2023-12-08, 19:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Varför vill du mfl i tråden inte pratat om detta som vuxna människor ?

Vill du att vi ska glömma massakern i Buscha?

Kanske för att det finns en egen tråd om detta och moderatorerna sagt till oss att diskutera där?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Diskutera Butja i den här tråden

--> Butja - Ukrainas Srebrenica?

/Mod
Citera
2023-12-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag citerar ju FNs rapport.l
Lust att kommentera min frågor om denna?

Är det inte lättare att du som verkar ha koll, sammanfattar det hela än att jag ska leta på Google eller 6786 inlägg.

Varför vill du mfl i tråden inte pratat om detta som vuxna människor ?

Vill du att vi ska glömma massakern i Buscha?
Vill du diskutera Butja så ta det i rätt tråd!
Bifogar även länken, så kanske du hittar rätt.

(FB) Butja - Ukrainas Srebrenica?

Edit:
Såg att länken var postad redan 😉
Citera
2023-12-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
En sak vet vi med säkerhet. Att dessa personer dött och man kan självklart hävda att de dött av konsekvenserna av Rysslands invasion. Så långt är vi överens. Men vad som exakt skett här och varför ska vi vara jäkligt försiktiga med att dra slutsatser kring. Det är ett pågående krig och Ukraina ”vann” OTROLIGT mycket på Bucha-massakern. Så mycket står i alla fall klart. De döda där var deras ”bäst investerade döda”. Cyniskt… förlåt… men ändå, ni fattar säkert.
BTW, du brukar ju hänvisa till Mearsheimer som en varandes sanning, har du några kommentarer till det jag tidigare länkade till?
Citera
2023-12-08, 19:44
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Fan vad du snackar mycket skit. Det är Ryssland som har startat hela den här skiten så att framställa Ryssland som ett offer för USAs påstådda önskan att försvaga Ryssland är trams och skitsnack.
Kriget kommer att fortsätta för att Ryssland har fått imperiefeber där de med en falsk spegelbild ser sig själva som en supermakt med rätt att diktera och avgöra andra nationers öden utifrån villkor som passar dem.

Åfan, tack för din uppriktighet.
Vi har olika åsikter och det är helt ok.
Naivt att tro att inte tillfället utnyttjas när tillfället skapas.
Citera
2023-12-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tyvärr verkar det som att många börjat tröttna på kriget.
Hur avgörande är det?

Jag tror verkligheten är tvärtom.
Ukrainarnas motivation för att slänga ut de ryska invasionsarme'n ur sitt land ÖKAR allteftersom.
Menar du att ryssarna tröttnat så tror jag du har rätt. Dessa ryssar fick inte välja.

https://twitter.com/Cornubot/status/1733186224972521472

Så här kommer det att fortsätta om inte ryssarna kommer till sans och återvänder till sitt land.
Citera
2023-12-08, 20:05
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Åfan, tack för din uppriktighet.
Vi har olika åsikter och det är helt ok.
Naivt att tro att inte tillfället utnyttjas när tillfället skapas.
Jag vet inte riktigt vart du vill komma förutom att du vill dra en lans för Ryssland och deras krigsäventyr.
Om man kokar ner din sarkasm och det du säger så menar du att det finns en latent målsättning hos USA att vid varje tillfälle försvaga Ryssland bara för att...?

Såsom Ryssland uppträder idag är vi nog många som vill att Ryssland försvagas eller krossas då de är hot mot oss, mot omvärlden och tom sig själva. Det är inte naivt utan realism.
Citera
2023-12-08, 20:06
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Tämligen marginellt.
Alla tröttnar på alla krig, det är sällan en faktor som påverkar, har ett krig väl startat lever det sitt egna liv.
Men nästan alla slutar vid förhandlingsbordet - förr eller senare. När hamnar detta där?
Citera
2023-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Men nästan alla slutar vid förhandlingsbordet - förr eller senare. När hamnar detta där?

När ryssland återvänder till ryssland, förstås. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-12-08, 20:09
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Jag vet inte riktigt vart du vill komma förutom att du vill dra en lans för Ryssland och deras krigsäventyr.
Om man kokar ner din sarkasm och det du säger så menar du att det finns en latent målsättning hos USA att vid varje tillfälle försvaga Ryssland bara för att...?

Såsom Ryssland uppträder idag är vi nog många som vill att Ryssland försvagas eller krossas då de är hot mot oss, mot omvärlden och tom sig själva. Det är inte naivt utan realism.

Då är vi överens, det var ju precis det jag skrev tidigare. USA ser det som ett bra tillfälle att försvaga Ryssland, precis som du skriver.
Citera
2023-12-08, 20:10
Medlem
donald12s avatar
Äckelryzz försöker spela död men fick en granat ändå haha. Fin träff med bra video hur äckelryzzen vrider sig i smärtor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/2cxBMnm2I7
Citera
2023-12-08, 20:10
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
När turisterna åkt hem från Ukraina.
Citera
2023-12-08, 20:29
Medlem
Jofs avatar
Många varnar för att Putin ser Ukraina som ett första steg i att återupprätta det gamla sovjet.
Då ligger baltstaterna på tur, sen polen.

Och att Nato i dagsläget inte har militär kraft att sätta emot det.

Är det konspiration eller rimligt frågar vi oss.
Än så länge är det bara ett konflikt mellan två grannar. Ytligt sett.

Turligt nog är inte Norden en del av det tänkta intresseområdet.
Senast redigerad av Jof 2023-12-08 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in