Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Annars skrev jag explicit att min bild av judisk makt handlar om etnocentriska maffialiknande maktstrukturer. Det behövs inga ”konspirationsteorier” för att förklara hur judar agerar i grupp.Däremot har jag aldrig förnekat att det finns konspirationer också.
Jag utgår bara ifrån det du skrivit massvis gånger tidigare då du explicit använt det konspiratoriska ordet ZOG. Att du inte vill kännas vid det nu är såklart upp till dig.
Vad tror du
"etnocentriska maffialiknande maktstrukturer" definieras av om inte själva innebörden av ordet konspiration.
Citat:
sammansvärjning; hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte
Din motsägelsefulla rappakalja om att judar inte konspirerar motbevisas alltså av dina egna ord.
I motsats till dina självmotsägelser är det jag skriver både konsekvent, korrekt och faktaorienterat.
Citat:
Vad jag vänder mig emot är din ständiga benägenhet att se allt som sker genom en konspirationslins. I din värld tycks det omöjligt att saker och ting kan ske utan att vara del av någon plan. Jag har då aldrig sett att du givit uttryck för någon annan föreställning än den.
Det finns ingen sådan ständig benägenhet annat än i den hamlgubbe du skapat för att undvika sakargumentet.
Citat:
”Galna…sinnesrubbade…listiga…korkade”. Ja, judarna kan vara allt detta och har bevisligen varit det genom historien. Men ger du uttryck för det när du alltid letar efter metodik i deras agerande? Den enkla förklaringen är inte att Israel ”lät Hamasattacken ske”. Varför tar du förresten inte mer fasta på vad sansade herrar som Scott Ritter säger istället för den sensationslystne Douglas McGregor som för fram det du bestämt dig för?
Jaha, varför i helvete sitter du och argumenterar emot mig om du nu håller med om det jag skriver i detta hänseende?
Bara två exempel på ditt enkelspåriga och begränsade tankesätt:
1. Du bygger hela ditt argument på det du kallar judarnas misslyckade
militära strategi att bomba sönder Gasa, och jag svarar att det inte behöver vara en militär strategi, istället ett led i en (redan sedan länge bevisligen existerande) geopolitisk strategi att få palestinier på flykt och lägga mer av området under judisk administration.
2. "Personligen tycker jag att de som tror på den här bilden borde fråga sig varför judarna skulle ha ett sånt behov av att arrangera en massa händelser
ifall de har en sådan makt och kontroll? För det borde de nämligen inte behöva om de verkligen hade haft det"
Tänker du till bara lite så kan det faktiskt vara tvärt om. Orsaken att de låtit Hamas utföra anfallet är just pga av sin svaga position. Vilket som jag redan motiverat också är en av anledningarna till att man vid tidigare tillfällen använt Hamas för att slå split i den palestinska politiska processen. De räds alltså det politiska och ser hellre att det skapas konflikt och kaos. Vilket är just den enkla förklaringen du borde försöka fatta någon gång.
Jag baserar mina åsikter på flertalet källor.