2023-12-08, 17:13
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hotet om kärnvapen är defensivt, det stämmer. Men attacken på Ukraina är inte defensivt. Vad Putin egentligen säger är att om väst lägger sig i konflikten så ger ryssarna igen med kärnvapen. Om detta är orsaken till att väst inte skickar trupper eller inte vet jag inte men vi har ju skickat mängder med vapen och det har uppenbarligen Putin accepterat. Eller så har han helt enkelt inte kapacitet att göra nåt åt saken.

Eller så vet han vad konsekvensen för Ryssland skulle bli.

Jag gissar att så länge Ryssland inte vinner kriget så kommer väst låta Ukraina göra jobbet men skulle Ryssland börja vinna så skulle antagligen väst lägga sig i mer. Kanske, vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Så länge ukrainarna förnekar sitt sovjetiska arv och sitt brödraskap med ryssarna förnekar de också sin egen natur. Det riktigt pinsamma är snarare det ukrainska försöket att skapa en ny nationalmyt ur intet. Det sällsamma hopkok av nazism och HBT som besjälar dagens ukrainare är en sorglig syn.

Ryssarna kommer förmodligen att vinna om ett år ungefär, förutsatt att det inte sker någon radikal förändring av omständigheterna. Priset för ryssarna kommer att ha blivit dyrt, men det kommer att framstå som obetydligt jämfört med det som ukrainarna kommer att ha betalat, samt det pris de kommer att tvingas betala efter kriget.
Det riktigt pinsamma är att ryssarna inte kunde inta Kiev på 3 dagar.
Så länge du förnekar att du är lågbegåvad förnekar du också din egen natur.
Citera
2023-12-08, 17:34
Medlem
leachs avatar
Sluta mata rysstrollen! Nu är det Bucha igen, samma skit om och om igen i en cirkel.
Här är en "färsk" ryss som äter ukrainsk snö.

A Russian invader is eating snow with a spoon somewhere near Avdiivka.
https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1733153571963539790
Citera
2023-12-08, 18:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Sluta mata rysstrollen! Nu är det Bucha igen, samma skit om och om igen i en cirkel. Här är en "färsk" ryss som äter ukrainsk snö.

Huga! Uteliggarna i Stockholm har det riktigt bra i vinterkylan jämfört med Moskvas luffar-armé.
Citera
2023-12-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vi får ta det från början. Stridsvagnar övergivna av vilsna värnpliktiga utan karta eller soppa? Varför hade de bara mat för tre dagar tror du?

Jag vet inte. När jag gjorde värnpliktig här Sverige hade vi mat/kalorier för 1-2dygn såkallad "dygnpåse". Varför ryssarna har mat för 3 dagar vet jag inte, det låter mycket stt släpa på
Citera
2023-12-08, 18:10
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Om man förstår lite av hur politiken i USA fungerar så förstår man också att det är först nu det börjar förhandlingar om att ge Ukraina mer stöd ( demokraterna) och förstärka gränsen emot Mexico (Republikanerna).
Var så säker att demokraterna får igenom sitt stödpaket och gränsen emot Mexico kommer att förstärkas. Jag gissar beslutet kommer i mellandagarna.

Helt enig, kriget kommer fortsätta, USA låter aldrig detta tillfälle att försvaga Ryssland gå om intet
Citera
2023-12-08, 18:13
Medlem
OM det är så att ryssen har planer om att ta hela Ukraina OCH Ukraina inte lyckas pressa bort dem med det första, ja då finns risken för att Ryssland öppnar en ny front tror jag. Nu i vinter, tror inte dem kommer vänta så länge som till våren. En känsla jag har, a logic move.
Citera
2023-12-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Sluta mata rysstrollen! Nu är det Bucha igen, samma skit om och om igen i en cirkel.
Här är en "färsk" ryss som äter ukrainsk snö.

Korkat av honom. Han förbränner mer energi än han får av att göra sådär. Äta snö är det värsta du kan göra om du svälter i ett vinterlandskap. Smält det och drick men ät det aldrig.
Citera
2023-12-08, 18:32
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Helt enig, kriget kommer fortsätta, USA låter aldrig detta tillfälle att försvaga Ryssland gå om intet
Fan vad du snackar mycket skit. Det är Ryssland som har startat hela den här skiten så att framställa Ryssland som ett offer för USAs påstådda önskan att försvaga Ryssland är trams och skitsnack.
Kriget kommer att fortsätta för att Ryssland har fått imperiefeber där de med en falsk spegelbild ser sig själva som en supermakt med rätt att diktera och avgöra andra nationers öden utifrån villkor som passar dem.
Citera
2023-12-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag förstår att du känner mycket.

Se mitt svar till Antistalk. Där ställer jag uppföjande frågor som du kanske kan hjälpa till att svara på
Det finns 6.786 inlägg i ämnet här på FB, sök gärna bland dessa. Om du inte finner vad du söker så repeterar jag mitt tidigare råd, där kan du säkert finna vad du söker.
Citera
2023-12-08, 19:24
Medlem
Jofs avatar
Tyvärr verkar det som att många börjat tröttna på kriget.
Hur avgörande är det?
Citera
2023-12-08, 19:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tyvärr verkar det som att många börjat tröttna på kriget.
Hur avgörande är det?

Tämligen marginellt.
Alla tröttnar på alla krig, det är sällan en faktor som påverkar, har ett krig väl startat lever det sitt egna liv.
Citera
2023-12-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Jag citerar ju FNs rapport.l
Lust att kommentera min frågor om denna?

Är det inte lättare att du som verkar ha koll, sammanfattar det hela än att jag ska leta på Google eller 6786 inlägg.

Varför vill du mfl i tråden inte pratat om detta som vuxna människor ?

Vill du att vi ska glömma massakern i Buscha?
Allt det där finner du i inläggen, även svar på dina funderingar. Eller tramsar du bara?
Nej, du behöver inte använda Google, använd valfri sökmotor. Återkom gärna i tråden om vad du kom fram till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in