Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Killen var fullt frisk och mådde jättebra.
Har funderat en del på det uttalandet och tänker först, att det inte är MP själva utan föräldrarna som har beskrivit Elliott så, men att det kan ligga någonting bakom deras positiva beskrivning, ett sätt att dölja sanningen om att han inte mådde jättebra och var fullt frisk - vad nu fullt frisk betyder. Har han haft någon sjukdom nyligen som han har blivit frisk ifrån? 20-åringar är väl i regel friska.
Han kanske hade visat tecken på sinnesstämningar och beteenden som inte ska komma fram i det offentliga, vilket man kan förstå.
Föräldrarna säger ingenting om hans egentliga mående eller liv med vänner osv utan är så fokuserade på letandet, vilket är rätt i o f s. De tror bl.a. att han kan vara i Finland eller Norge - vad skulle han dit och göra? Har han försvunnit tidigare till Finland och Norge?
Så mycket mer info man skulle vilja ha - varför skulle sticka iväg en onsdag och ljuga om vad han skulle göra den dagen för familj och vänner.
Mm jag håller med.. nånting känns märkligt.
Men om föräldrarna sagt på en gång att han mått dåligt så hade polisen dragit igång alla insatser omgående, så det vore väldigt korkat att undanhålla en sån sak.
Jag vet inte varför, och jag menar inget illa, men jag får lite autismvibbar när jag tittar på bilderna. Kan inte sätta fingret på det men det är en magkänsla. Jag såg också att någon kommenterat på mammans FB och frågat om han hade några diagnoser, det var dock obesvarat.
Vet även vem hans pappa är och jag skulle inte bli jättechockad direkt om även han har en autismdiagnos, han verkar intelligent men han smälter inte direkt in socialt. Upprepar att jag inte menar att kasta skit utan är bara på jakt efter förklaringar till varför Elliot försvann..
Som du säger så låter det överdrivet positivt med "han mådde jättebra", vem mår egentligen jättebra? Det är nog ärligt talat inte särskilt många.