2023-12-09, 11:55
Medlem
vemsfels avatar
Knulla alla som tar lösviktsgodis med händerna, oavsett papper eller inte. Kräks av alla som gör det, och personen jag ser göra det tycker jag är en dum fitta för alltid.
Citera
2023-12-09, 12:14
Medlem
franges avatar
Kanske för att det är lättare att roffa åt sig och sno godis med papper på, alltså bara rycka åt sig och köra ner i fickan på en halvsekund? Oförpackat godis blir ju sämre att sula ner direkt i jack/byxfickan, då det kladdar och har sig?
Citera
2023-12-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Som rubriken lyder.

Varför har man oftast all godis med papper på högst upp på hyllan?!
Det är så jävla irriterande.
Går inte att använda sleven så de flesta plockar godisen med händerna.
Det är så förbannat äckligt!!!

Ha pappersgodisen längst ned tack!!!

Jag vet varför! Godis inslaget i papper har generellt sett högre inköpspris!
Citera
2023-12-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Knulla alla som tar lösviktsgodis med händerna, oavsett papper eller inte. Kräks av alla som gör det, och personen jag ser göra det tycker jag är en dum fitta för alltid.
Vad är skillnaden på att ta en lösviktskexchoklad och en större Kexchoklad med handen?
Citera
2023-12-09, 13:49
Medlem
Pungpuckels avatar
Om du är så kort att du inte når upp dit, så finns det nog en mening - väx inte på bredden.
Citera
2023-12-09, 15:38
Medlem
exoticspices avatar
Ibland ser jag människor som använder skeden för att ta godiset som ligger högst upp med papper och sedan fortsätter att plocka godiset längre ner med samma sked och lägger allt i samma påse.

Alla bakterier som finns på godiset med papper efter alla händer som grävt där.
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-09 kl. 15:42.
Citera
2023-12-09, 16:40
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Sorry, visste inte att det fanns de som äter omslagspappret till godiset.

Kan nämna att jag själv, vid de få tillfällen jag köper från lösgodiset, tar typ små förpackade Kexchoklad med händerna. På samma sätt som jag tar vanliga Kexchoklad med händerna.

Kanske man skulle börja med skedar överallt i butikerna, typ vid förpackade korvar, vid mjölkkylen med mera.
Logik av den högre skolan. Man tackar
Citera
2023-12-09, 17:15
Medlem
Pruttmuffs avatar
Det är väl för att folk inte når med spaden och folk plockar med händerna som godiset med godispapper ligger högst upp. Det godiset är ju mer skyddat mot baciller.
Citera
2023-12-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ibland ser jag människor som använder skeden för att ta godiset som ligger högst upp med papper och sedan fortsätter att plocka godiset längre ner med samma sked och lägger allt i samma påse.

Alla bakterier som finns på godiset med papper efter alla händer som grävt där.
Hur överlever du ute i samhället egentligen? Dörrhandtag eller knappar på betal-display måste ju vara rena kärnreaktorn att interagera med för dig. Otrolig grej att tänka på.

Finner det själv olustigt att det ibland är någon jävla unge som petat på en fralla eller stoppat handen i en godislåda, men att tänka på att någon tagit i dom plastade godisarna och sedan kommer någon annan med skopa och nuddar dom och sedan ner med samma skopa i andra godislådor? Herregud kompis va fan
Citera
2023-12-09, 19:04
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Hur överlever du ute i samhället egentligen? Dörrhandtag eller knappar på betal-display måste ju vara rena kärnreaktorn att interagera med för dig. Otrolig grej att tänka på.

Finner det själv olustigt att det ibland är någon jävla unge som petat på en fralla eller stoppat handen i en godislåda, men att tänka på att någon tagit i dom plastade godisarna och sedan kommer någon annan med skopa och nuddar dom och sedan ner med samma skopa i andra godislådor? Herregud kompis va fan
Nej nej du missförstår. Tycker det ser lite lustigt ut när människan står och använder spaden för att plocka det förpackade godiset med skeden när det är mycket enklare att ta det med handen.

Och menar vidare att det är samma människa som först tar de förpackade med skeden för att sedan går ner för att plocka det lösa godiset med samma sked. Själv tar jag alltid det förpackade godiset med handen.

Ja jag får bacillskräck när jag ser folk petar sig näsan eller nyser i handen för att i nästa sekund tar i ett dörrhandtag som jag sedan ska ta i.
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-09 kl. 19:06.
Citera
2023-12-09, 19:43
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Sorry, visste inte att det fanns de som äter omslagspappret till godiset.

Kan nämna att jag själv, vid de få tillfällen jag köper från lösgodiset, tar typ små förpackade Kexchoklad med händerna. På samma sätt som jag tar vanliga Kexchoklad med händerna.

Kanske man skulle börja med skedar överallt i butikerna, typ vid förpackade korvar, vid mjölkkylen med mera.

Sedan åker de små förpackade kexchokladen ner i påsen med övrigt lösgodis. Jävligt fräsch att du då varit med dina bajs- och snorfingrar.

Äckelgubbe
Citera
2023-12-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Sedan åker de små förpackade kexchokladen ner i påsen med övrigt lösgodis. Jävligt fräsch att du då varit med dina bajs- och snorfingrar.

Äckelgubbe
Det är upp till var och en som köper lösgodis, om de vill blanda paketerat och opaketerat godis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in