2023-11-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilealways
Har en tjej kompis vars ursprung är libanes.hon är fött i sverige..men flyttade från rosengård till västra hamnen.hon köpte lgh i Västra hamnen..för 2 år sedan.. funderar på att flytta då det finns förmånga invandrare som bara ställer till det...
Hat gått långt då tom invandrarna är trötta på den minoritetgrupp som ställer till det för många andra....

Sjukt hur ett land kan förfalla så tack vare till kravlös massinvandring i decennier.
Citera
2023-11-24, 13:20
Medlem
Men, svenskarna som bor i Malmö är ju "hipsterbögar" som fortsätter att rösta på S, C, V, Mp och L i stora drag. Det dem röstar på får de ju också. Vid det här laget kan de inte säga att de inte såg det komma.
Citera
2023-11-24, 15:39
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Men, svenskarna som bor i Malmö är ju "hipsterbögar" som fortsätter att rösta på S, C, V, Mp och L i stora drag. Det dem röstar på får de ju också. Vid det här laget kan de inte säga att de inte såg det komma.
Jag vet inte om jag skulle kalla mig hipsterlesbian, snarare "hade inte stått tillräckligt länge i lägenhetskö för att kunna bo kvar i Lund när vi behövde större bostad" alternativt "hade inte råd/lust att köpa lägenhet i Lund med räntorna som är nu". Inte för att Lund är vad det varit heller iofs. Jag vet inte var man ska bo för att slippa skit.
Citera
2023-11-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Mycket riktigt, mångkultursvurmarna får skylla sig själva.

Men SD har blivit oerhört starka på senaste tiden i Skåne också så kanske tiden vänder?
Citera
2023-11-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt

Det är inte värre i Malmö än i någon annan större svensk stad. Dock gör Malmös form att ”hoten” upplevs som närmre. Jag bara bott i områden med majoritet utländsk bakgrund och inte kännt mig otrygg en sekund på 32 år. Är kunde etnisk svensk. Huruvida tjejer blir trakasserade eller ej har jag inte hört något om alls så undrar var vederbörande fått den infon
Citera
2023-11-26, 18:30
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Propalestinska elever i ett Malmöklassrum riktade dödshot mot judar och hyllade Nazityskland, enligt uppgifter. När de vägrade lämna klassrummet tvingades läraren – som anklagades för att vara jude – själv att gå ut. Trots nolltolerans mot brott har eleverna inte polisanmälts."

https://www.sydsvenskan.se/2023-11-26/uppgifter-propalestinska-malmoelever-dodshotade-judar-i-klassrum
Citera
2023-12-08, 15:56
Avslutad
Ibn Rushd får 600 000 per år för att fira muslimsk högtid

Socialdemokraten och islamisten Katrin Stjernfeldt Jammeh, betalar med Malmö stads pengar för en stor festival som firar slutet på ramadan.
Det kritiserade studieförbundet Ibn Rushd får 600 000 kronor per år för arrangemanget.
– Det här firandet har blivit en folkfest, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S).

https://www.sydsvenskan.se/2023-12-08/ibn-rushd-far-600-000-per-ar-for-att-fira-muslimsk-hogtid

Förra året blev det ingen festival på id al-fitr. Kommunen polisanmälde en medarbetare på Ibn Rushd, som hotade med att det kunde bli kravaller om föreningen fick sänkt bidrag till festivalen. Nu går kommunen tillbaka till att betala 600 000 kronor per år.

Tack Jammeh
Allah ahkbar
Citera
2023-12-08, 16:35
Medlem
-Skarp-s avatar
Svenska tjejer våldtas ofta i Malmö, stort mörkertal. Etniska svenskar är i minoritet i Malmö, Malmö är fullt med muslimer, kommer bara bli värre i Malmö.
Citera
2023-12-08, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Skarp-
Etniska svenskar är i minoritet i Malmö, Malmö är fullt med muslimer, kommer bara bli värre i Malmö.
Jo men du det är old news. Malmö är förlorat sedan ett antal år.
Citera
2023-12-08, 16:40
Medlem
-Skarp-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jo men du det är old news. Malmö är förlorat sedan ett antal år.
Det blir ju upprepningar nästan dagligen, mord, våldtäkter, bara negativa nyheter, förutom få tillfällen när någon ex förhindrat att våldtäkt genomförs. Dom säger att svenska tjejer är lätta att våldta och minimal risk att åka fast, dessutom är ju svenska fängelser som bra hotell och straffen ett skämt.
Citera
2023-12-08, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
text
Trodde den [Katrin Stjernfeldt Jammeh] dragit sig tillbaka med en jättefallskärm vid det här laget.

För övrigt kan jag inte i mina dar förstå hur man röstar fram en sån där utpräglad blattemadrass alternativt är valet riggat, jag vet inte?
Citera
2023-12-08, 16:43
Medlem
-Skarp-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Trodde den [Katrin Stjernfeldt Jammeh] dragit sig tillbaka med en jättefallskärm vid det här laget.

För övrigt kan jag inte i mina dar förstå hur man röstar fram en sån där utpräglad blattemadrass alternativt är valet riggat, jag vet inte?
Finns ju tyvärr en inte så liten del etniska svenskar som röstar för fortsatt svenskfientlig politik. Jag är inte av svensk etnicitet, född i Sverige däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in