkar stå över en del, men det slår väl tillbaka. Hoppas jag iaf.
Citera
2023-12-12, 16:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det ena lär hänga ihop med det andra, men det är ingen ursäkt för hur han behandlar sin son.
Det är förmodligen ett kort han säkert kommer att dra om det börjar blåsa i den här frågan.

Jocke är ju alltid det ständiga och det enda offret i alla sammanhang.
Det är ju så synd om stackars Jocke och hans ältande har ingen botten.
Han t.o.m. piper, eller gnisslar och låter ’liten’ när han pratar, hör inte folk det?
Så omanligt!

Förutom att han har haft den värsta barndomen i svensk historia så är han magiskt intelligent, vilket rättfärdigar allt skit han gör, påklädd rollen som den ’perfekta pappan’ (dock enbart till dottern).

Han borde försöka få hjälp med sin bakgrund på ett sådant sätt att den inte drabbar hans barn.
Där borde fokuset ligga - ingen annanstans.

Även dottern kan utveckla skuldkänslor å sin brors vägnar om det vill sig riktigt illa, och då är problemet ännu större.

Han får skärpa till sig!

Han har släppt musik, youtube-videos, böcker och hans podd handlar om hans soc-papper.
Hans barndom har intagit varenda plattform.
En biofilm planeras också, om jag inte minns helt fel.

Hur galet är inte det?

När det enda han bör göra är att stänga dörrarna, söka upp en psykolog som hjälper honom att känslomässigt knyta an till båda sin barn, med fokus på sonen.

Vad det beträffar Jonna har jag inget att anmärka på hos henne. Hon verkar vara en god mor, en kärleksfull och lojal hustru och verkar inte överdrivet imponerad av prylar och att befinna sig i ytliga sammanhang.

Jonna har lidit fysiskt och har haft höga smärtor innan operationen, så mår hon bättre nu blir jag mest glad för hennes skull.

Det går inte ens att hjälpa/bota psykopater genom psykologi.
Dom kan tydligen bli värre om man försöker hjälpa dom.
Jocke är därför ett fall som inte gick att rädda psykiskt pga att han föddes som en äkta psykopat.
Detta visste psykologer redan när Jocke var barn.. att han omvandlar hjälp till möjligheter att lura och manipulera.

Jocke är inget hjälte eller bra snubbe, och det vet han. Men han är djupt inne i en livslång manipulering av sin omgivning och han kan aldrig erkänna vem han är för då blir folk rädda och sist hamnade han i fosterhem som var informerade om att det var en farlig unge som inte kunde lämnas utan uppsikt utan att börja planera massaker på syskonen.

Det hade varit intressant om Jocke var ärlig och vi fick veta mer om hur socialen agerar om en unge är så ond att syskonen riskerade att bli berövade livet.

Intressant att få se hur psykologer och alla resonerade kring Jocke.

Tråkigt när en psykopats livsskådespel täcker allt det intressanta.. som HUR ond Jocke var som barn, och hur det måste ha förmedlats till omgivningen, från fler än mamman.. att ungjäveln Jocke var demoniskt ond i sina handlingar mot andra och sig själv.

För att slippa erkänna vem man är när man inte är en "bra människa" så tvingades Jocke att hitta på en alternativ livshistoria där han var ett offer som utmålades som ond fast han var så snäll och ärlig jämt.

Idag är han en psykopat som har lyckats eftersom han har mycket märkeskläder som är fejk, samt två barn som jobbar med youtube åt mamma och pappa som har bestämt att barnen ska växa upp i ett big brother hus och aldrig själva få besluta om dom vill vara offentliga personer eller inte, i resten av deras liv som Jocke redan har planerat åt dom för att göra dom lika lyckade som deras föräldrar.
Citera
2023-12-12, 16:21
Medlem
Citat:
Så långt gått, allt väl.

Tänker att han har fördelen på sin sida att han i jämförelse med andra kreatörer (och då framförallt sin bror Chrippa) kan upplevas som en guldpappa och att det gör att han hyllas (plus att även har Jobba vid sin sida som hjälp). Men om man skulle ta det ur den ekvationen och jämföra med andra mer "normala" personer skulle det kanske kunna ifrågasättas på ett annat sätt.
Citera
2023-12-12, 16:32
Medlem
KungPungPats avatar
Att jocke skar sig själv och smetade blod på väggarna för att han ansåg att hans småsyskon var taskiga mot honom.. som han berättade när han videobråkade med sin bror Kristoffer cirke 25-30 år senare när Jocke skulle avsluta sina bröders nya karriärer och helst deras liv genom uthängning som det sexistiska kokainsnortandes svin som hans bror var just då.

Jocke skärpte till sig snabbt då för att inte mer skulle komma fram pga uthängningen av brodern.
Ännu ett misslyckat mordförsök på mina bröder erkände Jocke för sig själv för att sen sluta med att försöka avsluta hans bröders kändisskap för att rädda svenska folket från sexisten Crille som tvingade folk att snorta.

Idag är dom godare vänner än dom nånsin var innan det andra mordförsöket, genom uthängningen.
Citera
2023-12-12, 16:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det går inte ens att hjälpa/bota psykopater genom psykologi.
Dom kan tydligen bli värre om man försöker hjälpa dom.
Jocke är därför ett fall som inte gick att rädda psykiskt pga att han föddes som en äkta psykopat.
Detta visste psykologer redan när Jocke var barn.. att han omvandlar hjälp till möjligheter att lura och manipulera.

Jocke är inget hjälte eller bra snubbe, och det vet han. Men han är djupt inne i en livslång manipulering av sin omgivning och han kan aldrig erkänna vem han är för då blir folk rädda och sist hamnade han i fosterhem som var informerade om att det var en farlig unge som inte kunde lämnas utan uppsikt utan att börja planera massaker på syskonen.

Det hade varit intressant om Jocke var ärlig och vi fick veta mer om hur socialen agerar om en unge är så ond att syskonen riskerade att bli berövade livet.

Intressant att få se hur psykologer och alla resonerade kring Jocke.

Tråkigt när en psykopats livsskådespel täcker allt det intressanta.. som HUR ond Jocke var som barn, och hur det måste ha förmedlats till omgivningen, från fler än mamman.. att ungjäveln Jocke var demoniskt ond i sina handlingar mot andra och sig själv.

För att slippa erkänna vem man är när man inte är en "bra människa" så tvingades Jocke att hitta på en alternativ livshistoria där han var ett offer som utmålades som ond fast han var så snäll och ärlig jämt.

Idag är han en psykopat som har lyckats eftersom han har mycket märkeskläder som är fejk, samt två barn som jobbar med youtube åt mamma och pappa som har bestämt att barnen ska växa upp i ett big brother hus och aldrig själva få besluta om dom vill vara offentliga personer eller inte, i resten av deras liv som Jocke redan har planerat åt dom för att göra dom lika lyckade som deras föräldrar.
Jag stör mig så på hans offerkoftan. Exakt allt han gjort i livet, snattat, stulit, slagits, tagit droger, förstört livet för andra människor, hans egna agerande är ALDRIG hans eget fel. Det är alltid någon annans fel.
Han är som 30+ åring helt oförmögen att ta ansvar för dem misstag han gjorde som ung.

Många människor har i yngre tonåren snattat en godispåse eller chokladkaka från affären och kan som vuxna säga "det var fel av mig, det var dumt, jag skulle inte ha gjort så"
Men inte Jocke " jag gjorde det för att min mamma vägrade träffa mig och psykiskt manipulerat mig, det var inte mitt fel"

Anställer en person helt utan utbildning för att göra ett jobb som kräver utbildning, det går åt helvetet
normala människor "fan vad korkad JAG var som anställde en person utan utbildning att göra ett jobb som kräver utbildning"
Jocke: "buhu, HAN lurade mig, han dödade vårat ofödda barn, hur kunde HAN göra såhär emot mig?"

Hur kan man vara så totalt oförmögen att ta ansvar?
Senast redigerad av Dopy 2023-12-12 kl. 16:37.
Citera
2023-12-12, 16:42
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Stötte på Jocke för många år sedan.
Stryker man inte honom medhårs, vilket jag inte gjorde, då blir han skogstokig.
Hotar och håller på.

Sannerligen en sjuk människa.
Citera
2023-12-12, 17:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag stör mig så på hans offerkoftan. Exakt allt han gjort i livet, snattat, stulit, slagits, tagit droger, förstört livet för andra människor, hans egna agerande är ALDRIG hans eget fel. Det är alltid någon annans fel.
Han är som 30+ åring helt oförmögen att ta ansvar för dem misstag han gjorde som ung.

Många människor har i yngre tonåren snattat en godispåse eller chokladkaka från affären och kan som vuxna säga "det var fel av mig, det var dumt, jag skulle inte ha gjort så"
Men inte Jocke " jag gjorde det för att min mamma vägrade träffa mig och psykiskt manipulerat mig, det var inte mitt fel"

Anställer en person helt utan utbildning för att göra ett jobb som kräver utbildning, det går åt helvetet
normala människor "fan vad korkad JAG var som anställde en person utan utbildning att göra ett jobb som kräver utbildning"
Jocke: "buhu, HAN lurade mig, han dödade vårat ofödda barn, hur kunde HAN göra såhär emot mig?"

Hur kan man vara så totalt oförmögen att ta ansvar?

Tänk dig att du som barn var så störd att du skar dig själv och smetade blod på väggarna för att du hade en mästerplan om att skylla på dina småsyskon, för att manipulera dina föräldrar till att göra sig av med småsyskonen som gjorde dig till ett offer innan dom ens kunde prata.
Det är på den nivån av psykopati som Jocke har fötts med.
Det finns inga gränser alls.
I Jockes verklighet så är hans syskon alltid onda, och det var småsyskonens och mamman som gjorde att Jocke skar sig själv och smetade blod på väggarna.
Sist nån försökte mörda jocke var väl när han skulle ta självmord för att joz berättade om vilken arg smygbög som jocke är.
Citera
2023-12-12, 17:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Tänk dig att du som barn var så störd att du skar dig själv och smetade blod på väggarna för att du hade en mästerplan om att skylla på dina småsyskon, för att manipulera dina föräldrar till att göra sig av med småsyskonen som gjorde dig till ett offer innan dom ens kunde prata.
Det är på den nivån av psykopati som Jocke har fötts med.
Det finns inga gränser alls.
I Jockes verklighet så är hans syskon alltid onda, och det var småsyskonens och mamman som gjorde att Jocke skar sig själv och smetade blod på väggarna.
Sist nån försökte mörda jocke var väl när han skulle ta självmord för att joz berättade om vilken arg smygbög som jocke är.
Det där med svartsjuka emot småsyskon är faktiskt ganska vanligt. Och inget onormalt (även om jockes sätt att uttrycka det är onormalt). Däremot skulle föräldrarna behövt råd hur dem skulle hanterat Jocke och hans känslor runt det så det inte blev ett problem.
Jocke var ju ensam barn i flera år, bara han och hans mamma, såklart kan det leda till problem när det plötsligt kommer in en man och fler barn i familjen som ska ha mammans uppmärksamhet, speciellt små barn som kräver mycket uppmärksamhet. Och har man då ett diagnos barn som är van att vara i centrum 24/7 och få exakt all uppmärksamhet så kan det bli svårt för det barnet att förstå, speciellt om barnet har diagnoser som gör det ännu svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in