2023-12-07, 23:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den nyanserade sanningen är att covid är helt ofarligt för de allra flesta. Därför finns det ingen anledning att vaccinera allt och alla eller ens ha det målet överhuvudtaget. Man borde bara skyddat de som behöver skyddas och resten hade kunnat leva på som vanligt. Folk hade blivit smittade ändå, så att skydda människor från att bli smittade var ganska meningslöst.

Den nyanserade sanningen om vaccinerna är att de faktiskt togs fram väldigt fort och testades inte på konventionellt sätt för ett så stort bruk på global nivå, vilket såklart ledde till oförutsedda allvarliga biverkningar hos yngre män och idrottare i form av myokardit och perikardit.

Man ljög öppet om att vaccinerna var säkra och effektiva, men de var ju inte det för alla visade det sig. I någon mening lurade man i personer som inte ens var i närheten av risk för allvarlig covid och så fick de allvarliga hjärtproblem och somliga dog. Det är inte ok någonstans. Och därför ska inte samma personer anklaga andra för att sprida desinformation om vaccinerna. De är desinformationsspridare själv och det har orsakat skador och lidande.

Intressant att de kallas för "fringe". De är ju motsatsen till fringe. Snacka om vinklad artikel som inte tar hänsyn till vad de faktiskt säger. Det var ju Fauci som kallade de för "fringe" och begärde en offentlig take down på deras argument.

Återigen. Samma modus operandi. Du kommer med samma tröttsamma stämplar som alla statskramare och fascister använder i sina debatter där argument saknas, men du har ingen förklaring varför GBD har fel. Varför har "vetenskapen" rätt och GBD fel menar du?
Du sitter bara och ljuger. Det är knappast första gången du säger detta. Se tidigare svar. Helt meningslöst att diskutera med sådana som dig. Skaffa en utbildning, ett råd i all välmening.
Citera
2023-12-07, 23:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du sitter bara och ljuger. Det är knappast första gången du säger detta. Se tidigare svar. Helt meningslöst att diskutera med sådana som dig. Skaffa en utbildning, ett råd i all välmening.

Ljuger om vad? Du har inte gett ett enda argument om varför jag har fel. Det är bara stämplar och åter stämplar.

Lämna sekten är mitt råd, det är inte så många kvar i den längre. De flesta vet hur det ligger till och tar inga fler sprutor.
Citera
2023-12-07, 23:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte att covid orsakar dödsfall. Det stämmer, men det som intresserar mig till skillnad mot dig är orsakerna till varför det är så samt vilka det är som far illa. Det vill du inte diskutera. Det är nämligen inte så att det är vem som helst som dör MED covid, utan det är mycket gamla människor med flera andra sjukdomar som ändå skulle dö i vilken förkylning som helst. Vad har vi för intresse av att överreagera på att gamla människor dör? Du får gärna förklara det för mig. Gamla människor har alltid dött och det är ingen som försökt stoppa det. Vi accepterar att så ser tyvärr verkligheten ut.
Det är ingen som överreagerar. Var har du fått det ifrån?

Citat:
Det tror jag inte på. Statistiken är riggad till ovaccinerades nackdel. Sedan finns det ju naturliga förklaringar i sverige varför ovaccinerade var mer drabbade och det beror ju på vår invandring. Invandrare är mer trångbodda, vilket passade viruset bra. Och på det så har de som kommit till vårt land sämre hälsa i grunden än ursprungsbefolkningen. Så hur vi än gjort så hade det ändå gått dåligt för invandrarna eftersom de har helt andra förutsättningar när sådana här virus slår till. Mörkhyade kan lida av d-vitaminbrist och det är också en riskfaktor att ta hänsyn till.
Vad du tror på spelar ingen roll. Fakta är fakta alldeles oavsett vad du tror. Ovaccinerade dör i större omfattning än vaccinerade, även av orsaker som INTE är COVID-19. Skyll inte på mig för att jag refererar till befintlig statistik. Det är inget som är "riggat", var FÅR du allt ifrån. Hur menar du att någon skall ta dig på allvar om du skriker "riggat" eller "Bill Gates" eller "Big Pharma" så fort någon kör upp statistik och fakta under näsan på dig? Pajas.

Citat:
För femtielfte gången. Det är inte covid som är problemet, utan folkhälsan. Folk klarar inte av att ta till sig enkel information om hur man sköter om sin hälsa och äter rätt slags kost. Har man ingen kännedom om sin hälsa blir man tyvärr sjuk förr eller senare när åren går och man gått och blivit fet.
Det skulle vara jättebra om alla vore hälsosamma och inte hade några sjukdomar. Du verkar inte förstå att antalet personer som är fullt friska utan ålommar är mindre än du tror. Men visst, om alla vore unga, friska och hälsosamma så vore det kanon.

Citat:
Covid ensamt är sällan något större problem, utan när det blir riktigt illa så är det covid i kombination med andra allvarliga sjukdomar som i nästan samtliga fall beror på rent slarv med den egna hälsan.
Återigen, man kan inte sitta och spekulera i vad som skulle varit om alla varit kärnfriska och unga. Det är inte alla.

Citat:
Väger man samman statistiken från överdödligheten och jämför den med coviddödsstatistiken så ser man klart och tydligt att de flesta verkar ha dött MED covid och de hade dött oavsett vad pga hög ålder. Det går inte att stoppa att människor dör och det ska vi aldrig försöka göra heller. Precis som heller inte ska tro att det går att påverka jordens temperatur genom att betala högre skatt för den gröna omställningen osv. Det är så likt att det är skrämmande.
Nej, väger man samman statistiken ser man att de flesta dog AV COVID.

Citat:
Kommer politikerna med en global lösning oavsett fråga kan scamvarning utfärdas nästan på direkten idag. Oerhört tråkig utveckling och det är synd att alldeles för många spelar med.
Ja, så tror DU. Men så tror inte de som bestämmer just på grund av att de är mycket smartare än du. Att du tycker att det handlar om en "scam" beror helt enkelt på att du är dålig förlorare och inte vill erkänna att du har fel. Det har du. Och det är antagligen därför du sitter och ljuger lite hit och dit. Pinsamt.
Citera
2023-12-07, 23:43
Medlem
Varför kan inte folk hålla avstånd i matkassorna kräv munskydd.
Citera
2023-12-08, 00:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är ingen som överreagerar. Var har du fått det ifrån?
Nästan hela världen har överreagerat på detta i stort sett ofarliga virus. Skydda äldre och sårbara kan och ska man göra absolut, men inte på det sätt man gjorde. Dessutom borde man lyssnat mer på de äldre och vad de ville. Alla ville nämligen inte bli skyddade och isolerade.

Citat:
Vad du tror på spelar ingen roll. Fakta är fakta alldeles oavsett vad du tror. Ovaccinerade dör i större omfattning än vaccinerade, även av orsaker som INTE är COVID-19. Skyll inte på mig för att jag refererar till befintlig statistik. Det är inget som är "riggat", var FÅR du allt ifrån. Hur menar du att någon skall ta dig på allvar om du skriker "riggat" eller "Bill Gates" eller "Big Pharma" så fort någon kör upp statistik och fakta under näsan på dig? Pajas.
Man kan alltid vinkla statistik så att det ser dåligt ut för ovaccinerade. Det är vad hela propagandan går ut på. De flesta ovaccinerade är fullt friska fortfarande inkl undertecknad. Att titta på några få som behöver vårdas är inte hela sanningen om vaccinerna var bra eller inte. Det svaret kan bara ges på individuella nivå.

Även om vissa behövde vaccinera sig så betyder det inte att elitidrottsmän behövde vaccineras, som exempelvis Sivert Bakken. https://www.svt.se/sport/skidskytte/sivert-backen-fick-hjartsacksinflammation-efter-covid-vaccinet-har-inte-kunnat-trana-pa-fem-manader

Citat:
Det skulle vara jättebra om alla vore hälsosamma och inte hade några sjukdomar. Du verkar inte förstå att antalet personer som är fullt friska utan ålommar är mindre än du tror. Men visst, om alla vore unga, friska och hälsosamma så vore det kanon.
Men visst. Låt de ta vaccinet då, men tvinga inte på oss andra som inte vill ha det eller inför vaccinpass. Är vaccinet så bra som det utlovas så behövs inget vaccinpass från första början. Bara där anar man bluff och båg. Vad är det för jävla skräp som ALLA måste ta för att det ska fungera?

Citat:
Återigen, man kan inte sitta och spekulera i vad som skulle varit om alla varit kärnfriska och unga. Det är inte alla.
Nej men man måste inte gå runt med hängmage. Det är ingen naturlag och inte naturligt. Människan har blivit fet pga konstgjord och felaktig kost. Gör rätt så försvinner hängmagen och du klarar virus och sjukdomar bättre. Hälsopass och BMI-pass skulle behöva införas. Har du över 30 i BMI är du uppe i fetma och har större risk för att drabbas av allvarliga sjukdomar överlag och även covid 19. Det kan vi inte acceptera.

Citat:
Nej, väger man samman statistiken ser man att de flesta dog AV COVID.
Nope. För då hade du kunnat påvisa en överdödlighet på motsvarande summa och det kan du inte trolla fram hur mycket du än försöker.

Citat:
Ja, så tror DU. Men så tror inte de som bestämmer just på grund av att de är mycket smartare än du. Att du tycker att det handlar om en "scam" beror helt enkelt på att du är dålig förlorare och inte vill erkänna att du har fel. Det har du. Och det är antagligen därför du sitter och ljuger lite hit och dit. Pinsamt.
Det är scam i det avseendet att lösningen är global och att alla ska vaccineras. Det behövdes inte och det var känt tidigt i statistiken att det förhöll sig på det sättet.
Citera
2023-12-08, 01:57
Medlem
Citat:
Det är tyvärr så att det är förväntat att gamla människor dör. Det finns inga lockdowns och restriktioner som hjälper mot det. Är det inte covid så är det en förkylning som tar livet av folk. och så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

FHM rekommenderar ju vaccination till "Gravida oavsett ålder efter graviditetsvecka 12." https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/

Det finns en del studier som har funnit ökad risk för komplikationer och till och med död hos gravida.

Så de som tror att FHM fått kalla fötter inför vaccinet kan ju förklara varför de anser att vaccinering är viktig för gravida kvinnor och deras foster. Det är ju tydligt att FHM vill att Covid nu, precis som du, kurt-sune, ska ses som bara en rätt normal influensa bland andra och att man därför rekommenderar vaccinering till så få som möjligt. Det vill säga till de nödvändigaste, såsom gravida kvinnor.
Citera
2023-12-08, 08:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nästan hela världen har överreagerat på detta i stort sett ofarliga virus. Skydda äldre och sårbara kan och ska man göra absolut, men inte på det sätt man gjorde. Dessutom borde man lyssnat mer på de äldre och vad de ville. Alla ville nämligen inte bli skyddade och isolerade.
Nej, du vet inte bäst. Det är den samlade expertisen som vet bäst. De gjorde vad man med den informationen vid tidpunkten var bäst. Jag tar det igen: du överskattar din egen förmåga. Vad du TYCKER är oväsentligt. Att du tycker synd om dig själv för att du hade dålig ekonomi som blev ännu sämre är irrelevant. Skaffa dig en bättre ekonomi istället för att sitta här och grina dagarna i ända om hur dålig den är. Personlig konkurs är trist, men du kan säkert komma tillbaka. Bo kvar hemma hos mamma och pappa är ett första steg.

Citat:
Man kan alltid vinkla statistik så att det ser dåligt ut för ovaccinerade. Det är vad hela propagandan går ut på. De flesta ovaccinerade är fullt friska fortfarande inkl undertecknad. Att titta på några få som behöver vårdas är inte hela sanningen om vaccinerna var bra eller inte. Det svaret kan bara ges på individuella nivå.
Det du pysslar med kallas "denial". Att ovaccinerade dör i högre omfattning är ingen vinkling, det är fakta.

Citat:
Även om vissa behövde vaccinera sig så betyder det inte att elitidrottsmän behövde vaccineras, som exempelvis Sivert Bakken. https://www.svt.se/sport/skidskytte/sivert-backen-fick-hjartsacksinflammation-efter-covid-vaccinet-har-inte-kunnat-trana-pa-fem-manader
Risken för myocarditis är betydligt högre vid COVID-infektion än vaccination. Om sedan någon BEHÖVER vaccineras är irrelevant, men risken för myocarditis är betydligt högre vid infektion ac SARS-CoV-2 än vid vaccination.

Citat:
Men visst. Låt de ta vaccinet då, men tvinga inte på oss andra som inte vill ha det eller inför vaccinpass. Är vaccinet så bra som det utlovas så behövs inget vaccinpass från första början. Bara där anar man bluff och båg. Vad är det för jävla skräp som ALLA måste ta för att det ska fungera?
Ingen har blivit tvingad att vaccinera sig.

Citat:
Nej men man måste inte gå runt med hängmage. Det är ingen naturlag och inte naturligt. Människan har blivit fet pga konstgjord och felaktig kost. Gör rätt så försvinner hängmagen och du klarar virus och sjukdomar bättre. Hälsopass och BMI-pass skulle behöva införas. Har du över 30 i BMI är du uppe i fetma och har större risk för att drabbas av allvarliga sjukdomar överlag och även covid 19. Det kan vi inte acceptera.
Nej, man måste inte det. Återkom när du lyckats fixa den globala hälsosituationen. Herregud....

Citat:
Nope. För då hade du kunnat påvisa en överdödlighet på motsvarande summa och det kan du inte trolla fram hur mycket du än försöker.
Om du inte klarar av att läsa befintlig statistik kan jag inte hjälpa dig. Du brister dessutom i kunskap på området. Redan för över hundra år sedan kände man till att vid pandemier ökar antalet dödsfall i hjärt-kärl sjukdomar med upp till 40%. Det fanns inga mRNA-vaccin på den tiden, får jag påpeka. Att du är så blåst att du inbillar dig att alla som dör är vaccinskadade är så patetiskt ointelligent att det blir pinsamt. Överdödligheten rusade i exakt relation till smittspridningen med start i början på 2020. Den fortsatte att accelerera i slutet av December. Ditt problem är att du sitter och inbillar dig att SARS-CoV-2 är "ofarligt".

Citat:
Det är scam i det avseendet att lösningen är global och att alla ska vaccineras. Det behövdes inte och det var känt tidigt i statistiken att det förhöll sig på det sättet.
Det enda bedrägeri som pågår är det självbedrägeri som du och andra antivaxxar-patrask ägnar er åt. Själv- och faktaförnekelse i kombination med dunning-kruger är allvarliga saker. Skaffa dig en utbildning om du vill diskutera saken. Pajas.
Citera
2023-12-08, 09:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej, du vet inte bäst. Det är den samlade expertisen som vet bäst.
Du checkar alla boxar för fullfjädrad sektmedlem. "den samlade expertertisen" "den samlade vetenskapen" osv osv osv. Alltid samma tröttsamma argument för att stänga debatten när argument saknas. Exakt samma metod används av klimattalibanerna som valt ut sina "experter" och kallar de falskt för "den samlade vetenskapen" och alla som inte håller med är "klimatförnekare". Covidsekten håller på precis likadant och du är inget undantag.

Citat:
De gjorde vad man med den informationen vid tidpunkten var bäst.
Nej det gjorde de inte. I de allra flesta länder agerade man på känslor snarare än statistik och man gjorde politik av det.

Citat:
Jag tar det igen: du överskattar din egen förmåga. Vad du TYCKER är oväsentligt.
Nej när det gäller demokratiska frågor överskattar jag knappast min förmåga. Jag säger vad jag tycker även om jag får alla emot mig. Nuförtiden så är det ytterst få som gör det, men du är fortfarande långt ner i kaninhålet. De allra flesta har lämnat masspsykosen för länge sedan.

Citat:
Att du tycker synd om dig själv för att du hade dålig ekonomi som blev ännu sämre är irrelevant.
Varför ljuger du om mig? Jag har aldrig pratat om mig själv, utan jag pratar om vad som är fel på ett globalt plan och vad felen lett till.

Citat:
Skaffa dig en bättre ekonomi istället för att sitta här och grina dagarna i ända om hur dålig den är. Personlig konkurs är trist, men du kan säkert komma tillbaka. Bo kvar hemma hos mamma och pappa är ett första steg.
Det handlar inte om mig, det handlar om andra människors ekonomi. Det har kostat människoliv det här i andra sjukdomar, ekonomisk stress och självmord. Men det spelar ingen roll för dig? Varför är det bara dödsfall i ett enskilt virus som intresserar dig?

Citat:
Det du pysslar med kallas "denial". Att ovaccinerade dör i högre omfattning är ingen vinkling, det är fakta.
Nej det är propaganda. De allra flesta ovaccinerade mår hur bra som helst inkl undertecknad. Förklara nu hur jag kan må så bra och klara mig utan vaccin? Så var inte inte direkt tongångarna när det begav sig. jag skulle hamna på iva och belasta vården och vara samhällets fiende nummer ett. Inser du inte att det här var rent BS?

Citat:
Risken för myocarditis är betydligt högre vid COVID-infektion än vaccination. Om sedan någon BEHÖVER vaccineras är irrelevant, men risken för myocarditis är betydligt högre vid infektion ac SARS-CoV-2 än vid vaccination.
Nej det där är rent skitsnack. Sivert Bakken skulle aldrig tagit detta skräp. Varför vill du plåga unga män utan risk och lura i de potentiellt farliga läkemedel, när risken för allvarlig covid är så låg för dem?

Citat:
Ingen har blivit tvingad att vaccinera sig.
Vad vet du om det? Det är många som blivit indirekt tvingade att ta vaccinet för att kunna resa, gå på krogen, kunna göra praktik inom vården för att ta sjuksköterskeexamen osv osv. Att säga att jag inte var tvingad kan du inte veta.

Citat:
Nej, man måste inte det. Återkom när du lyckats fixa den globala hälsosituationen. Herregud....
Det måste folk fixa själva och inse att man inte kan trycka i sig allt som livsmedelsbutikerna säljer i långa loppet. I synnerhet inte ultraprocessad mat och socker.

Citat:
Om du inte klarar av att läsa befintlig statistik kan jag inte hjälpa dig. Du brister dessutom i kunskap på området.
Det är precis vad jag kan och risken för allvarlig covid är ytterst låg för att säga försumbar för unga och i övrigt friska personer. De behöver inte dessa vacciner. Så har det varit precis hela tiden. "vacciner" som man behöver ta trots att man redan varit sjuk är inga riktiga vacciner. Det är basic immunologi, som fortfarande gäller.

Citat:
Redan för över hundra år sedan kände man till att vid pandemier ökar antalet dödsfall i hjärt-kärl sjukdomar med upp till 40%. Det fanns inga mRNA-vaccin på den tiden, får jag påpeka. Att du är så blåst att du inbillar dig att alla som dör är vaccinskadade är så patetiskt ointelligent att det blir pinsamt.
Det är inte mRNA-vacciner som kommer att rädda världen från hjärt och kärlsjukdomar. Det måste folk ta tag i själva och se till att äta bättre mat. Om folk bara lärt sig lite om näringslära och att man inte behöver äta så ofta så hade vi inte haft några större problem med covid från första början. Det är folkhälsan som behöver fixas i första hand, inte trycka på allt och alla onödiga och dyra läkemedel med okända biverkningar.

Citat:
Överdödligheten rusade i exakt relation till smittspridningen med start i början på 2020. Den fortsatte att accelerera i slutet av December. Ditt problem är att du sitter och inbillar dig att SARS-CoV-2 är "ofarligt".
JA i början. Men tittar du i genomsnitt så över hela pandemin så får du fram helt andra siffror för vårt land. Då ligger vi i absolut toppklass jämfört våra grannländer som tog i med hårdhandskarna. Med facit på hand var det meningslöst, dyrt och skadligt.

Du väljer ut en period för att göra en poäng, men när det gäller pandemin måste man se HELHETEN. Dvs hur blev utfallet för hela perioden och inte bara titta initialt. Fakta är att på totalen hade vi ett bättre resultat när det gäller överdödlighet än länder som tog i med hårdhandskarna mot viruset. Det säger någonting om hur fel världen reagerade på viruset från första början.

Tegnell blev hånad och kallad för allt det du rabblar upp, men han var nykter hade rätt och stod på sig. Det är respekt i min värld.

Citat:
Det enda bedrägeri som pågår är det självbedrägeri som du och andra antivaxxar-patrask ägnar er åt. Själv- och faktaförnekelse i kombination med dunning-kruger är allvarliga saker. Skaffa dig en utbildning om du vill diskutera saken. Pajas.
Nästa tecken på sektmedlem att kryssa i: "dunning kruger" och "faktaförnekare" och "antivaxx-xxxx" Jag känner igen en sektmedlem på direkten när jag hör argumentationstekniken. Ni var många som höll på exakt så här under pandemin, men nu är det inte så många kvar tack och lov, förrutom du då. Ni är helt hjärntvättade utan att veta om det och det är synd om er.
Senast redigerad av kurt-sune 2023-12-08 kl. 09:14.
Citera
2023-12-08, 09:24
Medlem
Citat:
Tack. Angående vaccinet borde lyssna på en lite mer nykter analys om vaccinerna. De är inte för alla. Unga och friska personer behöver inte dessa. Att säga det är inte antivaxx. Och det fanns noll anledning att vaccinera sig för att skydda andra, något som de ljögs friskt om. 100% desinformation med andra ord. Det är så fult att de som anklagade folk för att sprida desinformation, spred samma dynga själv med syfte att införa vaccinpass.

https://www.youtube.com/watch?v=4gX7Tz0LWJQ

Vad tror du kommer hända med detta virus framöver. Hur ser mardrömsscenariot ut?
Citera
2023-12-08, 09:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
FHM rekommenderar ju vaccination till "Gravida oavsett ålder efter graviditetsvecka 12." https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/
Det är möjligt när det gäller generella rekommendationer, eftersom FHM inte kan veta något om hälsostatusen hos den gravida kvinnan.

Om man ska vaccinera sig eller inte borde vara en 100% individuell fråga där man väger risk mot nytta med avseende på den personliga hälsan.

När FHM gör generella rekommendationer så måste de ta hänsyn till den generella folkhälsan. Bara för att ett vaccin är "rekommenderat" betyder inte att ALLA måste vaccinera sig. Det är det här som så många fortfarande inte förstår och det är ytterst sorgligt.

Citat:
Det finns en del studier som har funnit ökad risk för komplikationer och till och med död hos gravida.
Ok, så hur många gravida kvinnor har dött av covid i vårt land? Alltså jag vet ungefär ingen gravid kvinna som vill vaccinera sig nu. De flesta vänner och bekanta som ska få barn har avstått att vaccinera sig av den enkla anledningen att det inte behövs och de gör en annan bedömning än den generella rekommendationen med avseende på sin egen hälsa.

Citat:
Så de som tror att FHM fått kalla fötter inför vaccinet kan ju förklara varför de anser att vaccinering är viktig för gravida kvinnor och deras foster. Det är ju tydligt att FHM vill att Covid nu, precis som du, kurt-sune, ska ses som bara en rätt normal influensa bland andra och att man därför rekommenderar vaccinering till så få som möjligt. Det vill säga till de nödvändigaste, såsom gravida kvinnor.
Återigen det är en generell rekommandation som ger generella fördelar för vården, men om man ska ta covidvaccinet eller ej som gravid är en högst individuell fråga som bottnar i vad man har för grundhälsa. Om man som gravid har diabetes typ 2, är överviktig och lider av fetma, ja då kanske man ska överväga att vaccinera sig. Men det betyder inte att alla behöver vaccinera sig.
Citera
2023-12-08, 12:45
Medlem
Citat:
När FHM gör generella rekommendationer så måste de ta hänsyn till den generella folkhälsan. Bara för att ett vaccin är "rekommenderat" betyder inte att ALLA måste vaccinera sig. Det är det här som så många fortfarande inte förstår och det är ytterst sorgligt.

Precis, alla har aldrig behövt vaccinera sig. Det fanns absolut ett tryck att man borde vaccinera sig, som det brukar göra i den svenska konsensuskulturen. Det är till exempel för att den svenska kulturen är så hämmad att personer inte klarar av att säga vad de tycker ansikte mot ansikte som Flashback existerar. Svensken är en sån som knyter handen i fickan och skriver anonymt på Flashback. Felet ligger hos svensken i gemene man. Fint om du gick din egen väg och stod emot konsensuskulturen att inte vaccinera dig, men trycket kom egentligen inte uppifrån utan från den vanlige svensken. Det var den vanlige svensken som tatuerade in Tegnell och skrev hyllningslåtar till Tegnell och bakade Tegnelltårtor osv.
Citera
2023-12-08, 12:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Precis, alla har aldrig behövt vaccinera sig. Det fanns absolut ett tryck att man borde vaccinera sig, som det brukar göra i den svenska konsensuskulturen. Det är till exempel för att den svenska kulturen är så hämmad att personer inte klarar av att säga vad de tycker ansikte mot ansikte som Flashback existerar. Svensken är en sån som knyter handen i fickan och skriver anonymt på Flashback. Felet ligger hos svensken i gemene man. Fint om du gick din egen väg och stod emot konsensuskulturen att inte vaccinera dig, men trycket kom egentligen inte uppifrån utan från den vanlige svensken. Det var den vanlige svensken som tatuerade in Tegnell och skrev hyllningslåtar till Tegnell och bakade Tegnelltårtor osv.
Det HÄR är antagligen det viktigaste och mest korrekta jag läst i de här COVID-trådarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in