2023-12-08, 23:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool har gjort några i den klassen 🥰
Liverpool bjöd ju enbart upp till halva dansen. Man måste komma ihåg att Milan krossade Liverpool i första halvlek och var bättre i förlängningen. Men Dudek fick sista dansen
Citera
2023-12-09, 00:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Liverpool bjöd ju enbart upp till halva dansen. Man måste komma ihåg att Milan krossade Liverpool i första halvlek och var bättre i förlängningen. Men Dudek fick sista dansen
Och fick sista ordet 🤪 resten är historia.
Citera
2023-12-09, 02:20
Medlem
jontepsgs avatar
Har jag förstått det rätt att Arteta är avstängd mot Aston Villa för att halva hans fot var inne på planen när han firade det vinnande målet i 97'e minuten? Eller gjort han något annat? Jag har på allvar missat vad det handlar om.

Edit: avstängd eftersom det är hans 3e gula kort dvs
Citera
2023-12-09, 07:51
Medlem
Generalanderssons avatar
OK. Grejen som jag syftade på med Maddison i det där inlägget från 2021, var att valet stod på den tiden mellan Ødegaard, Maddison & Buendia. Och skälet till att varför jag då skrev att jag hellre hade velat se Maddison i AFC, var kort o gott p g a att han hade redan flera års erfarenhet av EPL-fotboll. Medans Ødegaard hade (på den tiden) egentligen bara testat sig på elitnivå under den ena säsongen i Sociedad, och Buendia kändes som ett osäkert kort. Men kom ihåg, en viss Pep Guardiola ville, enligt flera rapporter, värva Ødegaard till Man City som ersättare för en viss spanjol efter hans säsong i Sociedad - men så fick de upp Foden i A-laget, och behövde därmed inte att värva en ny MF.

Men Ødegaard är utan tvekan en av de hetaste mittfältarna i världen, och aldrig i världen om Maddison ens är i närheten av hans nivå - det tror jag t.o.m att de mest blinda spurs-supportrarna kan erkänna.

Annars så måste jag bara få säga att det är fascinerande att se hur sjukligt upphängda 98% av användarna här inne är av mig Hur mkt betalar jag er i hyra för att bo i era huven 24/7?
Citera
2023-12-09, 08:42
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Har jag förstått det rätt att Arteta är avstängd mot Aston Villa för att halva hans fot var inne på planen när han firade det vinnande målet i 97'e minuten? Eller gjort han något annat? Jag har på allvar missat vad det handlar om.

Edit: avstängd eftersom det är hans 3e gula kort dvs
Stämmer bra, regeln är glasklar beträd ej planen. Du får egentligen inte lämna ditt tekniska område. Iår skulle man bara få stå 1 åt gången i tekniska området annars skulle det bli varning. Det har ju som bekant funkar sämre & sämre med det ju längre in på säsongen. Att Domare & FA inte kan hålla det de lovat vet vi alla sedan innan.
Citera
2023-12-09, 08:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men Ødegaard är utan tvekan en av de hetaste mittfältarna i världen, och aldrig i världen om Maddison ens är i närheten av hans nivå - det tror jag t.o.m att de mest blinda spurs-supportrarna kan erkänna.

James Maddison har fler poäng på mindre matcher i ligan den här säsongen. Och förra säsongen så åstadkom han bara 4 poäng mindre än Martin Ödegaard trots att han spelade i ett betydligt sämre lag. Så den enorma skillnad mellan dessa spelare som du målar upp existerar inte.

Citat:
Ødegaard till Man City som ersättare för en viss spanjol efter hans säsong i Sociedad - men så fick de upp Foden i A-laget, och behövde därmed inte att värva en ny MF.

Phil Foden spelade nästan 40 matcher för Citys A-lag den säsong Ödegaard tillbringade i Sociedad. Säsongen innan dess spelade han över 20 matcher. Foden var alltså väl etablerad i Citys seniortrupp redan innan Martin Ödegaard blev aktuell för Real Sociedad. Du har noll koll.
Senast redigerad av MrSkargard 2023-12-09 kl. 09:03.
Citera
2023-12-09, 09:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
James Maddison har fler poäng på mindre matcher i ligan den här säsongen. Och förra säsongen så åstadkom han bara 4 poäng mindre än Martin Ödegaard trots att han spelade i ett betydligt sämre lag. Så den enorma skillnad mellan dessa spelare som du målar upp existerar inte.

Phil Foden spelade nästan 40 matcher för Citys A-lag den säsong Ödegaard tillbringade i Sociedad. Säsongen innan dess spelade han över 20 matcher. Foden var alltså väl etablerad i Citys seniortrupp redan innan Martin Ödegaard blev aktuell för Real Sociedad. Du har noll koll.
1. To make it very simple, när blev Maddison nominerad för Ballon d`or?

2. Det var först under 20/21 som Foden fick sitt stora genombrott, och blev tillslut regelbunden i 11:an till Man City. Personligen, så bryr jag mig inte en sekund om vad du eller andra väljer att tro. Men fakta är att det var ett flertals rapporter både från England och Spanien under den nämnda säsongen som skrev att Man City ville värva Ødegaard, och att Pep såg på Ødegaard som den perfekta ersättaren för David Silva.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-09 kl. 09:47.
Citera
2023-12-09, 09:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Angående Aston Villa - Arsenal så känns det som att den kan gå hur som helst. Arsenal är ju favoriter i odds, men inte nödvändigtvis i verkligheten. Hade inte varit dåligt med kryss i ett sånt möte, men samtidigt är det inget jag vill nöja mig med. I det här stadiet måste vi åka dit för att vinna, helt klart.

Det som suger är att jag inte kommer kunna kolla på den live eftersom jag är upptagen i princip hela helgen med annat. Kanske att jag ser den sent på kvällen, eller så får jag hålla mig till söndag/måndag och undvika alla möjliga spoilers tills dess.
Allvarligt talat, så är jag mer orolig inför våran match mot Villa än vad jag känner för matchen mot Liverpool den 23:e.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-09 kl. 09:51.
Citera
2023-12-09, 10:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
To make it very simple, när blev Maddison nominerad för Ballon d`or?

Jag föredrar att titta på vad spelare har åstadkommit.

Citat:
Det var först under 20/21 som Foden fick sitt stora genombrott, och blev tillslut regelbunden i 11:an till Man City.

Irrelevant. Din poäng var att City avstod från Martin Ödegaard mellan säsongerna 19/20 och 20/21 eftersom man plockade upp Phil Foden till seniorerna då. Foden var dock en seniorspelare sedan länge i det läget så du hade fel. Det finns inga trovärdiga uppgifter som tyder på att City ville värva Ödegaard. Jag ger dig nu chansen att släppa detta ämne så att du slipper skämma ut dig mer.
Citera
2023-12-09, 10:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag föredrar att titta på vad spelare har åstadkommit.

Irrelevant. Din poäng var att City avstod från Martin Ödegaard mellan säsongerna 19/20 och 20/21 eftersom man plockade upp Phil Foden till seniorerna då. Foden var dock en seniorspelare sedan länge i det läget så du hade fel. Det finns inga trovärdiga uppgifter som tyder på att City ville värva Ödegaard. Jag ger dig nu chansen att släppa detta ämnet så att du slipper skämma ut dig mer.
1. Well, så man har alltså inte åstadkommit ngt om man blir nominerad för Ballon d`or, eller kårad till EPL player of the year? Att ens jämföra Maddison med Ødegaard vid det här läget blir ju bara som ett dåligt skämt.

2. Poänget var att Foden blev regelbunden i Man Citys 11:a först vid mitten/slutet av säsongen 20/21, och därmed så behövde de inte att få tag i en ersättare för Silva. Och om du inte visste, så var det en engelsk journalist som frågade Pep om Ødegaard på en presskonferens nån gång under vintern/våren 2021 - där Pep ville inte kommentera rykterna om att Man City ville värva Ødegaard (testa youtube). Och sist men inte minst, det är knappast jag som skämmer ut mig här.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-09 kl. 10:29.
Citera
2023-12-09, 10:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Stämmer bra, regeln är glasklar beträd ej planen. Du får egentligen inte lämna ditt tekniska område. Iår skulle man bara få stå 1 åt gången i tekniska området annars skulle det bli varning. Det har ju som bekant funkar sämre & sämre med det ju längre in på säsongen. Att Domare & FA inte kan hålla det de lovat vet vi alla sedan innan.

Ja jo, jag har svårt att inte se det larviga i att beträda planen med en halv fot. 😅 Men regler är regler.
Citera
2023-12-09, 10:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
1. Well, så man har inte åstadkommit ngt om man blir nominerad för Ballon d`or, eller blir kårad till EPL player of the year? Att ens jämföra Maddison med Ødegaard vid det här läget blir ju bara som ett dåligt skämt.

Kårad? Snälla, be mamma hjälpa dig med inläggen i fortsättningen.

Citat:
Poänget var att...

Så City ville alltså ersätta Silva med Ödegaard sommaren 2020 men avstod från det eftersom...Foden betydligt senare etablerade sig i startelvan? Är det så ditt påstående ser ut?

Nej, jag tänker inte leta upp en källa som styrker ditt påstående, det är inte så det fungerar. Faktum kvarstår: Det finns noll belägg för att City någonsin har velat ha Ödegaard.
Senast redigerad av MrSkargard 2023-12-09 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in