Citat:
Ursprungligen postat av
EmMEw0w93
Svenskar är inte spirituella individer som Indier till exempel. Svensken tror inte på gud, skiter i kulturer medans människor i vissa andra länder ser det som en plikt. Svensken nöjer bara sig med perfektion. Det är därför vi kan se barnlösa kvinnor som är 30+ och samtidigt gråta och ha ångest över sin situation... Man tänker "Varför skaffar du inte bara en man för"
Svaret blir oftast: "Jag har inte hittat den perfekta mannen"
Därför att kvinnor inte tänker som ni män. Är det så svårt fatta? För män är det inte lika noga. Ni vill ju bara föröka er, sprida er säd vidare. Så er utveckling har ju egentligen inte gått så speciellt långt fram sen stenåldern. Om jag ska vara krass haha. Ni är mer desperata. En kvinna vill känna attraktion, känslor. Speciellt om det kommer till föda någons barn. Och man ska vara i ett förhållande.
Dessa kvinnor som du talar om, som är så eländigt olyckliga. De har jag då inte stött på. Men vet att det finns ofrivilligt barnlösa som vill ha barn. Men man är fortfarande ansvarig för sitt eget liv. En del kanske inte kan få av medicinska skäl. Då kan de ju inte rå för det direkt. Sen finns det vi frivilligt barnfria.
Däremot hade mitt eget liv blivit det, om jag tvingat mig själv att leva med en man jag kände noll för. Dessutom föda barn på det. Jag har aldrig mått bättre. Och det är utan en man. Och när jag lever mitt eget liv. Som jag vill. Inte genom vad samhället eller staten eller de runt omkring mig tycker. Jag lever mitt liv för mig, och inte för dem. Elle genom deras åsikter. Det skiter jag i. Upp till var och en.