Citat:
Ursprungligen postat av
baralitesmartare
Än en gång.
Topic är Tesla och inte chefen som knullar din röv på ditt statliga arbete.
Tesla kan skriva under kollektivavtal OCH ge bättre villkor.
Varför vill inte fittan Elon Påskmust göra det?
För att han hatar Sverige?
Han hatar Irland som vill höja skatten för bolag.
"Ironically, the Irish PM hates the Irish people"
https://www.euronews.com/next/2023/11/25/elon-musk-says-irelands-taoiseach-leo-varadkar-hates-irish-people
Poängen är att dom flesta inte läser sitt kollektivavtal, jag är en av dom som läser.
Det var mycket mer förmånligt o välja avtalet med lägre grundlön och övertid som är utöver än ta en högre lön där övertiden ingår.
Oftast kom det ett larm mitt i natten, jag plocka upp luren, via detta kunde jag ta 3 timmar jour övertid eftersom vi har inställelse tid isamband med natt, samtalet tog bra 4 min o förklara över mobilen vad dom skulle göra. jag kunde skriva 3 timmar på mycket hög övertid för dessa 4 min.
Tesla har aktieutdelning i sina avtal, dom första anställda som var med tidigt har fått riktigt bra deal då aktien bra gick upp, samt den är mycket starkare än ex Volvos aktier.
Lönerna verkar inte heller vara något fel på, jag ahr lagt ut If metalls kollektivavtal på lägsta lön och tesla anställda ligger en bra bit över, dvs det hänger då inte på hur facket/kollektivavtalet bestämmer lön eller inte, det handlar om vad arbetsgivare erbjuder för lön.