2023-12-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ganska positiv PR för Israel att visa att barnen till deras elit deltar i kriget istället för att vältra sig i lyx i Dubai och i andra länder såsom många andra politiska ledares barn gör.

Till skillnad från ryssland och hamas där eliten och dess söner fläskar till sig utomlands som dom fegisar dom är.
Citera
2023-12-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ganska positiv PR för Israel att visa att barnen till deras elit deltar i kriget istället för att vältra sig i lyx i Dubai och i andra länder såsom många andra politiska ledares barn gör.
Dessutom sluter judar boende utomlands upp för tjänstgöring i armen. Hur många andra länder har medborgare som kommer hem i stor skala när det blir krig?
Citera
2023-12-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ha ha Jag vill särskilt uppmärksamma nr 4 från vänster, främre raden.
Den Hamasgrisen klarar inte ens 1 km språngmarsch. Vad gör han i combat överhuvudtaget?

Det är en vacker bild iaf. En imponerande samling hopbuntade terrorister.

Jag är imponerad av israels svar på 7/10-attacken. Att genomsnittsisraelen har 50 IQ-poäng mer än genomsnittspalestiniern, det vet vet ju alla men det går ändå förvånansvärt bra.

Jag gissar att slutnotan blir brutal = kännbar avstyckning av Gaza.

Dvs Israel kommer att ta ung hälften av Gaza och betrakta det som krigsbyte. Med all rätt!
Om några år kommer den delen förmodligen att blomstra också till skillnad från resten av gaza som är kvar på samma nivå.
Alternativet är kanske att man rensar ut en rejäl buffertzon där ingen får bo.
Citera
2023-12-08, 11:32
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Känner exakt så. Detta är en demonisk ondska, den kan inte vara mänsklig vilket jag förklarat i mina inlägg som raderades och jag varnades för. Flashback har ingen yttrandefrihet.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12839063/Palestinians-captured-IDF-stripped-paraded-Gaza.html

Förnedring av tillfångatagna palestiner av IDF. Rätt åt de svinen! GO IDF!
De klär också av de för att se till att ingen av de har en bombväst på sig.
Märk också att flera av Hamas snubbarna är lönnfeta och har chipstuttar.
Jag som trodde att Gaza var ett stor fängelse och de svälte där inne.
Citera
2023-12-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Om några år kommer den delen förmodligen att blomstra också till skillnad från resten av gaza som är kvar på samma nivå.
Alternativet är kanske att man rensar ut en rejäl buffertzon där ingen får bo.

Klart att den kommer att blomstra

Man kan undra hur sådant här sköts rent juridiskt.
Mot bakgrund av 7/10-pogromen, 10 000 raketer osv, kan Israel få juridisk rätt till Gaza eller delar av Gaza? Jag vet inte hur sådant här funkar.
Finns det lagliga krigsbyten i form av mark?
Kan man som anfallande part förlora rätten till sin egen mark?
Citera
2023-12-08, 12:05
Medlem
Citat:

Mot bakgrund av 7/10-pogromen, 10 000 raketer osv, kan Israel få juridisk rätt till Gaza eller delar av Gaza? Jag vet inte hur sådant här funkar.

Ja
Ja
Ja
Citera
2023-12-08, 12:29
Medlem
Citat:

Ja på samtliga frågor.
Citera
2023-12-08, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kan siffrorna verkligen stämma? Eller känner de inte till det sexuella våldet? T.ex:

"När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

"He penetrated her, and shot her in the head before he finished,' she said, according to the BBC who saw the video testimony. 'He didn't even pick up his pants; he shoots and ejaculates."

"Some women were raped before they were dead, some raped while injured, and some were already dead when the terrorists raped their lifeless bodies,' his statement says."

"'One was sexually terrorised with a knife stuck in her vagina and all her internal organs removed,' his statement says, according to the BBC."

Jag har svårt att tro att 75% stöder detta. Men vem vet.

Varför skulle de inte stödja det? Det handlar om Judar och dessa ses inte som värda att leva i regionen. Tänk på att dessa personer blir indoktrinerade i FN styrda skolor att hata judar sedan barnsben.
Citera
2023-12-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Vilka bilder? Kan jag få se dem? Om man ser hur hamas fångar pratade om hamas och berättade hur de bemöts under tiden så jag kommer inte tro på sånt bullshit tills jag ser.

Vart är alla bilder på de döda civila som Hamas hävdar? Visa lite bilder eller så har ingen civil dött. Dåligt gjorda dockor och kasst smink är inte godkända som bevis.
Citera
2023-12-08, 13:39
Medlem
Minns hur vissa stollar här påstod att IDF aldrig skulle våga gå in i Gaza och om dom nu mot förmodan ändå skulle få för sig att göra de så skulle dom slaktas och kidnappas av Hamas motiverade elitsoldater.. en (1) Hamas-krigare skulle lätt slå ut 10 IDF-soldater och Merkava-tanks skulle brinna och sprängas på löpande band.

Nu vittrar Israel seger, man närmar sig hjärtat av Hamas och väljer att sända ut en hälsning till al Qassam’s trupper om vad som väntar dom!

Citat:
This morning the Israelis drop another pamphlet over Khan Younis that contains more Quranic verses and appears to target the alQassam leadership and it says:

"Soul for a soul, eye for an eye..
Those who started this will be defeated"

https://nitter.net/gaza_report/status/1733040887502888977#m

Tror bläckis och te-gubben fortfarande att Hamas är lika stöddiga som dom var den 7 oktober? Hoppas ni tror på ett paradis för martyrer iaf för snart ligger era hjältar blödandes i gruset..
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-12-08 kl. 13:42.
Citera
2023-12-08, 13:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Hamas spikade könsorganen på denna kvinna, som hittades naken och svårt tilltygad:

"Jag var en av de första på plats den 7 oktober. En av dagarna kallades jag till ett hus där jag fått veta att det fanns kroppar. När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/valdtakt-som-vapen-vittnesmal-skildrar-hamas-sexuella-vald-den-7-oktober--r1devc

Ännu mer sjuka saker:

Citat:
"They sliced her breast and threw it on the street," she says. "They were playing with it."

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67629181
Citera
2023-12-08, 14:01
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ännu mer sjuka saker:
De som överlevde och bevittnade det nära, verkar ju må fruktansvärt dåligt, vilket man kan förstå.

Citat från artikeln du länkade
"I spoke with at least three girls who are now hospitalised for a very hard psychiatric situation because of the rapes they watched," Minister May Golan told me. "They pretended to be dead and they watched it, and heard everything. And they can't deal with it."

Israel's police chief Yaacov Shabtai said that many survivors of the attacks were finding it difficult to talk and that he thought some of them would never testify about what they saw or experienced.

"Eighteen young men and women have been hospitalised in mental health hospitals because they could no longer function," he said.

Others are reportedly suicidal. One of those working with the teams around survivors told the BBC that some had already killed themselves.
Det är sjukt obehagligt hela grejen, ofattbart. Visar en människosyn och personlighet som är grotesk
och det ser ju ut som om mardrömmen inte är över för en del tjejer. Med den vetskapen som Israel har på vad Hamas/palestinier gjort mot unga tjejer, förstår jag att de inte kan tänka sig låta de fortsätta behandlingen med kvarvarande kvinnliga gisslan. Jag tänker mig att Israel kommer med ursine söka rätt på dem.
Israeli and US officials believe that Hamas continues to hold hostage a number of civilian women in their twenties and thirties, despite agreeing it would release all women and children as part of the truce agreement last week. US President Joe Biden said on Tuesday that Hamas’ refusal to release them was “what broke this deal and ended the pause in the fighting.”
https://www.cnnphilippines.com/world/2023/12/8/rape-sexual-violence-Hamas-attack-Israel.html

Hoppas att de får tag i tjejerna om detta stämmer. Jag gissar på att det inte kommer ske någon vapenvila fören Hamas lämnat tillbaka alla kvinnor/flickor eller att man funnit dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in