2023-12-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Jaså, så tala då om för mig på vilket sätt "Bankmakten försvagas av att Israel försvagas"?

När du nu minsann vet besked.

Äh snubben fattar inte ens enkel matematik. Han förstår inte att om du har 3 äpplen och jag tar 2 från dig så innebär det att du får färre äpplen.

"Eeee judefrågan handlar om att Covid-vaccinerna kommer förgöra mänskligheten tillsammans med AI... Dregel. 5g också. Slurp. Judarnas ekonomiska makt stärks om man attackerar Israel. Gaehhh. Om man skriver mitt användarnamn eller delar av det som svar i någon kommentar är det för att man inte klarar av att argumentera. Preeelch. Alla som inte håller med mig är dumma. Rap".
- Nyreggadjude
Senast redigerad av KillGoldstein 2023-12-09 kl. 12:12.
Citera
2023-12-09, 12:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Även om du har rätt och juden är övermäktigt och allvetande, varför skulle man inte stödja Hamas för det? Är väl en ännu bättre anledning att stödja de som kämpar mot den allsmäktige fienden?
Han tror säkert att "Hamas arbetar åt juden". Han har mer eller mindre uttryckt såna åsikter att det är Israel som styr Hamas. NMR bör aldrig lyssna på konspirationsdårar.

En sak jag tycker är intressant som det sällan pratas om är huruvida konspirationen kanske egenltigen är att judar alltid försöker föra ut propaganda som ska visa att de har koll på läget. Att det alltid är judens list eller obevaksamhet som styr. De här teorierna om att Israel blev varnade, och att israeler spekulerade på börsen inför attacken, har alla spridits av gigantiska judiska sajter. New York Times etc. Kan det finnas ett judiskt intresse av att sprida bilden av att judar alltid har koll på allt? Att de alltid i grunden styr allt som händer? Vi vet att vi har judiska troll, även här på flashback, som försöker föra ut sådana tankar. Syftet är givetvis att demoralisera, för grundtanken är att ingen någonsin kan göra något åt juden som liksom är allsmäktig och styr precis allt, vare sig det är negativt eller positivt för judarna. Lika bra att lägga ner då, eller?
Citera
2023-12-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han tror säkert att "Hamas arbetar åt juden". Han har mer eller mindre uttryckt såna åsikter att det är Israel som styr Hamas. NMR bör aldrig lyssna på konspirationsdårar.

En sak jag tycker är intressant som det sällan pratas om är huruvida konspirationen kanske egenltigen är att judar alltid försöker föra ut propaganda som ska visa att de har koll på läget. Att det alltid är judens list eller obevaksamhet som styr. De här teorierna om att Israel blev varnade, och att israeler spekulerade på börsen inför attacken, har alla spridits av gigantiska judiska sajter. New York Times etc. Kan det finnas ett judiskt intresse av att sprida bilden av att judar alltid har koll på allt? Att de alltid i grunden styr allt som händer? Vi vet att vi har judiska troll, även här på flashback, som försöker föra ut sådana tankar. Syftet är givetvis att demoralisera, för grundtanken är att ingen någonsin kan göra något åt juden som liksom är allsmäktig och styr precis allt, vare sig det är negativt eller positivt för judarna. Lika bra att lägga ner då, eller?

Bägge tummar upp åt detta inlägg. Intressanta tankegångar som faktiskt låter mycket troligare än andra konspirationsteorier runt saken!
Citera
2023-12-09, 12:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Bägge tummar upp åt detta inlägg. Intressanta tankegångar som faktiskt låter mycket troligare än andra konspirationsteorier runt saken!
Jag säger inte att det måste vara så men det skulle passa bra psykologiskt på en grupp som är kontrollfreaks, vilket judar är. Det skulle kunna vara ett sätt för storjudar på typ NYT att säga till alla småjudar runt om i världen att "bli inte för hysteriska, det var inte oförutsägbart", som en sorts internjudisk psy-op.
Citera
2023-12-09, 13:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Det där har jag också varit inne på tidigare. Visst måste det finnas ett intresse hos judarna att försöka sprida en bild av judisk omnipotens. Det är potentiellt demoraliserande och passiviserande för de som vill bekämpa judisk makt. Därtill kan det få småjudarna att känna förtroende för storjudarna. Nu tror jag iofs inte att de som sprider den här bilden alltid behöver vara judiska troll utan oftast rör det sig nog om nyttiga idioter. Personligen tycker jag att de som tror på den här bilden borde fråga sig varför judarna skulle ha ett sånt behov av att arrangera en massa händelser ifall de har en sådan makt och kontroll? För det borde de nämligen inte behöva om de verkligen hade haft det. Perceptionen av makt och förmågan att projicera densamma är dock många gånger lika kraftfullt som faktisk makt. Men om allt är en bluff så blir den genomskådad så småningom. Där är vi väl idag. USA/väst och den internationella judenheten har blivit synade av främst Kina och Ryssland.
Citera
2023-12-09, 13:18
Medlem
Citat:
Äh snubben fattar inte ens enkel matematik. Han förstår inte att om du har 3 äpplen och jag tar 2 från dig så innebär det att du får färre äpplen.

"Eeee judefrågan handlar om att Covid-vaccinerna kommer förgöra mänskligheten tillsammans med AI... Dregel. 5g också. Slurp. Judarnas ekonomiska makt stärks om man attackerar Israel. Gaehhh. Om man skriver mitt användarnamn eller delar av det som svar i någon kommentar är det för att man inte klarar av att argumentera. Preeelch. Alla som inte håller med mig är dumma. Rap".
- Nyreggadjude

Precis så är det, den ekonomiska makten kommer få problem att hålla kvar bojorna om folken om man attackerar Israel.
Till sist finns det inga äpplen kvar och då kommer friheten. Detta har nassarna fattat
Citera
2023-12-09, 14:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Precis så är det, den ekonomiska makten kommer få problem att hålla kvar bojorna om folken om man attackerar Israel.
Till sist finns det inga äpplen kvar och då kommer friheten. Detta har nassarna fattat

Men hörru Nygnuggadjude. Du är ju bevisligen den flashbackanvändare åtminstone numer som tydligast försöker måla upp en bild där all typ av motstånd mot den internationella judenheten är meningslös. Vad som än händer i världen så är det enligt dig alltid en del av någon illistig plan som bara du(och möjligen Alex Jones) har förstått.
Citera
2023-12-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Men hörru Nygnuggadjude. Du är ju bevisligen den flashbackanvändare åtminstone numer som tydligast försöker måla upp en bild där all typ av motstånd mot den internationella judenheten är meningslös. Vad som än händer i världen så är det enligt dig alltid en del av någon illistig plan som bara du(och möjligen Alex Jones) har förstått.

Jaha, har jag påstått det, det kände jag inte till. Jag tackar ödmjukast för informationen om mig själv
Citera
2023-12-09, 14:53
Medlem
Citat:

På pricken, fast med tillägget också att alla andra människor i världen, och speciellt alla nationella, är fruktansvärt korkade för att dessa inte förstår denna enda sanning!
Citera
2023-12-09, 16:25
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
På pricken, fast med tillägget också att alla andra människor i världen, och speciellt alla nationella, är fruktansvärt korkade för att dessa inte förstår denna enda sanning!

Judarnas plan att tillåta Hamasattacken är så genialisk att inte ens de själva förstår det. Att låta sig förnedras av araber, förlora nästan hela omvärldens sympatier genom att massmörda civila i Gaza och se till att Hamas militärt med hjälp av sönderbombade byggnader fått än bättre förutsättningar att försvara sig kräver hjärnor av Nygnuggadjudes kaliber för att se storheten i.
Citera
2023-12-09, 16:27
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Annars skrev jag explicit att min bild av judisk makt handlar om etnocentriska maffialiknande maktstrukturer. Det behövs inga ”konspirationsteorier” för att förklara hur judar agerar i grupp.Däremot har jag aldrig förnekat att det finns konspirationer också.
Jag utgår bara ifrån det du skrivit massvis gånger tidigare då du explicit använt det konspiratoriska ordet ZOG. Att du inte vill kännas vid det nu är såklart upp till dig.

Vad tror du "etnocentriska maffialiknande maktstrukturer" definieras av om inte själva innebörden av ordet konspiration.
Citat:
sammansvärjning; hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte
Din motsägelsefulla rappakalja om att judar inte konspirerar motbevisas alltså av dina egna ord.

I motsats till dina självmotsägelser är det jag skriver både konsekvent, korrekt och faktaorienterat.
Citat:
Vad jag vänder mig emot är din ständiga benägenhet att se allt som sker genom en konspirationslins. I din värld tycks det omöjligt att saker och ting kan ske utan att vara del av någon plan. Jag har då aldrig sett att du givit uttryck för någon annan föreställning än den.
Det finns ingen sådan ständig benägenhet annat än i den hamlgubbe du skapat för att undvika sakargumentet.
Citat:
”Galna…sinnesrubbade…listiga…korkade”. Ja, judarna kan vara allt detta och har bevisligen varit det genom historien. Men ger du uttryck för det när du alltid letar efter metodik i deras agerande? Den enkla förklaringen är inte att Israel ”lät Hamasattacken ske”. Varför tar du förresten inte mer fasta på vad sansade herrar som Scott Ritter säger istället för den sensationslystne Douglas McGregor som för fram det du bestämt dig för?
Jaha, varför i helvete sitter du och argumenterar emot mig om du nu håller med om det jag skriver i detta hänseende?

Bara två exempel på ditt enkelspåriga och begränsade tankesätt:

1. Du bygger hela ditt argument på det du kallar judarnas misslyckade militära strategi att bomba sönder Gasa, och jag svarar att det inte behöver vara en militär strategi, istället ett led i en (redan sedan länge bevisligen existerande) geopolitisk strategi att få palestinier på flykt och lägga mer av området under judisk administration.

2. "Personligen tycker jag att de som tror på den här bilden borde fråga sig varför judarna skulle ha ett sånt behov av att arrangera en massa händelser ifall de har en sådan makt och kontroll? För det borde de nämligen inte behöva om de verkligen hade haft det"

Tänker du till bara lite så kan det faktiskt vara tvärt om. Orsaken att de låtit Hamas utföra anfallet är just pga av sin svaga position. Vilket som jag redan motiverat också är en av anledningarna till att man vid tidigare tillfällen använt Hamas för att slå split i den palestinska politiska processen. De räds alltså det politiska och ser hellre att det skapas konflikt och kaos. Vilket är just den enkla förklaringen du borde försöka fatta någon gång.

Jag baserar mina åsikter på flertalet källor.
Senast redigerad av skillnad 2023-12-09 kl. 16:42.
Citera
2023-12-09, 16:36
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det där har jag också varit inne på tidigare. Visst måste det finnas ett intresse hos judarna att försöka sprida en bild av judisk omnipotens. Det är potentiellt demoraliserande och passiviserande för de som vill bekämpa judisk makt. Därtill kan det få småjudarna att känna förtroende för storjudarna. Nu tror jag iofs inte att de som sprider den här bilden alltid behöver vara judiska troll utan oftast rör det sig nog om nyttiga idioter. Personligen tycker jag att de som tror på den här bilden borde fråga sig varför judarna skulle ha ett sånt behov av att arrangera en massa händelser ifall de har en sådan makt och kontroll? För det borde de nämligen inte behöva om de verkligen hade haft det. Perceptionen av makt och förmågan att projicera densamma är dock många gånger lika kraftfullt som faktisk makt. Men om allt är en bluff så blir den genomskådad så småningom. Där är vi väl idag. USA/väst och den internationella judenheten har blivit synade av främst Kina och Ryssland.
Aha, en intrikat och uttänkt judisk plan att underminera motståndet. Tänk vilken omnipotens

Och sedan sitter ni på fullaste allvar och hoppar på mig för att tro på konspirationsteorier, jävla konspirationsdårar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in