2023-12-10, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast hittills har det väl mest handlat om masspostning om hur dålig han är. Och det kan väl också se själv så då är det ju inte mycket kvar att diskutera om den saken.
Vadå att jag kan se det själv? Det kanske föll bort ett ord i ditt anförande.

Det jag kan se är att han är rolig. Jag skulle kanske inte hylla honom särskilt mycket om det inte vore för att andra komiker är så tråkiga. Vi påverkas ju alla av vår miljö.
Citera
2023-12-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Vadå att jag kan se det själv? Det kanske föll bort ett ord i ditt anförande.

Det jag kan se är att han är rolig. Jag skulle kanske inte hylla honom särskilt mycket om det inte vore för att andra komiker är så tråkiga. Vi påverkas ju alla av vår miljö.

Aha, jag trodde du menade att han var så tråkig.

Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Det är något som inte stämmer när man ska behöva övertyga folk på ett forum att Peter Wahlbeck är kul. Man kan ju titta.

Det stämmer, jag tänkte skriva "Man kan ju se själv att han är kul"

Det var mest en replik till pillerarm mfl som smashade in ett tiotal inlägg om hur värdelös han var.
Citera
2023-12-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tänkte du att han hade den kollen när de tog honom från scenen och gav honom sparken?

Jag känner väl lite att han inte hade det.

Nej gränsen för vad som anses ok för dom som letar upplevd kränkthet flyttas ju i princip på daglig basis så det har väl knappt någon koll på. Det jag menade är att det knappast är Peters fel.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 00:12.
Citera
2023-12-11, 00:11
Medlem
Proras avatar
Peter Wahlbeck är något så ovanligt som en svensk komiker som är rolig. En oberäknerlig typ, en narr. Klart att det har legat honom i fatet att rent professionellt vara tämligen impulsiv, det kostar på att gå sin egen väg, om det ens var ett val. Säkert ofantligt jobbig att ha att göra med och fruktansvärt ojämn. Skulle säga att det kanske dröjer fem år, eller så, eller numera mer, mellan de gånger nytt materiel produceras. Jag är mest oroad över återväxten. PW slog igenom på 90-talet. Sedan dess har ingen svensk komiker värd namnet kommit fram.
Citera
2023-12-11, 00:11
Bannlyst
Peter Wahbeck är en legend.
Han rostade Fredrik Andersson för länge sen på Berns..
https://m.youtube.com/watch?v=3FcxsaH-IQA&t=9s
Och nu när Fredrik Andersson är den hetaste komikern, just för att han inte är PK.
Så ville väl Wahlbeck ta det ett steg längre..
Folk är trötta på Schyffert och Betnér.
Sen vet jag att Peter tog illa vid sig när den feta Johanna Nordström dömde ut honom i sin podd och kallade honom avdankad och rasist.

Schyffert om att turnera med Peter Wahlbeck 🤣🤡✌️
https://www.instagram.com/reel/C0Mf6GtiaXX/
Senast redigerad av Arnoldw66 2023-12-11 kl. 00:14.
Citera
2023-12-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej gränsen för vad som anses ok för dom som letar upplevd kränkthet flyttas ju i princip på daglig basis så det har väl knappt någon koll på. Det jag menade är att det knappast är Peters fel.
Fast jag blir inte kränkt av vad Wahlbäck säger, jag bara skäms å hans vägnar.
Citera
2023-12-11, 00:22
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw66
Schyffert om att turnera med Peter Wahlbeck 🤣🤡✌️
https://www.instagram.com/reel/C0Mf6GtiaXX/
Hahahaha, jag vet inte varför men fan så roligt att se Schyffert berätta den lilla anekdoten. Jag kunde riktigt se det framför mig. 😂 Jag har alltid tyckt att PW framstår som något arrogant och dryg, men med det sagt kan han vara jävligt rolig också.
Citera
2023-12-11, 00:25
Medlem
Trodde ingen anlitade Wahlbeck längre men där hade man fel.
Citera
2023-12-11, 00:30
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Hahahaha, jag vet inte varför men fan så roligt att se Schyffert berätta den lilla anekdoten. Jag kunde riktigt se det framför mig. 😂 Jag har alltid tyckt att PW framstår som något arrogant och dryg, men med det sagt kan han vara jävligt rolig också.

Kul att läsa om, men inte kul för de inblandade. Har från flera håll fått vittnesmål om att han är fullständigt opålitlig i affärssammanhang. Hade han inte haft sig själv som sin största fiende hade han kunnat gå långt. Vad man med det menar vet jag inte annat än att att ständigt lägga fällben för sig själv gör att man man knappast rör sig ur fläcken.
Citera
2023-12-11, 00:34
Medlem
covfefe...s avatar
Efter att han blivit någorlunda mainstream under 1990-talet har snubben utvecklats till någon Lars Hillersberg-aktig person som mest verkar försöka hitta sätt för folk att känna sig obekväma. Det går självklart sällan hem hos den breda massan.
Citera
2023-12-11, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Trodde ingen anlitade Wahlbeck längre men där hade man fel.
Samma här trodde han var förbjuden frukt.
Citera
2023-12-11, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Efter att han blivit någorlunda mainstream under 1990-talet har snubben utvecklats till någon Lars Hillersberg-aktig person som mest verkar försöka hitta sätt för folk att känna sig obekväma. Det går självklart sällan hem hos den breda massan.
Lars Hillersberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in