Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nej, du vet inte bäst. Det är den samlade expertisen som vet bäst.
Du checkar alla boxar för fullfjädrad sektmedlem. "den samlade expertertisen" "den samlade vetenskapen" osv osv osv. Alltid samma tröttsamma argument för att stänga debatten när argument saknas. Exakt samma metod används av klimattalibanerna som valt ut sina "experter" och kallar de falskt för "den samlade vetenskapen" och alla som inte håller med är "klimatförnekare". Covidsekten håller på precis likadant och du är inget undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
De gjorde vad man med den informationen vid tidpunkten var bäst.
Nej det gjorde de inte. I de allra flesta länder agerade man på känslor snarare än statistik och man gjorde politik av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jag tar det igen: du överskattar din egen förmåga. Vad du TYCKER är oväsentligt.
Nej när det gäller demokratiska frågor överskattar jag knappast min förmåga. Jag säger vad jag tycker även om jag får alla emot mig. Nuförtiden så är det ytterst få som gör det, men du är fortfarande långt ner i kaninhålet. De allra flesta har lämnat masspsykosen för länge sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Att du tycker synd om dig själv för att du hade dålig ekonomi som blev ännu sämre är irrelevant.
Varför ljuger du om mig? Jag har aldrig pratat om mig själv, utan jag pratar om vad som är fel på ett globalt plan och vad felen lett till.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Skaffa dig en bättre ekonomi istället för att sitta här och grina dagarna i ända om hur dålig den är. Personlig konkurs är trist, men du kan säkert komma tillbaka. Bo kvar hemma hos mamma och pappa är ett första steg.
Det handlar inte om mig, det handlar om andra människors ekonomi. Det har kostat människoliv det här i andra sjukdomar, ekonomisk stress och självmord. Men det spelar ingen roll för dig? Varför är det bara dödsfall i ett enskilt virus som intresserar dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det du pysslar med kallas "denial". Att ovaccinerade dör i högre omfattning är ingen vinkling, det är fakta.
Nej det är propaganda. De allra flesta ovaccinerade mår hur bra som helst inkl undertecknad. Förklara nu hur jag kan må så bra och klara mig utan vaccin? Så var inte inte direkt tongångarna när det begav sig. jag skulle hamna på iva och belasta vården och vara samhällets fiende nummer ett. Inser du inte att det här var rent BS?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Risken för myocarditis är betydligt högre vid COVID-infektion än vaccination. Om sedan någon BEHÖVER vaccineras är irrelevant, men risken för myocarditis är betydligt högre vid infektion ac SARS-CoV-2 än vid vaccination.
Nej det där är rent skitsnack. Sivert Bakken skulle aldrig tagit detta skräp. Varför vill du plåga unga män utan risk och lura i de potentiellt farliga läkemedel, när risken för allvarlig covid är så låg för dem?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Ingen har blivit tvingad att vaccinera sig.
Vad vet du om det? Det är många som blivit indirekt tvingade att ta vaccinet för att kunna resa, gå på krogen, kunna göra praktik inom vården för att ta sjuksköterskeexamen osv osv. Att säga att jag inte var tvingad kan du inte veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nej, man måste inte det. Återkom när du lyckats fixa den globala hälsosituationen. Herregud....
Det måste folk fixa själva och inse att man inte kan trycka i sig allt som livsmedelsbutikerna säljer i långa loppet. I synnerhet inte ultraprocessad mat och socker.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Om du inte klarar av att läsa befintlig statistik kan jag inte hjälpa dig. Du brister dessutom i kunskap på området.
Det är precis vad jag kan och risken för allvarlig covid är ytterst låg för att säga försumbar för unga och i övrigt friska personer. De behöver inte dessa vacciner. Så har det varit precis hela tiden. "vacciner" som man behöver ta trots att man redan varit sjuk är inga riktiga vacciner. Det är basic immunologi, som fortfarande gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Redan för över hundra år sedan kände man till att vid pandemier ökar antalet dödsfall i hjärt-kärl sjukdomar med upp till 40%. Det fanns inga mRNA-vaccin på den tiden, får jag påpeka. Att du är så blåst att du inbillar dig att alla som dör är vaccinskadade är så patetiskt ointelligent att det blir pinsamt.
Det är inte mRNA-vacciner som kommer att rädda världen från hjärt och kärlsjukdomar. Det måste folk ta tag i själva och se till att äta bättre mat. Om folk bara lärt sig lite om näringslära och att man inte behöver äta så ofta så hade vi inte haft några större problem med covid från första början. Det är folkhälsan som behöver fixas i första hand, inte trycka på allt och alla onödiga och dyra läkemedel med okända biverkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Överdödligheten rusade i exakt relation till smittspridningen med start i början på 2020. Den fortsatte att accelerera i slutet av December. Ditt problem är att du sitter och inbillar dig att SARS-CoV-2 är "ofarligt".
JA i början. Men tittar du i genomsnitt så över hela pandemin så får du fram helt andra siffror för vårt land. Då ligger vi i absolut toppklass jämfört våra grannländer som tog i med hårdhandskarna. Med facit på hand var det meningslöst, dyrt och skadligt.
Du väljer ut en period för att göra en poäng, men när det gäller pandemin måste man se HELHETEN. Dvs hur blev utfallet för hela perioden och inte bara titta initialt. Fakta är att på totalen hade vi ett bättre resultat när det gäller överdödlighet än länder som tog i med hårdhandskarna mot viruset. Det säger någonting om hur fel världen reagerade på viruset från första början.
Tegnell blev hånad och kallad för allt det du rabblar upp, men han var nykter hade rätt och stod på sig. Det är respekt i min värld.
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det enda bedrägeri som pågår är det självbedrägeri som du och andra antivaxxar-patrask ägnar er åt. Själv- och faktaförnekelse i kombination med dunning-kruger är allvarliga saker. Skaffa dig en utbildning om du vill diskutera saken. Pajas.
Nästa tecken på sektmedlem att kryssa i: "dunning kruger" och "faktaförnekare" och "antivaxx-xxxx" Jag känner igen en sektmedlem på direkten när jag hör argumentationstekniken. Ni var många som höll på exakt så här under pandemin, men nu är det inte så många kvar tack och lov, förrutom du då. Ni är helt hjärntvättade utan att veta om det och det är synd om er.