2023-12-10, 09:14
Medlem
Drickbacks avatar
Till er som skriver att Liverpool hade tur med domsluten igår vilka beslut tänker ni på då?

Straffen ska inte blåsas då domaren missar förseelsen innan. Blåser han som han ska hinner straffsituation inte uppstå.

Strax innan Salah gör sitt mål blir Jones kapad men lämnas fördel av boll annars blir det straff, Ward gör kapningen dom redan dragit på sig gult men undkommer gult och utvisning. Träffar han några cm högre upp är det rött, rätt ful tackling.

Straffen CP får ser jag gärna om från andra vinklar, just nu känns den soft penalty och såna ska inte blåsas sägs det. Är det VvD eller Quansah VAR tittar på?

Ayew’s gula är för spelförstörelse & förhindrande av lovande anfall, Elliot är smart som spelar bollen liggande efter tacklingen vilket påminner domaren lovande anfall.

Är besluten fel eller är det Liverpool ni hakar upp er på?
Citera
2023-12-10, 10:09
Medlem
Absolut, många stora målskyttar på den listan.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nja Anelka lyckades faktiskt vinna skytteligan 08/09 då målfarliga spelare som CR7, Torres och Lampard var med. Skulle faktiskt våga påstå att han vann skytteligan under en säsong då PL kanske hade sin största bredd på stjärnor någonsin. Det är sinnessjukt bra att kunna vinna skytteligan den säsongen när många av dessa spelare var aktiva och i sin prime.

Här du hela toppen av skytteligan förresten:

1
Nicolas Anelka 19

2
Cristiano Ronaldo 18

3
Steven Gerrard 16

4
Robinho 14

5
Fernando Torres 14

6
Frank Lampard 12

7
Dirk Kuyt 12

8
Wayne Rooney 12

9
Darren Bent 12

10
Gabriel Agbonlahor 11
Citera
2023-12-10, 10:15
Medlem
Jag tror att det är för tidigt att utelämna Arsenal från titelstriden. Även då de förlorade i går så visade de upp stora kvaliteter och de har en bred trupp. Jag tror att Declan Rice kommer bli ännu bättre under säsongen (och han är redan väldigt bra).
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Då toppar vi ligan igen. Är det nu man kan säga att titelfajten verkligen står mellan Pool, Villa och City? Känns spikat
Citera
2023-12-10, 10:27
Medlem
För mig blir det Londonderby mellan Fulham och West Ham. De andra två matcher kl 15 är också intressanta. City har chansen att minska avståndet till förstaplatsen och intressant att se hur de svarar på den tunga förlusten mot Aston Villa, där City fick känna på hur det är att bli "utspelade" i en fotbollsmatch, inte ofta de har blivit det de senaste åren. Everton-Chelsea känns också som en intressant match, Everton har ändå vunnit sex matcher och på hemmaplan är de ganska svåra att möta.

Kvällsmatchen mellan Newcastle och Tottenham blir också intressant att se, om lagen återhämtat sig efter tunga förluster.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Man kan väl säga att dagens matcher handlar att hänga på… varit några otroliga matcher vi bjudits på sista omgångarna på sina sätt.

Viken 15 match föredrar ni?
Citera
2023-12-10, 11:09
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Då toppar vi ligan igen. Är det nu man kan säga att titelfajten verkligen står mellan Pool, Villa och City? Känns spikat
Fascinerande att se alla Liverpool "fans" som plötsligt har vaknat till liv igen under de senaste 12 timmarna, vart har du/ni varit under de senaste 1-2 åren? Hur länge kommer det att ta innan ni börjar bombardera tråden med att Liverpool är världens lag, och att ni ska ta hem Kvadrupeln?

Realiteten är nämligen såhär: Liverpool är, precis Villa, ingen reell titelutmanare. Och jag kan ta och garantera för dig här och nu bataljen om kommer att stå emellan endast två lag, AFC och Man City.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-10 kl. 11:14.
Citera
2023-12-10, 11:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tror att det är för tidigt att utelämna Arsenal från titelstriden. Även då de förlorade i går så visade de upp stora kvaliteter och de har en bred trupp. Jag tror att Declan Rice kommer bli ännu bättre under säsongen (och han är redan väldigt bra).
2 svar i ett om det går bra?

Givetvis är Arsenal med i titelstriden men folk passar på att knäppa till när någon redan tagit ut segern i förskott härjar runt. Som bekant ledde Arsenal serien med några poäng men City hämtade in det och var till slut 5 p före med 5 fler gjorda mål och 10 färre insläppta men kunde varit fler poäng före om de inte hade vaskat matcher inför cl-finalen.
Nu får väl folk för sig att Arsenal förlorade titeln i sista omgången men City gick om i omg 33.

——
Intressant synvinkel av matchval, själv lutar det åt Everton - Chelsea. Ena hoppas ligga kvar där nere och den andra falla djupare i träsket.
Räknar med att City kommer skoja med Luton dela för spelare är tillbaka sen bör Luton vara lite slitna efter veckoomgång vilket de är ovana vid.
Citera
2023-12-10, 11:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Riktigt tråkigt med förlust igår och ganska oförtjänt faktiskt. Ett kryss hade återspelat matchbilden mer, då jag tyckte Arsenal dominerade väldigt stora delar av den, både med målchanser och bollinnehav. Men men, om man sumpar de klara chanserna som vi hade så förtjänar vi samtidigt inte att få ut nått av matchen heller.

Det var en bra match iallafall och levde upp till förväntningarna i den aspekten, och rolig fotboll spelade vi också. Många fina djupledspassningar som vi borde fått ut mål av om inte avsluten var så jävla dåliga. Bra spelat av Villa, hoppas att de vinner ligan om Arsenal inte gör det.

Verkar som att de flesta redan har räknat ut Arsenal i titelstriden, men vi har mer än halva säsongen kvar, så jag har fortfarande mycket hopp kvar.
Citera
2023-12-10, 11:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Riktigt tråkigt med förlust igår och ganska oförtjänt faktiskt. Ett kryss hade återspelat matchbilden mer, då jag tyckte Arsenal dominerade väldigt stora delar av den, både med målchanser och bollinnehav. Men men, om man sumpar de klara chanserna som vi hade så förtjänar vi samtidigt inte att få ut nått av matchen heller.

Det var en bra match iallafall och levde upp till förväntningarna i den aspekten, och rolig fotboll spelade vi också. Många fina djupledspassningar som vi borde fått ut mål av om inte avsluten var så jävla dåliga. Bra spelat av Villa, hoppas att de vinner ligan om Arsenal inte gör det.

Verkar som att de flesta redan har räknat ut Arsenal i titelstriden, men vi har mer än halva säsongen kvar, så jag har fortfarande mycket hopp kvar.
Ett kryss hade varit rättvist och Arsenal var närmre segern sett till spelet men AV visa bäst kämpaglöd.

Ingen har räknat ut er utan bara hets för någon hävdar korkade saker innan seriestart och vidhåller det trots bara 15 omgångar in.

Sista kvarten kändes Arsenal lite som i slutet av förra säsongen, inte presterar när det behövs som mest. Bara min personliga bild.

Finns ju de som hävdar Liverpool leder orättvist och gör sena mål men mig veterligen finns det fler topplag som vänt/avgjort i slutet. Som alla vet varar matchen tills domaren blåser av och däremellan gör man de målen man kan.
Citera
2023-12-10, 12:02
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige

Vi hade bare en sån jäkla otur med allt igår, detta var en match som vi bara var dömda till att förlora. Men vi borde vunnit med 2-1, minst. Tycker även att domaren kom med en hel del märkliga beslut som gick emot oss från start till slut.

Dock så är jag 100% övertygad om att vi kommer bara ännu starkare tillbaka från den här fadäsen.
Citera
2023-12-10, 12:17
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ett kryss hade varit rättvist och Arsenal var närmre segern sett till spelet men AV visa bäst kämpaglöd.

Ingen har räknat ut er utan bara hets för någon hävdar korkade saker innan seriestart och vidhåller det trots bara 15 omgångar in.

Sista kvarten kändes Arsenal lite som i slutet av förra säsongen, inte presterar när det behövs som mest. Bara min personliga bild.

Finns ju de som hävdar Liverpool leder orättvist och gör sena mål men mig veterligen finns det fler topplag som vänt/avgjort i slutet. Som alla vet varar matchen tills domaren blåser av och däremellan gör man de målen man kan.

Jo men Liverpool förtjänar la ändå att ligga i toppen, med tanke på att de fick det största felaktiga domarbeslutet emot sig i matchen mot Tottenham. De spelar bra och ska bli spännande att se Arsenal möta dem snart.

Har från början tänkt att antingen Arsenal eller Liverpool kommer vinna ligan, men nu när Villa smygit sig in mot toppen så börjar jag undra om inte de kan klara av det ändå. Fast känns samtidigt som att de kommer falla i slutet likt Arsenal förra säsongen om de skulle komma så långt.
Citera
2023-12-10, 12:19
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vi hade bare en sån jäkla otur med allt igår, detta var en match som vi bara var dömda till att förlora. Men vi borde vunnit med 2-1, minst. Tycker även att domaren kom med en hel del märkliga beslut som gick emot oss från start till slut.

Dock så är jag 100% övertygad om att vi kommer bara ännu starkare tillbaka från den här fadäsen.

Lite förstärkning under januari så kan vi nog klara det. Känns som att vi inte kommer kunna vinna ligan om Jesus blir skadad igen och Nketiah är vår back up…
Citera
2023-12-10, 12:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Vi får väl se hur det slutar, det sägs att du haft fel förr när du tom varit säkrare än 100%.

Spännande säsong. Synd bara att mitt lag är ett jävla skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in