2019-06-13, 05:21
Medlem
Våldsam knivman gripen på Möllevången

En våldsam knivman greps vid 19.30-tiden av polisens insatsstyrka på Ystadsgatan vid Möllevången. Mannen hade kort tidigare uppträtt hotfullt med en större kniv på Claesgatan. På Ystadsgatan fann polisens insatsstyrka knivmannen. Mannen var våldsam vid gripandet men hade kastat ifrån sig kniven innan polisen fick tag på honom. Minst en person uppgavs vara misshandlad men inte svårt skadad av våldsmannen.Pppress.
Citera
2019-06-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Våldsam knivman gripen på Möllevången

En våldsam knivman greps vid 19.30-tiden av polisens insatsstyrka på Ystadsgatan vid Möllevången. Mannen hade kort tidigare uppträtt hotfullt med en större kniv på Claesgatan. På Ystadsgatan fann polisens insatsstyrka knivmannen. Mannen var våldsam vid gripandet men hade kastat ifrån sig kniven innan polisen fick tag på honom. Minst en person uppgavs vara misshandlad men inte svårt skadad av våldsmannen.Pppress.

Kniv? Måste vara en vit svensk för det är bara vita svenskar som våldtar och springer runt med kniv på Möllevångstorget.

Jag har aldrig varit med om att polisen svävar med sin äckliga helikopter ovanför Möllevångstorget. fina Seved eller Rosengård. Antar att det inte är pk att få med bidragstjuvar och svartjobb.
Citera
2019-06-15, 03:48
Medlem
Muslimskor i tält som kör bil måste vara de sämsta förarna som existerar, dels har de tagit sina körkort på svart körskola, och dels har de så låg intelligens att de inte klarar av att framföra bilen för de kan inte trafikreglerna. Jag antar att de handlat bilen för den del av de 250k skattefritt som en vuxen får när de får PUT. Undrar vad man får som vit och kristen i ett muslimskt land om man säger att man är flykting...huvudet avhugget som bonus?
Citera
2019-06-15, 03:51
Medlem
Det finns viss muslimer på Pressbyråerna som ska "sälja" men deras intelligens räcke rinte till att lyssna på vad kunden vill handla. Man klarar inte av att lyssna och tänka samtidigt och sedan är det kundens fel och man säger till kunden att kunden snackar "underligt". Klarar man inte att koda av vanlig svenska borde man åka hem till det muslimska skitland man kommer ifrån och skaffa sig ett jobb som man fått tildelat eller där man köpt en Pressbyrå med svarta pengar. Undvik Pressbyrån på Hyllie busstorg, måste vara den mest retarderade som jobbar där.
Citera
2019-06-15, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trickanor
Källa på det råttan i pizzan-påståendet?

Du vet att råttan i pizzan är the true story numera. Så det som på 80 talet var myter och fabler, har idag blivit sanningar.. Det finns flera rättsfall och nyheter där pizzierian används för illegal slakteri av får.
Citera
2019-06-16, 00:21
Medlem
På tal om råttor i Malmö. Har aldrig sett så många råttor (djur) som springer runt i Malmö. Allt från 0,5-0,75m men klart handlar det om en stad där det ligger skräp överallt och man har som norm att man kastar skräp omkring sig på gatan eller lägger ut hushållssopor som man ställer utanför ytterdörren innan man går och lägger sig som man gör i det skitland (inklusive Frankrike och Latinamerika) man kommer ifrån så dyker det upp råttor.

Brukar råttor (djur, ej muslimer eller zigenare) anfalla harar och fåglar?
Citera
2019-06-16, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analslugger
Råttor är allätande opportunister. Mästare på överlevnad och reproduktion. T o m bättre än människor/"människor".
Citera
2019-06-16, 06:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
På tal om råttor i Malmö. Har aldrig sett så många råttor (djur) som springer runt i Malmö. Allt från 0,5-0,75m men klart handlar det om en stad där det ligger skräp överallt och man har som norm att man kastar skräp omkring sig på gatan eller lägger ut hushållssopor som man ställer utanför ytterdörren innan man går och lägger sig som man gör i det skitland (inklusive Frankrike och Latinamerika) man kommer ifrån så dyker det upp råttor.

Wow, finns det så stora råttor i Malmö?
Citera
2019-06-16, 06:30
Medlem
Här en som inte längre står ut i fina Malmö. Kommer det att bli flera fina lägenheter lediga i stan då folk lämnar?

Eller ska det anses som normalt att vara i sitt hem, den lägenheten som jag förälskade mig i handlöst för 9 år sedan och höra människor skjutas ihjäl på gatan utanför…bokstavligen pang, pang, pang.
Tre skott var det som dödade personen som sköts vid Triangeln förra veckan sent på kvällen.
Blinkande sirener, tjutande däck….den hovrande helikoptern över stan, händelsen på Centralen i början av veckan, fler dödsskjutningar och det under samma dygn.
Jag har tappat räkningen på det antalet bomber som jag hört sprängas när jag legat sömnlös på nätterna, igen och igen…det tar aldrig slut, jag står inte ut.
Det spelar ingen roll hur mycket jag gillar vår fina sekelskifteslägenhet i sig, det går inte att bo i Malmö längre känner jag.

https://inredningshjalpen.com/2019/06/14/star-inte-ut/
Citera
2019-06-17, 21:24
Medlem
Malmöpolisen har gått ut ich sagt att det inte skjuts eller sprängs bomber i Malmö men då undrar jag varför man numera drar på sig skyddsvästar om det är en stad där man inte klarar av att lösa de allra enklaste brotten. Malmöpolisen är ju duktiga, motiverade, och smarta.
Citera
2019-06-19, 08:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Malmöpolisen har gått ut ich sagt att det inte skjuts eller sprängs bomber i Malmö men då undrar jag varför man numera drar på sig skyddsvästar om det är en stad där man inte klarar av att lösa de allra enklaste brotten. Malmöpolisen är ju duktiga, motiverade, och smarta.

De talar med kluven tunga. Ett besked till allmänheten, ett internt. Undrar om de får extra risktillägg när de åker ut till stadens gator och torg.
Citera
2019-06-20, 08:19
Medlem
spoilers avatar
"Nu har Malmö stad skickat ut en lista med ”tips och råd för hur du undviker att hamna i oönskade situationer” till all personal inom hälsa, vård och omsorg.

Kvällsposten listar några av punkterna:

”Planera din färdväg – känn ditt område. Alternativa färdvägar/ingångar/utgångar”.
”Försök att minimera tiden från det att du parkerar din cykel/bil tills det att du går in till brukaren”.
”Innan du lämnar ett trapphus, titta först ut och gör en bedömning av omgivningen för att undvika att hamna i en oönskad situation”.
”Håll avstånd till personer som bedöms som potentiellt hotfulla eller farliga och öka avståndet om det inte finns andra personer i närheten”.

Listan är dock inte ny utan togs fram för ett år sedan utifrån en säkerhetsutbildning som kommunen hade med anledning av de skjutningar som plågade staden.
– Nu var det återigen, efter en lugn start på året, skjutningar och sprängningar inom loppet av bara några dagar. Då bestämde vi oss för att skicka ut listan igen, säger Åsa Ollerstam Lundh, en av cheferna som skickade ut listan, till Kvällsposten."

https://nyheteridag.se/malmo-stad-tipsar-sin-personal-sa-undviker-du-att-drabbas-av-valdet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in