OK. Grejen som jag syftade på med Maddison i det där inlägget från 2021, var att valet stod på den tiden mellan Ødegaard, Maddison & Buendia. Och skälet till att varför jag då skrev att jag hellre hade velat se Maddison i AFC, var kort o gott p g a att han hade redan flera års erfarenhet av EPL-fotboll. Medans Ødegaard hade (på den tiden) egentligen bara testat sig på elitnivå under den ena säsongen i Sociedad, och Buendia kändes som ett osäkert kort. Men kom ihåg, en viss Pep Guardiola ville, enligt flera rapporter, värva Ødegaard till Man City som ersättare för en viss spanjol efter hans säsong i Sociedad - men så fick de upp Foden i A-laget, och behövde därmed inte att värva en ny MF.
Men Ødegaard är utan tvekan en av de hetaste mittfältarna i världen, och aldrig i världen om Maddison ens är i närheten av hans nivå - det tror jag t.o.m att de mest blinda spurs-supportrarna kan erkänna.
Annars så måste jag bara få säga att det är fascinerande att se hur sjukligt upphängda 98% av användarna här inne är av mig

Hur mkt betalar jag er i hyra för att bo i era huven 24/7?