2023-12-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
En av mycket få komiker som gör skäl för epitetet. Nu råkar jag känna honom personligen men det påverkar inte min omdömeslöshet.

Din omdömeslöshet? :-)
Menar du kanske ditt omdöme?
Citera
2023-12-10, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StarryNight78
Jag var på en av hans uppträdanden när jag var yngre, han var ganska plump i allmänhet och hela publiken drog efter andan när han pekade på en kvinna i publiken och sa att hon hade fula bröst. Det var efter att han hade talat om en annan kvinnas bröst först. Det måste vara tjugo år sedan i alla fall och varje gång jag hör talas om honom är jag förundrad över att han fortfarande får jobb.

Jag har inget emot ganska grov komik men det finns gränser liksom.
Får jobb? Du är inne på något väsentligt här. Som mellanchef på något företag som tillverkar eternitplattor. Anlitar man någon som man vet kommer få dom anställda att skratta? Eller tar man det säkra före det osäkra och ringer Anders "Ankan" Johansson?
Citera
2023-12-10, 21:21
Medlem
Joe Blows avatar
Peter Wahlbeck är inte för alla. Att engagera honom i något jultrams för den allmänna pöbeln är omdömeslöst. PW har bara en akt och ett sätt att skämta och bete sig. Och det gör honom utan minsta tvekan överlägset bäst i Sverige. Men, han är inte för alla. Ni andra får glädja er åt Johan Glans och liknande oförarglig lättvispad skummjölkshumor.
Citera
2023-12-10, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Peter Wahlbeck är inte för alla. Att engagera honom i något jultrams för den allmänna pöbeln är omdömeslöst. PW har bara en akt och ett sätt att skämta och bete sig. Och det gör honom utan minsta tvekan överlägset bäst i Sverige. Men, han är inte för alla. Ni andra får glädja er åt Johan Glans och liknande oförarglig lättvispad skummjölkshumor.
Det är alltså bara genier som förstår? Nej det tror jag inte. Folk måste bara dra loss det där "är detta okej"-filtret.
Citera
2023-12-10, 21:32
Medlem
flashmaners avatar
Hade varit intressant att få se en video från föreställningen där han nyligen blev utslängd redan innan föreställningen ens var över, någon har väl filmat med mobilkameran?

Men något geni som några skriver, det är PW definitivt inte. Ett geni förstår sin publik och anpassar sig därefter. Det fixar inte PW. Han kan tydligen bara köra sin grej och är noll inkännande för vad som är rätt i olika lägen.

Det förefaller mig som PW blir mer och mer av ett psykfall och mindre och mindre av komiker.
Citera
2023-12-10, 21:41
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vilka är det som går på en julshow i en mindre stad? Förmodligen mest lättkränkta pensionärer som förmodligen inte vill höra om sina vårtor eller dubbelhakor. Omdömeslöst var ordet!
Citera
2023-12-10, 22:01
Medlem
Undrar om publiken tystnade som i hans gamla "kolsyrad MER"-reklam på 90-talet...
Citera
2023-12-10, 22:02
Medlem
Sambon gick i parallellklass med honom, han var tydligen väldigt påfrestande redan som 13 åring.
Citera
2023-12-10, 22:05
Avslutad
En mycket sympatisk herre. Dessutom gör han exakt det som utlovas av en "komiker" i dess renaste form. Att folk blir upprörda av det är naturligt när det är så viktigt att ha rätt värderingar.
Citera
2023-12-10, 22:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
En mycket sympatisk herre.

Hahaha Det där var roligare än peter wahlbeck

Sympatisk är det sista han är.
Citera
2023-12-10, 22:12
Medlem
Wretch32s avatar
Det skulle vara en riktig lågoddsare ifall Wahlbeck använt sig av N-Ordet igen😂
Citera
2023-12-10, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hahaha Det där var roligare än peter wahlbeck

Sympatisk är det sista han är.
Du kanske tror jag skojar men han är trevlig och omtänksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in