• 1
  • 2
2023-12-09, 03:12
Medlem
Den skadade personen benämndes som en misstänkt bärsärk på nattradion så killgissar det är uppåtdroger eller psykos som orsak.

Polisen själv är mer återhållsam i sin egen text, utan anser att det uppstod en hotfull situation när de hittade personen i en annan byggnad än den de larmats till av grannar, om insatsen med verkanseld denna natt.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...an-trelleborg/

Den skadade mannen i 30års åldern är allvarligt skadad och förd till sjukhus enligt vad polisen i Skåne lade upp lite före kl 2.

Kommer polisen att få Tazers i någon större omfattningen nästa år ?
Senast redigerad av OnlyHans 2023-12-09 kl. 03:22. Anledning: Ålder
Citera
2023-12-09, 03:33
Avstängd
ApanAbdullas avatar
09 december 00.19, Våld/hot mot tjänsteman, Trelleborg
Man skjuten av polis

Strax efter midnatt inkommer samtal från allmänhet i Trelleborg om en man som går bärsärk i en flerfamiljsfastighet. När polis kommer till platsen har mannen lämnat och när han konfronteras av polis på annan plats uppstår en hotfull situation och polis skjuter verkanseld mot mannen. Mannen träffas av skott och kan gripas. Mannens skadeläge bedöms som allvarligt och han är förd till sjukhus för vård.

Mannen som är i 30 års åldern är i nuläget misstänkt för grovt hot mot tjänsteman samt vapenbrott. Brottsrubriceringen kan dock komma att ändras beroende på vad utredningen visar.

Avsändare

Mikael Lindh, Vakthavande befäl

Publicerad

09 december 01.48.

Undra vad för vapen han var på, verkar vara en kniv då de inte står grovt vapenbrott...Haha så jävla underbart bra jobbat polisen! Hurra hurra hurra, skjut mer! Nej dags festa vidare haha jävla araber alltså allt dom rör på blir smutsigt!
Citera
2023-12-09, 03:42
Medlem
Kniv låter som det mest trovärdiga vapnet.

Aftonbladet har redan hunnit lägga upp en kort film från Strandhatan i Trelleborg som verkar vara där polisen hittade åt den hotfulle.

Edit: Fel filmsnutt.....verkar varit mer blod på snö i veckan.

Aftonbladet har hittat ett ögonvittne att få lite svar av åtminstone:

Intressantast av vad personen
,som vill vara anonym, verkar ha hört är:
"Han har ingen ammunition."
Senast redigerad av OnlyHans 2023-12-09 kl. 03:57. Anledning: Fel film.
Citera
2023-12-09, 04:16
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Kniv låter som det mest trovärdiga vapnet.

Aftonbladet har redan hunnit lägga upp en kort film från Strandhatan i Trelleborg som verkar vara där polisen hittade åt den hotfulle.

Edit: Fel filmsnutt.....verkar varit mer blod på snö i veckan.

Aftonbladet har hittat ett ögonvittne att få lite svar av åtminstone:

Intressantast av vad personen
,som vill vara anonym, verkar ha hört är:
"Han har ingen ammunition."
– Det har funnits ett skjutvapen i hans närhet. Exakt var det var när han sköts vet jag inte.

Riktade han vapnet mot poliserna?

– Som jag skrev på hemsidan har de uppfattat det som en hotfull situation och skjutit verkanseld.

Så han bar alltså på en pistol verkar det som haha älskar att där står först kom ett skott sedan kom ett till och mannen slutade röra på sig, stackars lilla Abdulla som fick smaka på bly 😂🐷😂...Hoppas han avlider på sjukhuset men troligtvis inte så dom sköt apan i benen läste jag precis...Kommer bara kosta oss skattebetalare pengar! Lilla jävla apejävel!
Citera
2023-12-09, 04:42
Medlem
SMART4SSs avatar
Stackars Svenska Polis nu ska han gå igenom en rättegång med hetsande jurister som frågade om det var legit att skjuta.

Sverige

Sverige är jävligt rättssäkert i mångt och mycket faktiskt men när det kommer till polisens våld, våld som dom har rätt till så ifrågasätts det alltid!

Glad att jag inte blev Polis.
Senast redigerad av SMART4SS 2023-12-09 kl. 04:45.
Citera
2023-12-09, 05:03
Medlem
Det har varit segt att svensk polis skall ha något alternativ mellan batong och verkanseld men hade i bakhuvudet att det förhoppningsvis skulle bli bättre med detta 2024.

Oklart om det blir EVC av märket Taser men elchockvapen till fler än försöksgruppen är på gång snart enligt Polistidningen 2022.

Nya tjänstevapen Glock 17 och 45 samtidigt ?
Citera
2023-12-09, 05:24
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Det har varit segt att svensk polis skall ha något alternativ mellan batong och verkanseld men hade i bakhuvudet att det förhoppningsvis skulle bli bättre med detta 2024.

Oklart om det blir EVC av märket Taser men elchockvapen till fler än försöksgruppen är på gång snart enligt Polistidningen 2022.

Nya tjänstevapen Glock 17 och 45 samtidigt ?
Är du ledsen att den kriminella blev skjuten? 😂
Citera
2023-12-09, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Är du ledsen att den kriminella blev skjuten? 😂

Jag har inte sett standard formuleringen för "äkta" kriminella
känd av polisen sedan tidigare
så misstänker som jag skrev i trådstart att det är mest sannolikt droger eller psykisk sjukdom, som medför att mannen river sönder sin egen lägenhet och ställer ut möbler i trapphuset mitt i natten.
....som de legendariska bärsärkarna ofta gjorde.

Skjutvapen = luftpistol ??
Citera
2023-12-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Man skjuten av polis

Din källa: https://polisen.se/aktuellt/handelse...an-trelleborg/

Poliens notis uppdaterad:

Man skjuten av polis

Strax efter midnatt inkommer samtal från allmänhet i Trelleborg om en man som går bärsärk i en flerfamiljsfastighet. När polis kommer till platsen har mannen lämnat och när han konfronteras av polis på annan plats uppstår en hotfull situation och polis skjuter verkanseld mot mannen. Mannen träffas av skott och kan gripas. Mannens skadeläge bedöms som allvarligt och han är förd till sjukhus för vård.

Mannen som är i 30 års åldern är i nuläget misstänkt för grovt hot mot tjänsteman samt vapenbrott. Brottsrubriceringen kan dock komma att ändras beroende på vad utredningen visar.

Uppdatering: En anmälan till särskilda utredningar är enligt rutin upprättad.

Uppdatering: Mannen i 30-årsåldern är nu anhållen misstänkt för synnerligen grovt vapenbrott samt grovt hot mot tjänsteman.
Citera
2023-12-09, 09:06
Medlem
Overminds avatar
Var början på ett terrordåd som hann stoppas?
Citera
2023-12-09, 09:09
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Jag har inte sett standard formuleringen för "äkta" kriminella
känd av polisen sedan tidigare
så misstänker som jag skrev i trådstart att det är mest sannolikt droger eller psykisk sjukdom, som medför att mannen river sönder sin egen lägenhet och ställer ut möbler i trapphuset mitt i natten.
....som de legendariska bärsärkarna ofta gjorde.

Skjutvapen = luftpistol ??
Synnerligen grovt vapen brott så nej ingen luftpistol och en sak till det var inte hans egen lägenhet kanske....Det här luktar arab långa vägar! Kanske arg på sin tjej eller ngn som inte betalat en skuld så han slog sönder lägenheten. Svinet verkar dock klara sig med livet i behåll och är ute på gatorna runt 2025 igen för med rullstol och en bajs påse i fängelset kan han inte hitta på bus 😂 fan synd dom inte klippte hans vingar...Men men bra jobbat av snuten i Skåne! Nu måste jag sova har hållt igång hela natten haha.
Senast redigerad av ApanAbdulla 2023-12-09 kl. 09:12.
Citera
2023-12-09, 09:11
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Var början på ett terrordåd som hann stoppas?
Precis så ja. Men så får man inte tala i Sverige för då blir man kalla är för en rasist, godnatt! o7...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in