2023-12-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Jag vet att man inte går ner i vikt på det sättet av träning, det jag funderade över var att hon ser så väldigt fräsch och lycklig ut - blir man det av för lite mat och mycket träning? Sedan utvecklas man ju stilmässigt, man mognar och blir äldre. Elsa kanske inte är så sugen på att se ut som en rödhårig pinuppa längre som hon gjorde för tio år sedan. Jag tycker också att hon var ett bombnedslag då men tycker ändå att hon ser fantastisk ut nu, om man bortser från vissa modemissar. Var sak har sin tid.

Har aldrig sett henne som en pinuppa, men jag följde henne heller inte på den tiden. Hon är väl snarare mer pinuppig nu med sina korta kjolar? Hon verkade bara mer glad, fri, och färgglad på den tiden!
Citera
2023-12-09, 12:02
Medlem
Elsa vet inte vad ordet midvinter betyder, utan tror det betyder ”jävligt kallt för att vara Stockholm”.
Citera
2023-12-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Alltså den här rosetten ser ut som något Lynn har pysslat på skolan? Idag visar hon upp den nya soffan, jag tycker inte färgen var speciellt fin, även om jag personligen föredrar mer färg än vad som har synts hemma hos Elsa den senaste tiden.

https://www.flickr.com/photos/elsabi...n/photostream/

Läser inte bloggen så ofta längre, men var tvungen att kolla in inlägget. Vilken soffa i ordningen är detta egentligen? Minst tre stycken måste ju ha passerat hemmet. För att inte tala om kökssoffor/-bord.
Citera
2023-12-09, 15:58
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Läser inte bloggen så ofta längre, men var tvungen att kolla in inlägget. Vilken soffa i ordningen är detta egentligen? Minst tre stycken måste ju ha passerat hemmet. För att inte tala om kökssoffor/-bord.
Tror inte att denna blir långvarig eftersom den är alldeles för kall och hård i färgen för att passa övrig inredning som går mestadels i varma och brutna nyanser. Såg säkert bra ut i butiken eller i ett litet tygprov men som hel möbel blev det konstigt, vilket inte är ovanligt.

De hade väl en mönstrad soffa förut som hade passat fint. En inredning mår bra av några mönster och inte bara enfärgat överallt.
Citera
2023-12-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Hon kör väl kapselservis i deras lgh ryms nog inte så stora sällskap. Man får aldrig se att hon har t ex tjejmiddagar hemma, hon gör som fransmännen och träffar vänner på restaurang.

Kapselservis hahahah 😆
Citera
2023-12-09, 17:32
Medlem
Nu ligger Elsas korta svarta Toteme-kappa för 7500:- ute på hennes tradera.. Hon köpte den förra hösten om jag inte minns fel? Hon är knappast ensam om det här beteendet bland influencers men har ändå (historiskt) haft högre tankar om henne. Osmaklig konsumtionstakt..
Citera
2023-12-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Tror inte att denna blir långvarig eftersom den är alldeles för kall och hård i färgen för att passa övrig inredning som går mestadels i varma och brutna nyanser. Såg säkert bra ut i butiken eller i ett litet tygprov men som hel möbel blev det konstigt, vilket inte är ovanligt.

De hade väl en mönstrad soffa förut som hade passat fint. En inredning mår bra av några mönster och inte bara enfärgat överallt.

Nej jag tror inte heller att den blir långvarig, den passar inte in av anledningen du skriver. Eller så ser hon det som en chans att byta ut all annan inredning så att den passar soffan!

Ja soffan med tyg från svenskt tenn var superfin, men inte bekväm tror jag hon sa när hon gjorde sig av med den?
Citera
2023-12-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Nej jag tror inte heller att den blir långvarig, den passar inte in av anledningen du skriver. Eller så ser hon det som en chans att byta ut all annan inredning så att den passar soffan!

Ja soffan med tyg från svenskt tenn var superfin, men inte bekväm tror jag hon sa när hon gjorde sig av med den?
Jag tyckte tvärtom att den nya soffan passade fantastiskt fint mot det allt det krämiga och den guldiga spegeln. Det är ju så man fixar rosa anser jag. En fin statmentdetalj i just den rätta bleka tonen.
Citera
2023-12-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm

Jag fattar inte detta? Jag har också gjort dumma inredningsmisstag, men har lärt mig ganska snart att hitta en balans mellan vad som är praktiskt och snyggt. Hon köper och gör sig av med saker i en helt grotesk takt. Någon som arbetar med inredning borde ha bättre koll. Tycker också soffan var tråkig och hon verkar ha noll koll på färgteori, vilket är ganska basic stuff och inget man behöver gå på universitetet för. Kolla en Youtube-video liksom. Plus: stackars Pontus som måste leva i detta tråkiga Elsa-hem. Samma med Sandra Beijers lägenhet. Hur vet man att Björn bor där? Det ser ut att bo endast en tjej i vardera bostad.

Tycker även att det är störigt att man får en massa TV-uppdrag när Elsa uppenbarligen har noll koll. När ska hennes följare samt TV4 inse detta?
Senast redigerad av Mikaelviraa 2023-12-09 kl. 20:22.
Citera
2023-12-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Jag fattar inte detta? Jag har också gjort dumma inredningsmisstag, men har lärt mig ganska snart att hitta en balans mellan vad som är praktiskt och snyggt. Hon köper och gör sig av med saker i en helt grotesk takt. Någon som arbetar med inredning borde ha bättre koll. Tycker också soffan var tråkig och hon verkar ha noll koll på färgteori, vilket är ganska basic stuff och inget man behöver gå på universitetet för. Kolla en Youtube-video liksom. Plus: stackars Pontus som måste leva i detta tråkiga Elsa-hem. Samma med Sandra Beijers lägenhet. Hur vet man att Björn bor där? Det ser ut att bo endast en tjej i vardera bostad.

Tycker även att det är störigt att man får en massa TV-uppdrag när Elsa uppenbarligen har noll koll. När ska hennes följare samt TV4 inse detta?

Nå, det finns ju en influenser som trumfar dem alla när det kommer till detta: Natali Fikas. Jag uppskattar verkligen att hon har sin egen särpräglade stil, men hennes man har ju lämnat noll avtryck i inredningen av deras bubbelgum-hus.
Citera
2023-12-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Nå, det finns ju en influenser som trumfar dem alla när det kommer till detta: Natali Fikas. Jag uppskattar verkligen att hon har sin egen särpräglade stil, men hennes man har ju lämnat noll avtryck i inredningen av deras bubbelgum-hus.

Haha herrejäklar vilken rosa färgskala. Hennes man måste känna sig som Ken i Barbieland. I am Kenough!
Citera
2023-12-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Färgteori? Hon är ju så uppenbart inspirerad av Rose Uniacke och en lite mer house&garden-inspirerad skala.

Håller med om att dessa män får bo i sina kvinnors miljöer helt och hållet. Så är det nästan hemma hos mig också. Men bara nästan. Nästan värre att barnen inte får ta så stor plats, enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in