2023-12-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
De tänker på sin egen omgivning och inte i ett större perspektiv. På landet och riket.

Så att tänka på barn och barns framtid är alltså = att inte tänka i ett större perspektiv, på landet och riket? Du får nog börja tänka om här. Barnen är framtiden.
Citera
2023-12-07, 20:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så att tänka på barn och barns framtid är alltså = att inte tänka i ett större perspektiv, på landet och riket? Du får nog börja tänka om här. Barnen är framtiden.
Barn ÄR framtiden. Det inser inte feminister eftersom de är så förblindade av hatet mot män.
Citera
2023-12-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Kvinnor är helt beroende av KASSAKISTAN vi svenska vita män betalar in mest till; den offentliga sektorn, för att kunna överleva. Kvinnor är små barn. Kvinnor tänker på sig själva. De skulle aldrig få för sig rösta för landets bästa, det finns inte som alternativ i dessa förvirrade aphjärnors huvuden. Retardos.

Ja, kvinnor jobbar ofta inom just den offentliga sektorn.
Men visst. Går alldeles utmärkt att privatisera: vård, polis, räddningstjänst, lokalvård, vattenförsörjning. äldreomsorg etc. Så får vi alla punga upp stora slantar för kvinnornas (och männens) jobb, som arbetar inom sådana verksamheter. Skatten är liten i förhållande till vad du hade behövt betala om det som nu är offentliga sektorn privatiserades. Var så säker.

Och blev det som nu är offentliga sektorn privatiserat, så skulle du inte längre kunna gnälla. Då skulle vård och äldreomsorg, skola, barnomsorg, lokalvård etc. vara exakt lika mycket "varor" som säljs. Då skulle även alla kvinnor jobba med vinstdrivande varuförsäljning. Precis som många män gör. Kvinnorna skulle alltså bli mer som män. Och det är väl inte poppis hos dig?
Citera
2023-12-07, 20:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja, kvinnor jobbar ofta inom just den offentliga sektorn.
Men visst. Går alldeles utmärkt att privatisera: vård, polis, räddningstjänst, lokalvård, vattenförsörjning. äldreomsorg etc. Så får vi alla punga upp stora slantar för kvinnornas (och männens) jobb, som arbetar inom sådana verksamheter. Skatten är liten i förhållande till vad du hade behövt betala om det som nu är offentliga sektorn privatiserades. Var så säker.

Och blev det som nu är offentliga sektorn privatiserat, så skulle du inte längre kunna gnälla. Då skulle vård och äldreomsorg, skola, barnomsorg, lokalvård etc. vara exakt lika mycket "varor" som säljs. Då skulle även alla kvinnor jobba med vinstdrivande varuförsäljning. Precis som många män gör. Kvinnorna skulle alltså bli mer som män. Och det är väl inte poppis hos dig?
”Skatten är liten i förhållande till vad du hade behövt betala om det som nu är offentliga sektorn privatiserades. Var så säker.”

Är skatten liten? ”Var så säker?”

Vad har du för kvalifikationer att ens påstå något sådant?

Utveckla det bitte!
Citera
2023-12-07, 20:33
Medlem
Citat:
Barn ÄR framtiden. Det inser inte feminister eftersom de är så förblindade av hatet mot män.

Nu handlar detta om varför kvinnor röstar som de gör. Och de röstar som de gör för barnens skull. Kvinnorna röstar rött för att barnen ska ha bra med personal i skolan och ha det tryggt där/lära sig saker där av utbildade pedagoger. För detta behövs det skattemedel, inte skattesänkningar som de blå hänger sig åt. Skolan är väldigt viktig för barnen och framtiden.

Kvinnorna röstar grönt för miljön, så att barnen (framtiden) ska kunna leva bra.

Så jodå: kvinnorna tänker allt på samhället, framtiden (barnen), landet och riket.

Precis som män gör, fast män som röstar blått/gult gör det ur ett annat perspektiv.

Det vore bra om du börjar fatta just detta: alla röstar för ett bra liv för sig själva och för landet i stort. Men man har bara olika åsikter/olika perspektiv för vad som är bra liv för sig själv och för landet. Det är därför rösterna skiljer sig åt. Börja se saker och ting ur detta enkla och grundläggande perspektiv och sluta se ner så förbannat på kvinnor.
Citera
2023-12-07, 20:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nu handlar detta om varför kvinnor röstar som de gör. Och de röstar som de gör för barnens skull. Kvinnorna röstar rött för att barnen ska ha bra med personal i skolan och ha det tryggt där/lära sig saker där av utbildade pedagoger. För detta behövs det skattemedel, inte skattesänkningar som de blå hänger sig åt. Skolan är väldigt viktig för barnen och framtiden.

Kvinnorna röstar grönt för miljön, så att barnen (framtiden) ska kunna leva bra.

Så jodå: kvinnorna tänker allt på samhället, framtiden (barnen), landet och riket.

Precis som män gör, fast män som röstar blått/gult gör det ur ett annat perspektiv.

Det vore bra om du börjar fatta just detta: alla röstar för ett bra liv för sig själva och för landet i stort. Men man har bara olika åsikter/olika perspektiv för vad som är bra liv för sig själv och för landet. Det är därför rösterna skiljer sig åt. Börja se saker och ting ur detta enkla och grundläggande perspektiv och sluta se ner så förbannat på kvinnor.
Jag fattar. Kvinnor röstar rött för de inte förstår bättre. Kvinnor röstar grönt för de är korkade. Jag är med.
Citera
2023-12-07, 20:57
Medlem
Citat:
”Skatten är liten i förhållande till vad du hade behövt betala om det som nu är offentliga sektorn privatiserades. Var så säker.”

Är skatten liten? ”Var så säker?”

Vad har du för kvalifikationer att ens påstå något sådant?

Utveckla det bitte!

Om du tjänar 40000 i månaden, så betalar du cirka 10000 i skatt.

Skulle allt inom den offentliga sektorn vara privatiserat. Så skulle du behöva betala in premier för olika saker, som du kanske skulle behöva: polis, räddningstjänst, socialtjänst etc. Tänk det som olika försäkringar du betalar in till. Den omkostnaden för alla eventuella saker du skulle behöva använda, skulle förmodligen gå på över 10000 bara det/månad. För du inser väl att vore detta privatiserat så skulle de ta bra betalt för sina premier. Precis som elbolagen/försäkringsbolagen/fastighetsbolagen etc. gör.

Och du skulle vara tvungen att betala för dina barns skolgång, dina äldre föräldrars omsorg, din hustrus sjukhusvistelse när hon föder era barn, vattenförsörjning, lokalvård etc. Och detta skulle också bli en jädra månadskostnad. Förmodligen även detta över 10000/månad. För hey! De skulle bedriva vinstdrivande verksamhet i det privata.

Rätt vad det är har alla dessa omkostnader slukat mer än halva din lön. Och då har du inte ens börjat betala dina räkningar eller din mat ännu...

Vi ska vara glada över den offentliga sektorn. Den håller nere sin personals löner men kräver ändå bra jobb från personalen. Och vi slipper betala så mycket (i skatt) för att ta del av denna fina välfärd. Privatiseringar av de yrken som ingår i den offentliga sektorn skulle genast göra dessa tjänster jävligt dyra.

Så. Sluta gnäll över den offentliga sektorn och över att du måste betala skatt. Till slut kanske kvinnorna (för det är väldigt många kvinnor i den offentliga sektorn) får nog av skitlöner och ser till att driva allt i privat regi istället... Se till att få rejält betalt för sina tjänster. Var glad att de röstar rött istället... Så länge vi har en offentlig sektor så har vi ändå kontroll över vad dessa tjänster kostar. Oavsett om det är blått eller rött som styr skutan. Rött er dock kvinnorna i den offentliga sektorn bättre villkor än vad de blå gör. Vilket håller kvinnorna mer nöjda. Så var glad även över det.
Citera
2023-12-07, 21:03
Medlem
Citat:
Jag fattar. Kvinnor röstar rött för de inte förstår bättre. Kvinnor röstar grönt för de är korkade. Jag är med.

Nja, det är nog mer du som är för inskränkt i ditt tänkande för att kunna ta in att andra har bra och vettiga anledningar till att rösta annorlunda än vad du själv gör.

Jag kan förstå varför folk röstar på vilket jädra Kalle Anka-parti som helst. Även om jag inte håller med dem och inte skulle rösta så själv. Men jag har förstånd och intelligens nog att förstå varför andra röstar som de gör.

Släpp din inskränkta sarg och börja fatta att kvinnor (och män) som röstar rött är självständigt tänkande varelser som röstar klokt utifrån deras synsätt på vad som är bäst för landet.
Citera
2023-12-07, 21:10
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Om du tjänar 40000 i månaden, så betalar du cirka 10000 i skatt..

Jag tjänar mer än så. Det har jag har nämnt det tidigare att vi (jag och hustrun) har 95 netto. Det ledde till misslynthet bland vissa.
Citera
2023-12-07, 21:13
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Nja, det är nog mer du som är för inskränkt i ditt tänkande för att kunna ta in att andra har bra och vettiga anledningar till att rösta annorlunda än vad du själv gör.

Jag kan förstå varför folk röstar på vilket jädra Kalle Anka-parti som helst. Även om jag inte håller med dem och inte skulle rösta så själv. Men jag har förstånd och intelligens nog att förstå varför andra röstar som de gör.

Släpp din inskränkta sarg och börja fatta att kvinnor (och män) som röstar rött är självständigt tänkande varelser som röstar klokt utifrån deras synsätt på vad som är bäst för landet.
Ok, jag är med. Kvinnor röstar efter deras hjärta. Dvs efter deras känslor.
Citera
2023-12-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Jag vet inte vad "raser* är och kan därför inte svara på huruvida det går att se skillnad på dem. Vad jag däremot vet är att det inte går att se skillnad på "folkslag"och den som påstår sig kunna göra det ljuger.

.

"Afrikan" är väl bara benämningen på en person från Afrika? Asien är stort och "asiater" ser därför väldigt olika ut.

I princip bara USA, men OK.

Okej, så du ser inte skillnad på folket i afrika och asien? Glasögon vore isåfall något att testa. Olika raser, arter eller folkslag om du så vill.

Skriver jag svart eller annat ord så vet jag hur ni stollar reagerar. För ord verkar kunna mörda.

Inom polisen ges ras ut i beskrivning av gärningsman, ja tillochmed här.
Citera
2023-12-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Okej, så du ser inte skillnad på folket i afrika och asien?
Rent ytligt, ja. Men, om du däremot bara beskriver en person utifrån personlighetsdrag hade jag inte vetat varifrån personen kommer.

Citat:
Glasögon vore isåfall något att testa. Olika raser, arter eller folkslag om du så vill.
”Ras” är ett alldeles för vagt begrepp för att användas för något som beskriver verkligheten.

Citat:
Skriver jag svart eller annat ord så vet jag hur ni stollar reagerar. För ord verkar kunna mörda.
Sanningen är den att det är du som är stolle. Ord har betydelse och de ska inte användas hur som helst.

Citat:
Inom polisen ges ras ut i beskrivning av gärningsman, ja tillochmed här.
Det kallas signalement.

Du försöker använda ”ras” som måttstock för att bedöma en persons karaktär och drar alla du anser tillhöra samma ”ras” över en kam.

”Gärningsmannen var drygt 180 lång alltså är alla som är 180 gärningsmän.”
- Du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in