Citat:
Hotet om kärnvapen är defensivt, det stämmer. Men attacken på Ukraina är inte defensivt. Vad Putin egentligen säger är att om väst lägger sig i konflikten så ger ryssarna igen med kärnvapen. Om detta är orsaken till att väst inte skickar trupper eller inte vet jag inte men vi har ju skickat mängder med vapen och det har uppenbarligen Putin accepterat. Eller så har han helt enkelt inte kapacitet att göra nåt åt saken.
Eller så vet han vad konsekvensen för Ryssland skulle bli.
Jag gissar att så länge Ryssland inte vinner kriget så kommer väst låta Ukraina göra jobbet men skulle Ryssland börja vinna så skulle antagligen väst lägga sig i mer. Kanske, vem vet.
Eller så vet han vad konsekvensen för Ryssland skulle bli.
Jag gissar att så länge Ryssland inte vinner kriget så kommer väst låta Ukraina göra jobbet men skulle Ryssland börja vinna så skulle antagligen väst lägga sig i mer. Kanske, vem vet.
Citat:
Det riktigt pinsamma är att ryssarna inte kunde inta Kiev på 3 dagar.Så länge ukrainarna förnekar sitt sovjetiska arv och sitt brödraskap med ryssarna förnekar de också sin egen natur. Det riktigt pinsamma är snarare det ukrainska försöket att skapa en ny nationalmyt ur intet. Det sällsamma hopkok av nazism och HBT som besjälar dagens ukrainare är en sorglig syn.
Ryssarna kommer förmodligen att vinna om ett år ungefär, förutsatt att det inte sker någon radikal förändring av omständigheterna. Priset för ryssarna kommer att ha blivit dyrt, men det kommer att framstå som obetydligt jämfört med det som ukrainarna kommer att ha betalat, samt det pris de kommer att tvingas betala efter kriget.
Ryssarna kommer förmodligen att vinna om ett år ungefär, förutsatt att det inte sker någon radikal förändring av omständigheterna. Priset för ryssarna kommer att ha blivit dyrt, men det kommer att framstå som obetydligt jämfört med det som ukrainarna kommer att ha betalat, samt det pris de kommer att tvingas betala efter kriget.
Så länge du förnekar att du är lågbegåvad förnekar du också din egen natur.

Uteliggarna i Stockholm har det riktigt bra i vinterkylan jämfört med Moskvas luffar-armé.