Citat:
Ursprungligen postat av
Kalamity
Det finns helt klart incitament att titta även på fruar och sambos till gäddorna. Förvånansvärt många av dem väljer att enabla fortsatt pedofili genom att stanna kvar med gäddan och därigenom helt underminera Dumpens arbete. Därför stör det mig när folk i tråden invänder att sambon/frun/familjen inte ska blandas in eller hängas ut. Varför inte det? Partnern till gäddan är redan inblandad och ibland kan det behövas tryck utifrån för att få vissa extra lata och syltryggiga kvinnor att ta steget och göra det rätta. Att de figurerar i tråden och får kommentarer på sina sociala medier är ett sätt att säga ”vi ser dig, gör nu vad du ska göra”.
Kvinnorna som väljer att stanna bör hängas ut på samma sätt som deras gäddor till mån. Det finns inga ursäkter i världen att stanna kvar med någon som försökt vara otrogen genom att våldta ett barn. När det ändå sker bör hon fördömas lika hårt som han.
Nja, alltså nog för att jag inte heller kan förstå varför man väljer att stanna hos en uthängd Gädda, men anhöriga som inte gjort något ska givetvis inte hängas ut. Den skyldiga är den som begått handlingen, associationsskuld är något man sysslar med i ruttna diktaturer typ Nordkorea där hela familjen kan deporteras pga vad en familjemedlem har gjort. Gäddfruar kan hängas ut först när de själva begått Gädderi, inte före.
Sedan kan jag hålla med om att det är totalt obegripligt att de stannar, om inte annat pga det sociala stigmat som det måste föra med sig. Eller kanske detta är något som vi i tråden tenderar att överdriva. Att bli uthängd kanske inte är så farligt? (Retorisk fråga.)